Dat is inderdaad wel wat. Gaat wat meer in dan alleen een kunstgebit. Een carb zou er voor de helft in gaan. Hoogte tank is 80mm. Maar is dat ook maximum vloeistofpeil?
jo wrote:Maar als je dat rode verf eraf wilt krijgen zul je toch eerder op paint stripper moeten overschakelen voor je het ultrasone toestel gaat gebruiken.
Carb geheel gestript, ingesmeert met verfafbijt, 10 minuutjes inweken, afspuiten met de hogedrukspuit. En.. Voilla!
Kleinere onderdelen ook met afbijt ingesmeert, na 10 minuten het meeste met een doek eraf geveegt, en hup! in de reiniger.
Wat een geweldig spul is die verfafbijt van alabastine. Opletten of het geschikt is voor alu. Deze is er geschikt voor.
Denk dat die prijstechnisch wel goed is.
170 Watt vermogen is in ieder geval beter als die hele kleine dingen en er gaat ook wat meer in.
Inhoud 2.5 liter en verwarming.
De specificaties zijn best acceptabel.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Dat is mooi Godfried.
Ik zat zelf ook over aanschaf van deze te denken, maar heb eigenlijk niet veel werk voor het apparaat, dus nodig ik mezelf binnenkort een keer uit met mijn carburateur
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Hoe beoordeel je nu een carburateur op slijtage?
Over schoonmaken, afstellen en demontage is genoeg te vinden op het internet maar over het beoordelen van de staat maar bitter weinig.
Zonder een nieuwe carburateur ter vergelijking kan ik maar moeilijk vast stellen hoe het met de slijtage zit. En hoeveel slijtage is nog acceptabel?
Wie kan hier wat over zeggen, wat zijn de zwakke punten die ik moet inspecteren om er achter te komen of mijn carburateur nog te redden is?
Ik heb nog niet veel aan de carb vd 2.2 behoeven te sleutelen.
Wat bekend is dat de venturi's los gaan zitten.
Speling op de klepasjes, lekke vlotters.
Rubbers en het membraam van de acceleratiepomp.
Er zijn kitjes voor te verkrijgen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Dat van die venturi's is een bekend probleem maar schijnt niet zo erg te zijn.
Die van mij zit ook los. Ik denk ook dat het membraam van de accelerator pomp kapot is. Zie filmpje.
Laat de motor eens draaien zonder de thermostaat in het blok. Het lawaai kan ook van je versnellingsbak of koppeling komen. Druk eens je koppelingpedaal in en luister of het geluid verdwijnt of niet.
Als het stangetje van het membraam niet beweegt als je gas geeft zal het membraam vermoedelijk defect zijn.
Het geluid is moeilijk te definieren , dat klinkt opgenomen toch altijd anders.
Komt het geluid van de koppelingskant, of waterpompkant?
Gooi de snaar er is af en probeer even kort of het geluid weg is.
Zou een gare waterpomp of koppeling kunnen zijn is mij eerste gedachte.
Lekt die pomp
Verbind het thermocontact op de koelvin is door, dat gaat contant lopen dan.
Als het systeem ergens lekt dan krijg je ook dat gedoe in het expansievat.
Of het is een lekke koppakking die druk genereert op het systeem, maar dat zou dan aal vrij snel zich moeten vertonen, na even opwarmen.
Denk dat het motor uitbouwen gaat worden.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Ik verwachte eigenlijk een versnelling in toerental toen ik handmatig aan de hendel van de accelerator pomp trok maar er gebeurde dus niets. Maar misschien is mijn gedachte gang wel fout.
Het geluid komt niet uit de bak. Dit is namelijk een bekend probleem voor mij. Mijn 1.6 heeft hier namelijk last van.
Vanaf 0:26 is het voor mij goed te horen het is een rammelend slepend geluid. Het geluid zit wel aan de distributie zijde. Ik heb mijn oor daar even te luisteren gelegd m.b.v. een stuk tuinslang.
