Ik ken dat, is mij ook al verschillende keren gebeurt.
Is het geen water of diesel in de tank dan is het wel water wat via het luchtfilter (waterslag) in de motor komt...
In ieder geval niet gaan starten of proberen hem aan te slepen!
Eerst maar eens beginnen om de tank geheel leeg te maken, 1 liter water is gewoon te veel om te laten zitten.
Nu weet ik niet of een Murena een aftapbout in de tank heeft, en anders de vulslang aan de tank lossen en leegpompen/hevelen.
Daarna vanaf de brandstofpomp de leiding leegblazen (compressor, lage druk) richting de tank.
Vervolgens de aanvoer van pomp naar de carburateur loskoppelen en leegblazen (evt gelijk maar het filter vervangen) en de vlotterkamer van de carburateur aftappen.
In ieder geval geen compressor gebruiken voor de carburateur en de brandstofpomp!
Dan de bougies eruit en even doorstarten, mocht er namelijk water op de cilinders staan dan komt het er via de bougiegaten er wel uit.
Vervolgens goede benzine tanken, doorstarten tot er weer overal benzine zit, bougies erin en starten.
Het kan zijn dat er nogal wat condens uit de uitlaat komt, niet druk om maken want dat is water wat in het uitlaatsysteem is gekomen.
Gewoon een tijdje stationair laten draaien, en als de motor wat op temperatuur is gekomen dan even een uurtje rijden.
Succes ermee.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969