Mijn remslang rechts achter was beschadigd. Dus ervoor gekozen rondom stalen slangen te plaatsen.
Echter mij is het volgende opgevallen aan de rechterzijde:
1: afgestroopt stuk staal aan het chassis, veroorzaakt door het L vormige stuk aan de remklauw die de handremkabel vasthoud. Dit weet ik zeker. want een los onderdeel hiervan sluit precies aan i.c.m. met de deuk bij punt 2. En is ook bevestigd door het onbreken van de poedercoating op de plek van aanraken!
In vlek 3 zie je de afgesleten tectyl door de remslang die in het nauw gedreven werd. De reden van het beschadigen dus.
Hierbij waarschuw ik iedereen die de murena verlaagd. Het grootste deel van dit probleem komt met mijn koni's in combinatie met korte 2.2 veren. Ik heb nu met spax de auto hoger, dus zal dit minder snel voorkomen.
Echter ik rij soms hard drempels af, waardoor hij ver inveert achter..
Volgens mij komt de hendel aan de linker kant ook heel dicht bij het chassis.
--------------------------------
Ik heb dus het volgende gedaan:
Nu heb ik dus nieuwe remslangen. Ik had ze eerst in een relaxte boog zitten. echter met gevaar van beschadiging. Nu heb ik ze als volgt gemonteerd. Iets krulleriger, vooral bij arm in laagste stand. Echter onder het rijden komt deze uiterste stand niet voor. Vormt dit problemen voor de APK als het zo gemonteerd is? Of geeft het problemen aan de remslangen? Aan de rechterkant is dit de enige manier van montage. De fotos zijn gemaakt in laagte en hoogte stand die ik kon bereiken met de krik (hoger dan in ruststand op de wielen).
hier fotos van de rechterkant:
en in rust op de wielen:
linker kant van de auto:
en in rust op de wielen:
de slangen komen dusdanig dat ze nergens mee in contact komen. de slang rechts komt dicht bij de aandrijfas, maar raakt hem niet. ook niet als er nog verder word ingeveerd.