Ik hoop dat het uit de waterpomp komt maar die lijkt opzich zijn werk wel goed te doen. Radiateur wordt warm en de pomp lekt niet.
Een andere mogelijkheid is de distributie ketting. Kan ik deze eigenlijk handmatig bijstellen?
Ik zal zo meteen als de boel weer wat is afgekoeld de v-snaar even verwijderen.
Ik verwacht geen lekke koppakking. Ik heb het koelwater even in en teiltje laten lopen en dat was lekker helder. (Zat er ook nog maar net in)
De fan en bekabeling is goed. Dit had ik van te voren nog gecontroleerd door inderdaad even het thermo contact door te verbinden.
Bij de gesloopte motor die ik had was dit mis.
Is een geleider in de distributie, maar daar kan wel meer fout zitten.
Stellen kun je er niets aan.
Alleen de winklof ontspanner kun je indraaien.
Daar ontspan je de ketting mee voor als de kop er af moet.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
De waterpomp is overleden. Tja, was eigenlijk wel te verwachten voor een auto die maar een paar keer gelopen heeft in deze eeuw.
Hij lekt nog niet maar draait verre van soepel. Er zit een behoorlijke aanloop weerstand op de as. Maakt ook een beetje een schrapend geluid als je hem rond draait.
Het geluid is dus verdwenen nu de v-snaar is verwijdert. Wel hoor ik nog een tikje. Zo injector achtige tik. Vreemd want ik ben vanochtend begonnen met kleppen stellen.
Nu nog een nieuwe waterpomp. Helaas heb ik niets aan die nieuwe QH pomp die ik nog heb liggen. Deze is blijkbaar voor een Tagora en heeft een langere as.
Deze pomp is inderdaad te gebruiken. Ik heb dit ook gedaan en het werkt en past perfect.
Wat moet je doen. De as uit het huis persen en het huis op dezelfde maat (hoogte) maken dan de oude. De as er terug inpersen. Gebruik nu de oude poelie en de oude waterpropeller op de nieuwe pomp. De uitstekende as afslijpen en klaar is de pomp.
Dit wordt duidelijk op forum beschreven maar als je geen clublid bent is het niet toegankelijk.
Maar vragen staat vrij!!
Ps; Ik heb een as en dichting gebruikt van een andere nieuwe pomp omdat de as in de QH pomp iets speling had door het uit en in persen.
Dus let tijdens het uitpersen erop dat je het lager van de as niet beschadigd.
Mmm, die heb ik niet. Maar ik zou de was machine kunnen proberen.
Witgoed programma plus voorwas een centrifugeren op 1200 toeren lijkt me wel wat
Ik heb ondertussen de carburateur wat schoongemaakt door er wat carburateur reiniger in te spuiten en door te blazen met pers lucht.
Ik heb hem niet open gehad want dat durfde ik nog niet aan zonder nieuwe pakking op voorraad.
Boel weer terug gebouwd en nu loopt die motor echt waardeloos
Echt veel slechter als gister. Vreemde tikkende geluiden.... Om moedeloos van te worden. Bah!
Kan nu ook best zo zijn dat er na het schoon blazen met lucht en nu juist ergens iets verstopt zit..
Zal de carb gewoon rustig en voorzichtig demonteren en dan pas goed door blazen, liep bij mij ook niet in 1 keer.
Dacht dat ik alles ook goed schoon had maar er zat toch stiekem nog troep in. goed schoon maken en de tijd nemen.
Indien de pakking niet vastgekleefd is je deze na opening weer opnieuw gebruiken. Het zijn vooral de kleine O ringetjes die over kunnen zijn of ontbreken.
Hier enkele foto's.
Attachments
ziet er al beter uit! (Medium).JPG (82.25 KiB) Viewed 8817 times
Wat onderdelen van de zuipers. (Medium).JPG (94.91 KiB) Viewed 8817 times
Een beetje te vettig!! (Medium) (2).JPG (87.34 KiB) Viewed 8817 times