Motorsteun Peugeot nummer.
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Als er Locktite staat voorgeschreven dan gebuik ik het zeker, en op kritische punten gebruik ik het ook.
Het maakt volgens mij onderdeel uit van een berekening in een constructie.
Better safe then sorry.
Het maakt volgens mij onderdeel uit van een berekening in een constructie.
Better safe then sorry.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Sinds ik de motorsteun er in heb zitten, heb ik last van een nogal dreunende resonantie in de carosserie.
Ik was er tijdens de meeting een beetje dol van geworden.
Daar moest dus wat aan gedaan worden.
De motor was rechts een paar cm hoger gekomen, dus het vermoeden bestond dat de uitlaat of zo ergens raakte.
Na e.e.a. gecontroleerd te hebben bleek dat toch niet het geval.
Het moest dus wel uit de nieuwe gebruikte steun komen.
Omdat het om een naproduktie ging, was het vermoeden dat de rubbersoort een harder compound zou hebben.
Dat is inderdaad het geval, maar kon me eigenlijk niet voorstellen dat dit een dermate vervelend geluid zou voortbrengen.
Heb dus de diverse foto's van deze steun vergeleken.




Wat opvalt is dat al deze rubbers er in dezelfde hoek ingeperst zitten.
Die van mij zit zo.

Ongeveer 90 graden gedraaid.
Ik kon me niet aan de indruk ontrekken dat die van mij niet goed zat.
Ik moest toch wat proberen om het probleem op te lossen.
Vandaag maar is geprobeerd het rubber er uit te persen.

Deze pers was niet sterk genoeg om de bus er uit te krijgen.
Dus maar even naar een kennis met een profesionele pers.

Nadat we 4000kg druk op gezet hadden, kwam er wat beweging in en konden we hem er uit krijgen.
Heb het rubber binneste buiten en 270 graden gedraaid weer gemonteerd.

Na een proefrit moet ik concluderen dat dit toch echt de goede stand van het rubber moet zijn.
De dreun is er uit.
Ik was er tijdens de meeting een beetje dol van geworden.
Daar moest dus wat aan gedaan worden.
De motor was rechts een paar cm hoger gekomen, dus het vermoeden bestond dat de uitlaat of zo ergens raakte.
Na e.e.a. gecontroleerd te hebben bleek dat toch niet het geval.
Het moest dus wel uit de nieuwe gebruikte steun komen.
Omdat het om een naproduktie ging, was het vermoeden dat de rubbersoort een harder compound zou hebben.
Dat is inderdaad het geval, maar kon me eigenlijk niet voorstellen dat dit een dermate vervelend geluid zou voortbrengen.
Heb dus de diverse foto's van deze steun vergeleken.


Wat opvalt is dat al deze rubbers er in dezelfde hoek ingeperst zitten.
Die van mij zit zo.

Ongeveer 90 graden gedraaid.
Ik kon me niet aan de indruk ontrekken dat die van mij niet goed zat.
Ik moest toch wat proberen om het probleem op te lossen.
Vandaag maar is geprobeerd het rubber er uit te persen.

Deze pers was niet sterk genoeg om de bus er uit te krijgen.
Dus maar even naar een kennis met een profesionele pers.

Nadat we 4000kg druk op gezet hadden, kwam er wat beweging in en konden we hem er uit krijgen.
Heb het rubber binneste buiten en 270 graden gedraaid weer gemonteerd.

Na een proefrit moet ik concluderen dat dit toch echt de goede stand van het rubber moet zijn.
De dreun is er uit.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
door de perikelen de bak om te bouwen naar een 5e versnelling van een CX, ben ik geinteresserd geraakt in de motorophanging van de CX.
Heb dit namelijk globaal bij een garage gespecialiseerd in CX kunnen bekijken.
Kijk de foto's en zie de verassende overeenkomsten.



Zal binnenkort is even met de schuifmaat en wat voorbeelden nog eens bij deze garage langs gaan.
Heb dit namelijk globaal bij een garage gespecialiseerd in CX kunnen bekijken.
Kijk de foto's en zie de verassende overeenkomsten.



Zal binnenkort is even met de schuifmaat en wat voorbeelden nog eens bij deze garage langs gaan.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
En dan struikelt mijn oplettende oog ineens op een advertentie.
Te koop motor steunen uit een Franse auto.
Er stond een foto bij die verassend leek op wat er in onze 2.2s zit.
Maten kwamen zodanig in de buurt dat ik ze eigenlijk gewoon maar gekocht heb.
Dit zijn ze dus en heb er even een oude naast gelegd voor vergelijk.


De bus past zonder problemen in houder.
Het rubber heeft exact dezelfde maten.
De binnenbus moet opgeboord naar 10mm en van de zijkanten van die binnenbus enkele mm afgeslepen en dan kan die er zo in.
Nou uit welke Franse auto komt dit dingetje dan?
Nou dat dat wist de verkoper dus niet maar waarschijnlijk uit een renault of peugeot.
Buiten wat fabrikagenummers is er niets op te vinden.
Wie weet waar die dingen in hebben gezeten, want dit is een heel betaalbaar alternatief waarschijnlijk.
Ik betaalde €10.- per stuk en wat verzend.
Klinkt een stuk beter als €125.- die bij de dealers gevraagd wordt voor nafabricage die een te hard compound hebben en vibraties in de wagen brengen.
Te koop motor steunen uit een Franse auto.
Er stond een foto bij die verassend leek op wat er in onze 2.2s zit.
Maten kwamen zodanig in de buurt dat ik ze eigenlijk gewoon maar gekocht heb.
Dit zijn ze dus en heb er even een oude naast gelegd voor vergelijk.
De bus past zonder problemen in houder.
Het rubber heeft exact dezelfde maten.
De binnenbus moet opgeboord naar 10mm en van de zijkanten van die binnenbus enkele mm afgeslepen en dan kan die er zo in.
Nou uit welke Franse auto komt dit dingetje dan?
Nou dat dat wist de verkoper dus niet maar waarschijnlijk uit een renault of peugeot.
Buiten wat fabrikagenummers is er niets op te vinden.
Wie weet waar die dingen in hebben gezeten, want dit is een heel betaalbaar alternatief waarschijnlijk.
Ik betaalde €10.- per stuk en wat verzend.
Klinkt een stuk beter als €125.- die bij de dealers gevraagd wordt voor nafabricage die een te hard compound hebben en vibraties in de wagen brengen.
Last edited by oetker on Mon Mar 19, 2012 3:42 pm, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact: