voorbereiding spuitwerk matra
-
betreft de mini barsten op de achterste vleugel van de murena heb ik het advies ingewonnen van een spuiter met de nodige kennis.
het oplossen van het probleem is een glasvezelnet aanbrengen over de gehele vleugel in combinatie met gelcoat en afwerken met spuitplamuur...
de deuren vertonen hier en daar ook barstjes...
het zou echter wel een dure "operatie" worden op die manier..
Zoek ik beter naar andere achterschermen of is aanpakken van het probleem de korte pijn?
het oplossen van het probleem is een glasvezelnet aanbrengen over de gehele vleugel in combinatie met gelcoat en afwerken met spuitplamuur...
de deuren vertonen hier en daar ook barstjes...
het zou echter wel een dure "operatie" worden op die manier..
Zoek ik beter naar andere achterschermen of is aanpakken van het probleem de korte pijn?
- oetker
Een paar gebruikte schermen zullen wel te vinden zijn en niet de wereld kosten, maar denk dat het probleem in veel gebruikte schermen te voorschijn zal komen.
Buiten dat is het een beste klus om die schermen te wisselen.
Ik kan niet in je beurs kijken maar zou persoomlijk voor de Gellcoat kiezen.
Buiten dat is het een beste klus om die schermen te wisselen.
Ik kan niet in je beurs kijken maar zou persoomlijk voor de Gellcoat kiezen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- JEAN
Ja dit is best veel en als je dan denkt dat de matra wel heel mooi zal zijn zal de waarde niet evenredig zijn als het bedrag dat je uitgeeft aan het spuitwerk.
Toch iets om onver te denken of je moet een echte liefhebber zijn dan heb je dat er voor over.
Moest het met mijn matra moeten gebeuren zou ik ten huize mogen uitleggen en waarschijnlijk op mijn buik schrijven
Toch iets om onver te denken of je moet een echte liefhebber zijn dan heb je dat er voor over.
Moest het met mijn matra moeten gebeuren zou ik ten huize mogen uitleggen en waarschijnlijk op mijn buik schrijven

-
het is echt een hoop centen...en je haalt er het uitgegeven geld niet echt er terug uit als je hem ooit terug moet verkopen...integendeel
maar mijn opties zijn beperkt....laat hem goedkoop behandelen met spuitplamuur dan heb ik het probleem gegarandeerd binnen een jaar terug en is dat ook verloren geld ....
wordt het gedaan zoals ik heb vermeld dan komt het duurder uit maar zou het probleem toch een x aantal jaren wegblijven....hoop ik althans...
maar mijn opties zijn beperkt....laat hem goedkoop behandelen met spuitplamuur dan heb ik het probleem gegarandeerd binnen een jaar terug en is dat ook verloren geld ....
wordt het gedaan zoals ik heb vermeld dan komt het duurder uit maar zou het probleem toch een x aantal jaren wegblijven....hoop ik althans...
-
M'n Rancho had ook wel wat van deze barstjes en diepere krasjes in het polyester zitten.
Ik heb deze barstjes wat dieper en ruimer gemaakt met een mesje en vervolgens gevuld met een speciale polyesterfiller.
Ik hoop dat dit zich afdoende houdt (het zit er inmiddels een jaar op), maar in het verleden heb ik ook zo polyester behandeld en tot goede tevredenheid.
Ik heb deze barstjes wat dieper en ruimer gemaakt met een mesje en vervolgens gevuld met een speciale polyesterfiller.
Ik hoop dat dit zich afdoende houdt (het zit er inmiddels een jaar op), maar in het verleden heb ik ook zo polyester behandeld en tot goede tevredenheid.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
Een jaar of 4 geleden heb ik mijn voorbumper met barstjes ook behandeld.
De barsten uitgekrabt tot op stevig materiaal, en opgevuld met glasvezelplamuur. Echter ook langs de achterkant een glasvezelmat tegen geplakt, na eerst grondig opruwen van het polyester.
Tot nu toe is alles nog intact en een bumper krijgt tijdens het rijden toch wel wat trillingen te verduren.
De barsten uitgekrabt tot op stevig materiaal, en opgevuld met glasvezelplamuur. Echter ook langs de achterkant een glasvezelmat tegen geplakt, na eerst grondig opruwen van het polyester.
Tot nu toe is alles nog intact en een bumper krijgt tijdens het rijden toch wel wat trillingen te verduren.
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
-
de matra staat nu bij de spuiter....fotos volgen nog.
Het glasvezelnet is geschrapt en de murena staat afgeschuurd tot op de blote polyester.
Nu gaat deze volledig worden overspoten met een gelcoat die het probleem met de mini barstjes moet verhelpen.
De voorruit moet alsnog vervangen worden maar er wordt mij 318 euro aangerekend voor een orginele ruit..???? beter via de club aanschaffen>??
Verder ben ik nog op zoek naar sideskirts voor een mooiere afwerking.....als iemand me verder kan helpen?
Waar kan ik best ten rade voor de afwerkingrubbers?? (rubber voor de vooruit die overloopt naar het dak, binnendeurrubbers, de rubbers achter de voorvleugels enz..)
Het glasvezelnet is geschrapt en de murena staat afgeschuurd tot op de blote polyester.
Nu gaat deze volledig worden overspoten met een gelcoat die het probleem met de mini barstjes moet verhelpen.
De voorruit moet alsnog vervangen worden maar er wordt mij 318 euro aangerekend voor een orginele ruit..???? beter via de club aanschaffen>??
Verder ben ik nog op zoek naar sideskirts voor een mooiere afwerking.....als iemand me verder kan helpen?

