Even opletten hoe de stuureigenschappen worden (bvb bumpsteer), anders 1 plaatje verwijderen en opnieuw lijnen.
De linkerzijde moet trouwens 3 mm lager dan de rechterzijde.
Ben er achter gekomen dat dit is om de bolling van de weg te comepenseren.
De wagen stuurt daardoor een fractie naar links.
In Engeland zou de rechterzijde 2 mm lager moeten staan.
Op het getoonde punt moet je eigenlijk niet meten.
Zie mijn topic wagenhoogte afstelling een exacte wetenschap of de manual.
Edit: correctie hoogteverschil 3 mm
Last edited by oetker on Sat Jul 02, 2011 8:34 pm, edited 2 times in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Dat kan ik bij jouw wagen niet zo beoordelen.
Test even of je in een bocht bij een kuil in een weg naar links of rechts wordt gedrukt.
Mijn auto werd door fouten in deze gewoon 1 meter opzij gezet.
Niet echt prettig bij 180 km/h
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Hallo Oetker,
Heb gisteren toch een km of 75 gedaan voelt goed aan niks speciaal gevoelt snelheden van 120 gedaan op hobbelege binnenwegen auto plakt aan de baan.
Moet wel zeggen staat mooi met zijn neus naar beneden op foto niet echt goed te zien hoe laag hij wel staat maar ik ben echt content
Deze wagens liggen al laag. Met mijn bagheera zit ik regelmatig tegen een verkeersremmer ( drempel) met de plaat onder de snuit. Ik weet dat ik moet opletten maar toch gebeurt het. Bij de murena heb ik dit nog niet gemerkt. Dus opletten zodat je niks kapot rijdt. Je zult het wel vlug merken als het raakt.
Benny, het kan heel goed gaan dat verlagen, en zelf ontdekte ik dat hoe lager het front hoe beter de wegligging.
Het Murena ontwerp is nu een maal een Wig.
Achter is echter een ander verhaal.
Een probleem wat kan opduiken......
Als het veerpunt verzet is kunnen de kogels op zwaarder lopende punten komen.
Die hebben immers 30 jaar op een ander punt gestaan.
Dat kan rare effecten geven als bumpsteering.
Daarom goed uittesten in bochten met kuilen op behoorlijke snelheden.
Als het allemaal OK is en het front niets raakt, dan als laatste uitlijnen.
Bij mij staat het voor ook allemaal een stuk lager en dat gaat nu goed, na een hoop getob met wegligging.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
GODFRIED wrote:Deze wagens liggen al laag. Met mijn bagheera zit ik regelmatig tegen een verkeersremmer ( drempel) met de plaat onder de snuit. Ik weet dat ik moet opletten maar toch gebeurt het. Bij de murena heb ik dit nog niet gemerkt. Dus opletten zodat je niks kapot rijdt. Je zult het wel vlug merken als het raakt.
Bij de verlaagde voorkant raken de sleepogen eerst. Vooral rechts dan.
Daar dan maar een paar remblokken op lassen
Vliegtuigen hebben dat in de staart en dan zie je een mooie vonkenregen als het fout gaat.
Tail-strike noemen ze dat.
Hoe kunnen we dat bij de Murena noemen?
Nose-strike?
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
oetker wrote:Daar dan maar een paar remblokken op lassen
Vliegtuigen hebben dat in de staart en dan zie je een mooie vonkenregen als het fout gaat.
Tail-strike noemen ze dat.
Hoe kunnen we dat bij de Murena noemen?
Nose-strike?
Neem dan maar een paar hardhouten blokjes, een vonkenregen lijkt mij niet zo fijn vanaf de voorkant.
(zo doet dat petjesvolk met de GTI's het hier ook )
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969