remslang
- HF-09-DG
- hendrik
Jean, ik heb eens gekeken naar de nummers van de remslangen.
Achter is 2284 en van voor is 32.401 maar dat is dan wel bij mij in de autoschop he.Nu weet ik niet of die nummers ook bij jou in de autoschop zo zijn dat kunnen daar ook andre nummers zijn je ziet maar als je daar wat aan hebt.
grt harry de matra.
Achter is 2284 en van voor is 32.401 maar dat is dan wel bij mij in de autoschop he.Nu weet ik niet of die nummers ook bij jou in de autoschop zo zijn dat kunnen daar ook andre nummers zijn je ziet maar als je daar wat aan hebt.
grt harry de matra.
- JEAN
20 euro dat is niet veel bij carjoy en simons zijn ze een stukje duurder
is er echt niet een ander merk die ook past die nog overal te verkrijgen is.
Godfried moeten ze die nog bestellen of hebben ze dat ik stock?
Laat iets weten via mail ga eerst hier nog eens rond bellen.
Op mijn remslangen zie ik echt geen datum staan is dit opdat ze al zo oud zijn???
Of van een wit product hahaha
is er echt niet een ander merk die ook past die nog overal te verkrijgen is.
Godfried moeten ze die nog bestellen of hebben ze dat ik stock?
Laat iets weten via mail ga eerst hier nog eens rond bellen.
Op mijn remslangen zie ik echt geen datum staan is dit opdat ze al zo oud zijn???
Of van een wit product hahaha

- JEAN
1 = wiel draait soepel
2 = na remmen iets moelijker
3 = na een tik met de hand of eens weg en weer wringen met de hand
van de rem.
4 = wiel draait weer soepel.
Al een paar keer de zuiger uit gehaald remslangen vernieuwd.
De wagen remt goed maar om én of andere reden blijft de rem iets hangen en als ik dan in een put rij of op een bobben dan is de rem weer los het wiel blokkeert wel niet volledig.
Ik zie geen beschadigingen aan zuiger of cilinder kan de zuiger ook gemakkelijk weer indraaien moet wel beetje macht gebruiken maar dat is normaal zeker ? maar het gaat erin.
Ik heb geen problemen met problemen maar wel met domme problemen als de deze die maar niet opgelost geraken daar krijg ik het ..........van
en dan zakt mijn moraal ziender ogen
2 = na remmen iets moelijker
3 = na een tik met de hand of eens weg en weer wringen met de hand
van de rem.
4 = wiel draait weer soepel.
Al een paar keer de zuiger uit gehaald remslangen vernieuwd.
De wagen remt goed maar om én of andere reden blijft de rem iets hangen en als ik dan in een put rij of op een bobben dan is de rem weer los het wiel blokkeert wel niet volledig.
Ik zie geen beschadigingen aan zuiger of cilinder kan de zuiger ook gemakkelijk weer indraaien moet wel beetje macht gebruiken maar dat is normaal zeker ? maar het gaat erin.
Ik heb geen problemen met problemen maar wel met domme problemen als de deze die maar niet opgelost geraken daar krijg ik het ..........van
en dan zakt mijn moraal ziender ogen

- HF-09-DG
- JEAN
- HF-09-DG
oh nog iets wat me net te binnen schiet... omdat het gaat om twee verschillende metalen, klauw aluminium en plaat staal, wil het contactvlak tussen die twee nog wel eens ruw worden... als je toch gaat kijken is dit misschien de moeite waard. Sterkte en laat het niet teveel deze mooie dag beïnvloeden;-)))
groet,
Jeroen.
groet,
Jeroen.
- JEAN
- GODFRIED
Je schrijft dat je een beetje kracht nodig hebt om de zuiger terug in de cilinder te draaien. Kan normaal zijn maar kan ook je probleem zijn!
Als je de dichting uit de cilinder haalt dan moet het zonder kracht gaan anders heb je een probleem. Zie dan ook dat de groef waar de dichting in zit goed zuiver is.
Ik zou de hele remklauw samen het handremsysteem zuiver maken en controleren op zijn goede werking. Achter de rubber kan een deel vuil zitten, roest.
Ik neem aan dat het probleem zich ook voor doet bij koude remmen???
Als je de dichting uit de cilinder haalt dan moet het zonder kracht gaan anders heb je een probleem. Zie dan ook dat de groef waar de dichting in zit goed zuiver is.
Ik zou de hele remklauw samen het handremsysteem zuiver maken en controleren op zijn goede werking. Achter de rubber kan een deel vuil zitten, roest.
Ik neem aan dat het probleem zich ook voor doet bij koude remmen???
Matra Bagheera S - 1977
- hendrik
- JEAN
Vanmorgen naar benny geweest en we hebben samen dan de beugel van de cilinder verwijderd met de pers.
En inderdaad daar lag het probleem alles goed zuiver gemaakt en de zuiger draaide los in de cilinder.
We hebben dan alles proper gemaakt nieuwe borgpen gehaald en alles terug gemonteerd klaar was kees.
6 maanden frustratie weggewerkt in 1u30.
Dit nochthans aangeraden van meerdere forums gebruikers omdit zeker eens uit elkaar te halen
.
Mijn probleem was dat ik niet juist wist hoe vlot de zuiger in de cilinder moest draaien die ging er wel altijd in maar dus niet vlot genoeg dat zag Benny direct.
Ben dus weer een ervaring rijker mss in de winter doe ik eens de andere kant maar dit heeft voor het moment geen problemen
Alé ben weer een content mens
En inderdaad daar lag het probleem alles goed zuiver gemaakt en de zuiger draaide los in de cilinder.
We hebben dan alles proper gemaakt nieuwe borgpen gehaald en alles terug gemonteerd klaar was kees.
Dit nochthans aangeraden van meerdere forums gebruikers omdit zeker eens uit elkaar te halen

Mijn probleem was dat ik niet juist wist hoe vlot de zuiger in de cilinder moest draaien die ging er wel altijd in maar dus niet vlot genoeg dat zag Benny direct.
Ben dus weer een ervaring rijker mss in de winter doe ik eens de andere kant maar dit heeft voor het moment geen problemen

Alé ben weer een content mens

- GODFRIED
- oetker
--------
=============================================================================
Dit staat toch allemaal uitgebreid beschreven op de 1e bladzijde in mijn remmentopic.
Dat is iedere 5 jaar standaard onderhoud voor de Murena en Bagheera.
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtop ... sc&start=0
--------
=============================================================================
Dit staat toch allemaal uitgebreid beschreven op de 1e bladzijde in mijn remmentopic.
Dat is iedere 5 jaar standaard onderhoud voor de Murena en Bagheera.
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtop ... sc&start=0
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006