voorbereiding spuitwerk matra
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
ik heb verleden jaar in m'n Bagheera ook een andere ruit laten plaatsen, die kerels hadden verschillende soorten rubbers bij aan de lopende meter.
De ruit in de bagheera is ook gelijmd, maar ik heb dan gekozen om er een rubber mee in te lijmen, met een mooi resultaat, daar komt geen druppel water onder. Misschien interessant om ook meteen het rubber mee in te lijmen?
De ruit in de bagheera is ook gelijmd, maar ik heb dan gekozen om er een rubber mee in te lijmen, met een mooi resultaat, daar komt geen druppel water onder. Misschien interessant om ook meteen het rubber mee in te lijmen?
- Attachments
-
- rubberkl.jpg (191.12 KiB) Viewed 10121 times
Bagheera X '78
-
- Posts: 206
- Joined: Wed Aug 03, 2011 1:05 am
M8 slotbouten.
Ga je ze mee spuiten of plaats je blanke rvs bouten? (Wel even polijsten)
Ik heb ze dus blank gelaten omdat ik bang was dat de lak niet zou blijven zitten op de bout tijdens het monteren. Maar bij de ene kleur valt dit meer op dan bij de andere. Voor een eventueel nieuw project zou ik gewoon een stuk of 10 bouten in kleur laten spuiten. Altijd handig voor als de bumper er een keertje af moet of voor als er eentje beschadigt tijdens montage.
Ga je ze mee spuiten of plaats je blanke rvs bouten? (Wel even polijsten)
Ik heb ze dus blank gelaten omdat ik bang was dat de lak niet zou blijven zitten op de bout tijdens het monteren. Maar bij de ene kleur valt dit meer op dan bij de andere. Voor een eventueel nieuw project zou ik gewoon een stuk of 10 bouten in kleur laten spuiten. Altijd handig voor als de bumper er een keertje af moet of voor als er eentje beschadigt tijdens montage.
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Hallo Matraciens
In de beugels , waar de bumper mee aan het chassis hangt zitten vierkante moeren. Ik heb deze ook vervangen , na het galvaniseren (Thermisch) door RVS exemplaren en de bouten meteen ook maar ; zo kan de achterbumper altijd gemakkelijk ge(de)monteerd worden zonder dat er iets beschadigd.Dit geldt ook voor de twee slotbouten die onder de achterlichten zitten.
In de beugels , waar de bumper mee aan het chassis hangt zitten vierkante moeren. Ik heb deze ook vervangen , na het galvaniseren (Thermisch) door RVS exemplaren en de bouten meteen ook maar ; zo kan de achterbumper altijd gemakkelijk ge(de)monteerd worden zonder dat er iets beschadigd.Dit geldt ook voor de twee slotbouten die onder de achterlichten zitten.
The Pete
-
- Posts: 206
- Joined: Wed Aug 03, 2011 1:05 am
Je kunt net zo makkelijk de kooitjes er af slijpen en paar slotbouten in de gleuven steken. De moeren willen nog wel eens goed vast rotten en dan draai je die kooitjes kapot waarna je de flex in de bout moet zetten. Vervolgens moet je de kooitjes open zagen om de vierkante moer te vervangen. Wat een werk, zeker als je ook nog zelf de vierkante moeren moet maken. Ik heb dit een keer gedaan maar bij de tweede auto heb ik de kooitjes gewoon weg geslepen.
-
- Posts: 168
- Joined: Wed Apr 23, 2008 7:40 pm
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
carjoy heeft het allemaal.
afstellen boorbumper is niet heel moeilijk.
eerst de bovenste 2 schoeven. hiermee bepaal je hoe diep hij moet komen te liggen (zodat de wielkast mooi rond is betreft hoekje bumper op het wielscherm).
Dan draai je die 2 schroeven vast aan.
dan ga je naar de zijkant. hier kan je met de hand aan de achterkant bijkomen. Je drukt de bumper omhoog zodat hij mooi rechtlijnig loopt met het zijscherm. dan draai je hem vast.
vergeet de 2 steunen onderop de bumper niet vast ze zetten op het chassis (de steunen aan de verstralers). dan zit het allemaal wat steviger en minder kans op rammels en barste in je bumper.
afstellen boorbumper is niet heel moeilijk.
eerst de bovenste 2 schoeven. hiermee bepaal je hoe diep hij moet komen te liggen (zodat de wielkast mooi rond is betreft hoekje bumper op het wielscherm).
Dan draai je die 2 schroeven vast aan.
dan ga je naar de zijkant. hier kan je met de hand aan de achterkant bijkomen. Je drukt de bumper omhoog zodat hij mooi rechtlijnig loopt met het zijscherm. dan draai je hem vast.
vergeet de 2 steunen onderop de bumper niet vast ze zetten op het chassis (de steunen aan de verstralers). dan zit het allemaal wat steviger en minder kans op rammels en barste in je bumper.
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
-
- Posts: 206
- Joined: Wed Aug 03, 2011 1:05 am
Het kost allemaal veel tijd. Zeker als je net als ik de voor schermen en de lampen kappen ook hebt verwijdert. Om dan alle naadjes een beetje netjes te laten aansluiten is erg lastig en perfect krijg je het waarschijnlijk toch niet. Het blijf een compromis zo'n, door warmte krom getrokken chassis.
Het is trouwens een aanrader om de voor schermen aan de binnenzijde iets te verstevigen op de plek waar je ze vast zet op de metalen steuntjes.
Zo iets:

