Hoi,
Ik moet binnen enkele jaren nieuwe armen plaatsen en zit te denken om eventueel 2.2 armen te plaatsen. Dit kan volgens mij zonder aanpassingen aan het chassis.
Echter komt volgens mij de wielbasis iets breder. Dit vind ik niet erg.
Maar nu is mijn vraag. Kan ik de originele 1.6 remschijven en remklauwen behouden? of moet dit ook 2.2 worden?
Heb al vernomen dat de aandrijfassen wel gewoon kunnen blijven.
En hoe zit het met de 1.6 veren op de 2.2 armen. Krijg ik dan hoogteverschil? Aangezien 2.2 veren korter zijn dan de 1.6 veren. Krijg ik mijn auto dan hoger te liggen. of ligt de 2.2 murena van nature gewoon lager dan de 1.6, waardoor de hoogte hetzelfde blijft?
En mijn idee is om de armen met olie te vullen. dit is niet het probleem iig. maar is dit aan te raden i.v.m. het extra gewicht van de arm?
Laat het maar weten indien je het weet. ALvast bedankt
2.2 draagarmen op een 1.6 murena
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Hoi,
Over maten en hoogte van murena armen weet ik niks.Maar iets tegen de roest in holle ruimtes, daar heb ik een goede tip voor.Je schrijft achter enkele jaren moet ik mijn armen vervangen.Zijn ze nu nog goed en niet doorgeroest?Boor dan op het hoogste punt van de armen een gaatje van ongeveer 8mm steek daar een darmpje of trechter op en laat vol lopen met scheepsteer.Na een week boor je vanonder een klein gaatje en laat de teer eruit lopen.Dan afdichten met een stopje boven en onder.Deze armen zullen na 20 jaar nog geen roest hebben aan de binnenkant.Als je ze laat vollopen met olie zal er ook geen roest meer ontstaan en huidige roest wordt gestopt.Het gewicht van die paar liter spelen geen rol daarom moet je het niet laten.Dit is ook goed om roest te stoppen in je huidige armen.Misschien moet je ze dan niet vervangen. Succes.
Over maten en hoogte van murena armen weet ik niks.Maar iets tegen de roest in holle ruimtes, daar heb ik een goede tip voor.Je schrijft achter enkele jaren moet ik mijn armen vervangen.Zijn ze nu nog goed en niet doorgeroest?Boor dan op het hoogste punt van de armen een gaatje van ongeveer 8mm steek daar een darmpje of trechter op en laat vol lopen met scheepsteer.Na een week boor je vanonder een klein gaatje en laat de teer eruit lopen.Dan afdichten met een stopje boven en onder.Deze armen zullen na 20 jaar nog geen roest hebben aan de binnenkant.Als je ze laat vollopen met olie zal er ook geen roest meer ontstaan en huidige roest wordt gestopt.Het gewicht van die paar liter spelen geen rol daarom moet je het niet laten.Dit is ook goed om roest te stoppen in je huidige armen.Misschien moet je ze dan niet vervangen. Succes.

Matra Bagheera S - 1977
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Als de olie in contact komt met rubbers of dichtingen kun je het vergeten.De armen zullen wel warm worden na een lange rit.Dit is temperatuur die ontstaat bij het remmen maar ik zie niet in dat dit een probleem is.Ik ken de constructie niet van zo een arm.Bij de bagheera zijn deze uit aluminium en niet volledig dicht. Als je dat doet met die teer garandeer ik je dat er geen roest meer in de armen ontstaat.

Matra Bagheera S - 1977
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact: