Het is inderdaad een geweldige laspost. Hij is zo geweldig dat bij het opstarten de hoofdzekering enkele keren uitvalt vooraleer ik hem aan de praat krijg. Hij is zo robuust dat hij geen ventilatie nodig heeft. Maar eenmaal aan het lassen is het een plezier. Bij het starten van het lassen heb ik direct mijn stroomsterkte ( hij valt niet op zijn gat) en de lassen zijn mooi en zuiver. Of ermee kan gepuntlast worden weet ik niet.
Ik zou hem eigenlijk moeten weg doen omdat hij te zwaar is voor mijn elektrisch net (startstroom en maar 2-fasig). Ik denk aan de huidige koperprijs hij tocn nog iets waard is.
benny wrote:Het is inderdaad een geweldige laspost. Hij is zo geweldig dat bij het opstarten de hoofdzekering enkele keren uitvalt vooraleer ik hem aan de praat krijg. Hij is zo robuust dat hij geen ventilatie nodig heeft. Maar eenmaal aan het lassen is het een plezier. Bij het starten van het lassen heb ik direct mijn stroomsterkte ( hij valt niet op zijn gat) en de lassen zijn mooi en zuiver. Of ermee kan gepuntlast worden weet ik niet.
Ik zou hem eigenlijk moeten weg doen omdat hij te zwaar is voor mijn elektrisch net (startstroom en maar 2-fasig). Ik denk aan de huidige koperprijs hij tocn nog iets waard is.
Daar kun je mee puntlassen.
Voor oud koper wegdoen is zonde, dat maken ze niet meer.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
Deze beelden roepen leuke (en minder leuke) herinneringen bij me op.
Zo te zien wordt dit wederom een mooi en vooral gezond exemplaar!
De Bagheera's van Matramania gaan een mooie toekomst tegemoet!
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Inderdaad dat wordt een zeer mooie en roestvrije bagheera. Daar zullen de meeste van ons alleen maar van kunnen dromen.
Dat is pas liefde!! Deze zal voor eeuwig bij je blijven.
Prachtig werk wat je verzet.
Vandaag de remtangen aangepakt. De voorste voorzien van een nieuwe dichtingset en een laagje verf. De achterste uit elkaar gehaald. de aluminium gescheiden van de houder om de aluminiumoxidatie er van tussen te halen. Voorzien van een nieuwe dichtingset en terug alles gemonteerd. Weer iets dat klaar is om te monteren. De motor is ook klaar. Nu nog de versnellingsbak reinigen en monteren op de motor en de groep kan in de Bagheera gemonteerd worden.
Een kleine stap voor de auto, maar een grote stap voor Matra. De Bagheera is terug tot leven gekomen. Zij deed het zelfs straffer dan Jezus. Die wachtte maar 3 dagen om terug te keren, maar mijn Bagheera deed er jaren over. Wie is hier nu de strafste?
Breng dan wel een sinaasappelkistje mee om op te zitten. Uw zitvlak zou volledig blauw uitslaan tegen dat je terug in Limburg was, want er staat nog geen zetel in.
Nu heb een probleem met de elektriciteit in het motorcompartiment. Het is een Bagheera met een electronische oliepeilstok. Ik heb iets electronisch gevonden . Een zwarte doos waarop een fiche moet geschoven worden. Ik zie maar 5 banen op de print maar de fiche heeft 6 aansluitingen. Nu is mijn vraag: is dat electronisch component inderdaad het onderdeel voor de oliepeilmeting of niet?
Een probleem erbij is dat de grijze fiche met de 6 aansluitingen kapot is. Heeft er iemand zo'n fiche te koop?
Dat doosje is inderdaad voor de electronische oliepeilstok.
Het is dezelfde die ook in m'n Rancho en Horizon zit, hier zijn ze onder het dashboard aan de passagierzijde weggewerkt.
(dit kastje zit volgens mij op alle Talbot-modellen vanaf 1979 die uitgerust zijn met de electrische peilstok)
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969