Bij mij waren de schermen hier dus ingescheurd.
Het bovenste deel van het steuntje was ook weg geroest waardoor het scherm meer dan normaal naar binnen kon worden gevouwen.
Het is trouwens een aanrader om de voor schermen aan de binnenzijde iets te verstevigen op de plek waar je ze vast zet op de metalen steuntjes.
Zo iets:

Bij mij waren de schermen hier dus ingescheurd.
Het bovenste deel van het steuntje was ook weg geroest waardoor het scherm meer dan normaal naar binnen kon worden gevouwen.
-
- Posts: 168
- Joined: Wed Apr 23, 2008 7:40 pm
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
oetker wrote:Best wel veel geld.
Tsja, daar is het hobby voor... dan mag het soms een paar centen kosten.
Ik bekijk zoiets altijd van de positieve kant: die prijs ben je al snel weer vergeten (moet je natuurlijk niet op maandelijkse aflossing doen

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 168
- Joined: Wed Apr 23, 2008 7:40 pm
de fotootjes
niet echt veel op te zien....
het is inderdaad prijzig maar zoals de spuiter zelf zegt....beter ineens goed werk van te maken en het probleem grondig aanpakken ipv de auto voor 2ooo euro te laten spuiten en binnen dit en een jaar weer barstjes te hebben....
Hij wou er zelfs niet aan beginnen had ik gevraagd om de auto enkel in spuitplamuur te zetten en te spuiten...het was alles of niks
Maar we gaan blinkend de zomerzon tegemoet


het is inderdaad prijzig maar zoals de spuiter zelf zegt....beter ineens goed werk van te maken en het probleem grondig aanpakken ipv de auto voor 2ooo euro te laten spuiten en binnen dit en een jaar weer barstjes te hebben....
Hij wou er zelfs niet aan beginnen had ik gevraagd om de auto enkel in spuitplamuur te zetten en te spuiten...het was alles of niks

Maar we gaan blinkend de zomerzon tegemoet


- Attachments
-
- foto 1.JPG (100.68 KiB) Viewed 9897 times
-
- foto 2.JPG (102.53 KiB) Viewed 9897 times
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
-
- Posts: 168
- Joined: Wed Apr 23, 2008 7:40 pm
voor de afwerking heb ik nog de volgende onderdelen nodig.
mocht iemand me hierbij verder kunnen helpen.....
anders wordt het leen prijzig bezoekje bij carjoy
benodigheden afwerking matra:
- metalen beugel voor bevestiging van de stootrubber op de voorbumper
- de stootrubber voor de voorbumper
- rubber die bovenaan de voorbumper komt
- afwerkingkapjes voor de rubbers vooraan
- montagebeugels voor de voorbumper
- metalen beugel voor bevestiging van de stootrubber op de achterbumper
- de stootrubber voor de achterbumper
- afwerkingkapjes voor de rubbers achteraan
- montageset voor bevestiging achterbumper via binnenkant koffer (bout, rondellen, rubber)
- L-rubber die naast het kofferraam loopt
- deurrubers met fluwelenafwerking voor zowel links als rechts
mocht iemand me hierbij verder kunnen helpen.....
anders wordt het leen prijzig bezoekje bij carjoy