Waar kan ik best ten rade voor de afwerkingrubbers?? (rubber voor de vooruit die overloopt naar het dak, binnendeurrubbers, de rubbers achter de voorvleugels enz..)
- oetker
Nitrolac 8391 Vert Hudson * V?rilac 1981-1983 Matra
http://thiemo.home.pages.at/murena/inde ... &Itemid=53
http://thiemo.home.pages.at/murena/inde ... &Itemid=53
-
Ik heb de formule gevonden bij Dupont, even proberen of ik hem leesbaar kan maken:
http://cdb.dupontrefinish.info/nl/Formu ... e=official
Rustig aan....
-
Muddy Bandit wrote:Ik heb de formule gevonden bij Dupont, even proberen of ik hem leesbaar kan maken:
Werkt dus niet

Rustig aan....
-
- oetker
-
het is toch relatief dik ...ik gok al bij al een millimeter 
de 1 ste laag was minder dik en werd mooi opgeschuurd...de 2e laag iets dikker...deze moet nu uitharden.
Is volgen de spuiter niet zo evident om de mooie lijn te houden en de inkeping in de deur strak op te schuren
prijsplaatje zou rond de 3600 euro komen (maar moet dan wel zelf nog bumpers en voorspatborden monteren..wel plaatst hij de nieuwe ruit voor me)

de 1 ste laag was minder dik en werd mooi opgeschuurd...de 2e laag iets dikker...deze moet nu uitharden.
Is volgen de spuiter niet zo evident om de mooie lijn te houden en de inkeping in de deur strak op te schuren

prijsplaatje zou rond de 3600 euro komen (maar moet dan wel zelf nog bumpers en voorspatborden monteren..wel plaatst hij de nieuwe ruit voor me)
- GODFRIED
- GODFRIED
- oetker
Absoluut een klus volgens het boekje.
Die gaat voorlopig geen barstjes laten zien.
Deze gelcoat is wat donkerder dan ik ken, maar denk dat het met groen een beter dekkend geheel gaat worden.
Die gaat voorlopig geen barstjes laten zien.
Deze gelcoat is wat donkerder dan ik ken, maar denk dat het met groen een beter dekkend geheel gaat worden.
- oetker
Er zijn geen rubbers, behalve afwerkrubbers.
De ruit wordt gekit.
Wel even goed voorbehandelen met epoxy of ets primer waar de ruit gekit word.
Afwerkrubber heb ik nog wel 1 immitatie liggen.

De ruit wordt gekit.
Wel even goed voorbehandelen met epoxy of ets primer waar de ruit gekit word.
Afwerkrubber heb ik nog wel 1 immitatie liggen.

-
dus de voorruit kitten...en dan loopt er een fijne rubber over de dakrand over op de voorruit waar deze onderaan in de helft elkaar ontmoeten 
en de rubber voor bovenaan de ruit is een gewone afdekrubber?
als iemand me deze aan de hand kan doen voor een prijsje is deze uiterst welkom.
ook ben ik op zoek naar de hoekrubber voor aan beide zijden van de achtervleugels die ter hoogte zitten van de zijkant van de achterruit...
of mss maar een fotootje posten om mijn uitleg te verduidelijken??

en de rubber voor bovenaan de ruit is een gewone afdekrubber?
als iemand me deze aan de hand kan doen voor een prijsje is deze uiterst welkom.
ook ben ik op zoek naar de hoekrubber voor aan beide zijden van de achtervleugels die ter hoogte zitten van de zijkant van de achterruit...
of mss maar een fotootje posten om mijn uitleg te verduidelijken??

- oetker
Het rubber loopt vanaf de de 2 zijstukjes in 1 keer helemaal rond de ruit.
Het topic hierover staat hier.
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1473
Heb nog 1 setje over.
Kwam je naar de meeting zondag?
Het topic hierover staat hier.
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1473
Heb nog 1 setje over.
Kwam je naar de meeting zondag?