Sinds een paar maanden heb ik Matramania "ontdekt" en surf sindsdien regelmatig op de sites van jullie club. Toen ik over de rondrit op 13 mei 2006 las heb ik via e-mail contact gezocht met Benny (en daarna met Godfried, maar daarover later meer). En, hoewel ik niet (meer) in het bezit ben van een Matra, mag ik die dag met jullie meemaken. Laat ik mij daarom eerst eens ook aan anderen voorstellen en aangeven waarom ik zo graag de 13e mei wil meemaken. Wel nu:
Mijn naam is Wybe Schregardus, ik woon in Epe in (midden) Nederland (Veluwe) en ik ben 55 jaar en eigenlijk altijd al ge?nteresseerd geweest in sportwagens. Zo kan ik mij bijvoorbeeld herinneren dat een bestuurder van een Jaguar E-type mij, als jongen van een jaar of 12, de weg vroeg en ik deze auto vervolgens met ontzettend veel bewondering nastaarde toen hij weer wegreed. Nu ben ik niet zo zeer in ??n bepaald merk/type ge?nteresseerd, want ik vind dat er op dit punt bijzonder veel te genieten is in de wereld. In 1980 kocht ik mijn eerste sportauto, een (nieuwe) Simca Matra Bagheera Jubilee, groen van kleur, kenteken FR-01-LX. Ik was beretrots zo'n geweldige auto te bezitten. Wat echter opviel was dat ik bijna elke week aan een politiecontrole werd onderworpen. Kennelijk trok de auto zoveel aandacht van de agenten dat ze hem van dichtbij wilden zien, want er was natuurlijk (behalve misschien een te hoge snelheid) nooit iets mis mee. Hoewel ik erg blij was met mijn Bagheera bleek dat deze niet onder een gelukkig gesternte geboren was. Na 3 maanden knalde ik, rijdend op een voorrangsweg, in de zijkant van een Toyota die pardoes de weg opreed. Dikke schade! En tijdens een vakantie in Frankrijk knalde er een Fransoos achter op de Bagheera toen ik in een file bijna stilstond. Toen was de wagen dus nog maar 8 maanden oud. Dus werd hij opnieuw gerepareerd bij een carrosseriebedrijf. Tot mijn grote schrik bleek toen dat het chassis al rood was van de roest. Ik schrok me rot! En aangezien ik een vreselijke hekel heb aan roest heb ik de auto niet lang daarna ingeruild voor Japanner, een Datsun 280 ZX two-seater (alsof dat geen roestduivels waren). In deze auto kwam kennelijk die Jaguar bij mij boven (een echte was voor mij niet te betalen). Inmiddels heb ik verschillende andere sportauto's gehad (Triumph TR-6, Porsche 3.2 Carrera, BMW Z3 2.

Overigens mijn vrouw komt ook mee (kennelijk ook een thema bij de forumbezoekers).