Ik ken dat soort fustraties, ik kwam bij het monteren van het voordak van de Rancho er pas achter dat de montageplaat van de reservewieldrager verkeerd om geplaatst was... deze kon ik weer losslijpen en opnieuw vastlassen... en spuiten.
Maar goed, minimaal 1 grote misstap hoort blijkbaar bij een complete restauratie... succes met het oplossen, en maak er een mooie Bagheera van.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Nu moet ik hopen dat ik het dak kan losmaken zonder te schenden,want siliconekit los snijden met een snaar zal niet eenvoudig zijn gezien de vorm van het metalen frame.
Dat is balen Benny.
Een hoop werk om het terug goed te krijgen lijkt me.
Ik heb op de Murena ook van die gaten in de dorpels.
Alleen zijn ze bij mij niet zo netjes.
Ze zijn inderdaad gemaakt om een drevel op de bout van de draagarm te zetten om de bout uit te kloppen.
Niet origineel, maar wel gemakkelijk als je draagarmen uit moet bouwen.
Beterschap
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Kent iemand een manier om de kleefkit los te maken zonder het polyester te veel te beschadigen? Ik ga straks een snaar halen waarmee ze ruiten uitsnijden maar ik vrees dat ik door de vorm van het metalen kader in de polyester zal uitkomen op den duur.
Ik kan je niet aan snelle oplossing helpen. Inderdaad door het profiel van het dak denk ik ook dat je met een snaar vlug in het polyester zult zitten.
Misschien met een scherp mes of een zaagblad.
Succes.
Het dak is gekleefd met silicone-kleefkit. Ik weet niet hoe die reageert op hoge temperatuur. Ik kan het proberen op een proefstuk, maar ik vrees dat ook het polyester te warm zal krijgen.
Urbain, ik kan de plaat waar het dak vastgekleefd is, niet rechtstreeks verwarmen. Dus daar zit ik met een probleem. Op internet heb ik gelezen om wasbenzine te proberen. Dat zal ik eens proberen. Thinner is uit den boze of ik zou geen dak meer over hebben.
Ik heb een fietsremkabel gehaald om te proberen. En het werkt wonderwel. De kabel gaat mooi langs de polyester zonder in de polyester te snijden. Morgen zal het dak en de hele achterpartij los zijn. Oef.
benny wrote:Ik heb een fietsremkabel gehaald om te proberen. En het werkt wonderwel. De kabel gaat mooi langs de polyester zonder in de polyester te snijden. Morgen zal het dak en de hele achterpartij los zijn. Oef.
Proficiat, dat zal een hele kopzorg minder zijn... heb je eindelijk ook weer eens een goede nachtrust.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Verwonderlijk dat dat gelukt is.
Gelukkig voor je.
Ik heb in de week twee zijruiten van een 100 nx verwijdert met een snaar die gemaakt is voor ruiten uit te snijden.
Ik kan je zeggen dat het niet meeviel. Echt moeten sleuren om die ruitjes er uit te krijgen.
Ik had het me eenvoudiger voorgesteld.
Attachments
zijruit verwijderen.JPG (143.97 KiB) Viewed 11807 times
Die Jappen bouwen dingen voor altijd.
Super kwaliteit kit.
Dat ondervond ik met de sloop van de rode Sunny.
Was al een gevecht om de achterlichten uit te bouwen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Daarom dat ik eerst met een remfietskabel geprobeert heb. Zo'n snaar snijdt langs alle kanten maw in het verlengde van je trekkracht. En bij de Bagheera kon ik dat zo goed als niet doen. Ik heb wel in mijn enthousiasme mijn schouder een beetje geforceerd. Hopelijk gaat de pijn snel over.
Er is nog plaatwerk verkrijgbaar, maar wat weet ik niet. Je moet voor plaatwerk normaal een mail sturen naar Simon om te weten of hij de onderdelen heeft of niet.Indien ze bij Simon de onderdelen niet hebben, kan je bij HB-pièçes proberen.
Tijdens het weekend verder gewerkt aan de Bagheera. Een collega kwam mij helpen om de boord boven de voorruit aan te pakken. Verder heb ik gemerkt dat de polyester last heeft van osmose. Met andere woorden: alles afwrijven, desnoods tot op de glasvezerpolyester.
Attachments
Die vervloekte osmose op het dak. Allemaal kleine putjes..JPG (15.51 KiB) Viewed 11697 times
De lak wegwrijven om de osmose te verwijderen.JPG (36.08 KiB) Viewed 11697 times
Eerste laag met metaalpolyester.JPG (28.69 KiB) Viewed 11697 times
Beginnen aan de afwerking van de boord.JPG (28.17 KiB) Viewed 11697 times