Niet dat ik weet, is volgens mij vrij recht toe recht aan.
dynamo los maken. v snaar eraf.
systeem leeg laten lopen.
schroeven los. waterpomp eraf
nieuwe pomp erop met de pakking ertussen.
vsnaar weer spannen.
vloeistof erin.
heb het ooit gedaan lang geleden. is volgens mij vrij simpel. De poelie moet je waarschijnlijk wel overzetten. maar dit was volgens mij vrij simpel met wat schroeven.
Ik heb hem alleen van een 2.2 vervangen.
Bij een 1.6 is het denk ik anders.
Vervang ook je thermostaat als je hem toch leeg haald.
Gebruik vloeibare pakking van die grijze. Wel spaarzaam want het moet niet in de motor komen.
Bij een 2.2 kan je er namelijk heel goed bij vandaar dat je bij een vloeibare pakking nodig hebt.
Groet Fjodor
Matra Murena 2.2 -1982
Weet je nog toen
"de boten van hout en de mannen van staal waren"
Ik zou een originele pakking gebruiken bij een 1.6 je kan er goed aan dat is geen probleem.
En ik zou het water er niet aflaten dat is niet nodig je kan links en rechts van de waterpomp op de darm een klem zetten dan loopt hij niet leeg en
dan is hij ook zo ontlucht zo heb ik dat ook gedaan en dat ging goed.
Want als hij leeg is dan is het heel moelijk om hem te ontluchten dan moet je hem vanachter toch een 80 cm omhoog zetten.succes er mee.
Als je een dichting hebt zou ik deze zeker gebruiken.
Wat Harry zegt vind ik geen slecht idee. Ik zou het ook zo doen of je moet nieuwe koelvloeistof willen plaatsen dan moet alles eruit.
@ JV
€19.- Euro verzend internationaal uit Duitsland.
De Duitsers kennen schijnbaar alleen maar DHL en dat maakt het duur.
Ze prijzen zich hiermee uit de E-bay markt.
Uit UK (Royal mail) is het vrijwel altijd goedkoper.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006