thermosstaat
- henk wouterse
thermosstaat
Mijn thermosstaat is kapot en die is in deze buurt moeilijk te verkrijgen, heeft de club die toevallig of weet iemand die teverkrijgen, ik ben bij de lokale onderdelen handelaar geweest en de peugot maar geen thermosstaat.
het gaat om een thermosstaat van een S, 80 graden
het gaat om een thermosstaat van een S, 80 graden
- MatraMurena.nl
- henk wouterse
-
- henk wouterse
prijs viel echt mee 22 euro incl pakking en verzendkosten, bij onze verdeler heb ik de thermostaat afgegeven maar konden geen vervanger leveren, de nieuwe die ik heb is anders van maat aan de onderkant en die zullen ze waarschijnlijk wel kunnen leveren, maar ik heb er nu ??n alleen achterlijk dat ze bij Peugeot niet eens willen kijken of ze wat kunnen leveren, kom ik dus nooit meer
-
-
- henk wouterse
de verzendkosten waren ook het duurste bijna maar als ze je niet kunnen helpen is het elke euro waard, als je maar weer kan rijden,
Godfried, de veer van de thermosstaat word slap en gaat dan te vlug open bij 50 graden of zo en dan word het spulletje niet meer warm, hij gaat weer als een zonnetje en kacheltje word ook weer lekker warm
Godfried, de veer van de thermosstaat word slap en gaat dan te vlug open bij 50 graden of zo en dan word het spulletje niet meer warm, hij gaat weer als een zonnetje en kacheltje word ook weer lekker warm
-
Jules stuur je even de referentie zo kan ik er voor de club een paar bestellen. Is de referentie vergelijkbaar of is er een aanpassing nodig?
Last edited by ALAIN VAN AKEN on Sat Apr 01, 2006 5:49 pm, edited 1 time in total.
- henk wouterse
-
-
-
- henk wouterse
- GODFRIED
De verwarming van mijn bagheera laat de wensen over zelfs met een geplaatste plaat voor de gril.Ik zal Henk zijn redenering moeten gaan volgen en ook een nieuwe thermostaat plaatsen.Het is toch niet normaal dat ik 20km moet rijden om een beetje verwarming te hebben.De motor haalt ook moeilijk zijn bedrijfstemperatuur.Tijdens de restauratie een 6 jaar geleden heb ik een nieuwe thermostaat geplaatst maar een standaard.Nu heb ik in het werkplaatshandboek gekeken en heb de volgende vaststelling gedaan.In het begin gebruikte men een thermostaat die open gaat bij 83? en later in het productieproces werden thermostaten gebruikt die open gaan bij 89?.Ik denk dat de oorzaak van de slechte verwarming daar te zoeken is.Ik ga een nieuwe plaatsen die opent bij 89?.

Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
Ik heb ook een nieuwe thermostaat gekocht ??ntje die opent bij 88?.De bedoeling is dat ik deze in het najaar pas plaats. In de zomer zal de verwarming hopelijk niet nodig zijn. prijs 7.88 euro + btw.

- Attachments
-
- thermostaat 88?.JPG (37.84 KiB) Viewed 7889 times
-
- merk thermostaat.JPG (40.41 KiB) Viewed 7889 times
Matra Bagheera S - 1977
- ludo2
- GODFRIED
Dag Ludo,
Daar aan zie je dat er duidelijk iets scheelt aan de verwarming van mijn Bagheera.Het zal de thermostaat wel zijn.Op het bedieningspaneel van de verwarming staan twee verschuifbare knoppen.Zet deze op de blauwe stand en de verwarming is uitgeschakeld.Indien dit niet werkt contoleer dan het stangenstelsel onder het dashboard of ze nog aangesloten zijn.
Daar aan zie je dat er duidelijk iets scheelt aan de verwarming van mijn Bagheera.Het zal de thermostaat wel zijn.Op het bedieningspaneel van de verwarming staan twee verschuifbare knoppen.Zet deze op de blauwe stand en de verwarming is uitgeschakeld.Indien dit niet werkt contoleer dan het stangenstelsel onder het dashboard of ze nog aangesloten zijn.

Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
Dag Alain,
Ik zie dat je me nog een vraag had gesteld.Ik heb over dit bericht heen gekeken.De bedrijfstemperatuur is te laag bij koud weer, na 40 km gaat hij pas boven de 80?. Het is nu wel klaar en duidelijk dat ik die thermostaat beter nu ga vervangen.Een motor die moeilijk zijn temperatuur haalt draait ook niet zo als het zijn moet.Pas op! ik ben nu tevreden hij rijdt terug heerlijk.Maar ik heb hem ook wat meer benzine gegeven.Van nulstand 3.5 toeren uit.
Ik zie dat je me nog een vraag had gesteld.Ik heb over dit bericht heen gekeken.De bedrijfstemperatuur is te laag bij koud weer, na 40 km gaat hij pas boven de 80?. Het is nu wel klaar en duidelijk dat ik die thermostaat beter nu ga vervangen.Een motor die moeilijk zijn temperatuur haalt draait ook niet zo als het zijn moet.Pas op! ik ben nu tevreden hij rijdt terug heerlijk.Maar ik heb hem ook wat meer benzine gegeven.Van nulstand 3.5 toeren uit.

Matra Bagheera S - 1977