Tsja, iedereen heeft zo z'n eigen ervaringen en gebruiken tegen de roestduivel.
Je kunt de middelen grofweg indelen in 3 groepen, namelijk de verfproducten, de bitumen/waxproducten en de roest"stoppers" die nog weer een verdere nabehandeling nodig hebben.
Deze groepen kun je onderling totaal niet met elkaar gaan vergelijken, de ene is prima over te spuiten met autolak en de andere totaal niet meer.
Er zijn genoeg middelen in de handel om de roest voor lange of korte termijn tegen te gaan.
En hierin valt mij op dat de basis van sommige middelen hetzelfde is, maar de prijzen wel mijlenver uit elkaar liggen... (en als "zuunige öllander" ga ik dan natuurlijk voor de beste prijs/kwaliteitverhouding

)
De Fertan gebruik ik alleen op de delen waarmee ik later nog weer aan het werk moet, dit doe ik puur om nieuwe roestvorming tijdelijk te voorkomen.
(de met Fertan behandelde delen kun je probleemloos verlassen zonder alles eerst opnieuw blank te moeten maken)
Voor de duurzame roestpreventie is ijzermenie (of Tenco-Ferro) met Owatrol-olie verdund nog steeds mijn favoriet, en in de holle ruimte's gebruik ik pure Owatrol-olie i.p.v. tectyl, ml of wax.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969