benodigheden afwerking matra:
- metalen beugel voor bevestiging van de stootrubber op de voorbumper
- de stootrubber voor de voorbumper
- rubber die bovenaan de voorbumper komt
- afwerkingkapjes voor de rubbers vooraan
- montagebeugels voor de voorbumper
- metalen beugel voor bevestiging van de stootrubber op de achterbumper
- de stootrubber voor de achterbumper
- afwerkingkapjes voor de rubbers achteraan
- montageset voor bevestiging achterbumper via binnenkant koffer (bout, rondellen, rubber)
- L-rubber die naast het kofferraam loopt
- deurrubers met fluwelenafwerking voor zowel links als rechts
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Was er niets meer bij Joost?
Nieuw is hier op dat gebied niet veel.
Als het niet lukt heb ik gebruikt een complete achterbumper met strip compleet en goede bevestigingsbeugels.
Dat mag weg voor €50.-
Dan heb ik alle eindkapjes voor de strippen voorzijde gebruikt ook nog wel liggen.
Die moeten wel gespoten.
Ook heb ik nog afwerkdopjes die in de eindkapjes gaan nog wel liggen alsook wat rubbers voor de bevestiging.
Bij www.gorubber.nl zijn de velours deurrubers te krijgen mar niet iedere kleur.
Groet Herman
Nieuw is hier op dat gebied niet veel.
Als het niet lukt heb ik gebruikt een complete achterbumper met strip compleet en goede bevestigingsbeugels.
Dat mag weg voor €50.-
Dan heb ik alle eindkapjes voor de strippen voorzijde gebruikt ook nog wel liggen.
Die moeten wel gespoten.
Ook heb ik nog afwerkdopjes die in de eindkapjes gaan nog wel liggen alsook wat rubbers voor de bevestiging.
Bij www.gorubber.nl zijn de velours deurrubers te krijgen mar niet iedere kleur.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 168
- Joined: Wed Apr 23, 2008 7:40 pm
bij het terugplaatsen van de motorkap is de steun aan de bestuurderskant losgekomen.
blijkbaar zit deze niet vast met een bout of dergelijke, en word enkel op zijn plaats gehouden met montageschuim of iets gelijkaardigs?
de spuiter had hier al een soort schuim ingespoten maar deze steun komt tocht weer los.
wie brengt mij raad
blijkbaar zit deze niet vast met een bout of dergelijke, en word enkel op zijn plaats gehouden met montageschuim of iets gelijkaardigs?
de spuiter had hier al een soort schuim ingespoten maar deze steun komt tocht weer los.
wie brengt mij raad

-
- Posts: 168
- Joined: Wed Apr 23, 2008 7:40 pm
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Is niet aangesloten.joost wrote:het laten werken van alle lichten blijkt nog een andere uitdaging te zijn..
bij het optillen van de zekering module merkte ik een losse draad...
er is echter geen andere losse draad te vinden die ik hier mee zou kunnen conecteren..
Is draad 41A
Was bedoeld voor de uitstapverlichting, maar die zit niet op de Murena.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Zag dat in mijn vakantie je een vraag had over de scharnier voorzijde.
Deze zal wel gebroken zijn.
Kun je aan de binnenkant loshalen.
Stukje binnebekleding weg halen op de stijl (deurruber loshalen)
Zit met F bevestigd.
Deze zal wel gebroken zijn.
Kun je aan de binnenkant loshalen.
Stukje binnebekleding weg halen op de stijl (deurruber loshalen)
Zit met F bevestigd.
- Attachments
-
- scharnier.jpg (78.35 KiB) Viewed 9667 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 168
- Joined: Wed Apr 23, 2008 7:40 pm