Oplossing voor losliggende deurpanelen?
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
Oplossing voor losliggende deurpanelen?
Helaas heb ik nog niet de oplossing.
Zoals de meeste wel weten raken schroeven voor de bevestiging van de deurpanelen vaak dol. hierdoor zit het paneel niet overal meer evengoed vast.
Nu heb ik hier heel erg last van, met name bij de bovenste grote schroef.
Hierkan ik natuurlijk matten gaan leggen van polyester en een nieuw gat boren. Maar ik heb het idee dat het dan ook makkelijk terugkomt.
Weet iemand een goede oplossing hiervoor. Ikzelf zat de denken aan kunstof busjes erachter lijmen die als tapgat dienen. echter hier komt toch aardig kracht op met schroeven. Een aangezien de busjes die ik heb niet te lijmen zijn (PE ofzo), houd het volgens mij ook op.
Heeft iemand hier al een leuke oplossing voor bedacht?
Zoals de meeste wel weten raken schroeven voor de bevestiging van de deurpanelen vaak dol. hierdoor zit het paneel niet overal meer evengoed vast.
Nu heb ik hier heel erg last van, met name bij de bovenste grote schroef.
Hierkan ik natuurlijk matten gaan leggen van polyester en een nieuw gat boren. Maar ik heb het idee dat het dan ook makkelijk terugkomt.
Weet iemand een goede oplossing hiervoor. Ikzelf zat de denken aan kunstof busjes erachter lijmen die als tapgat dienen. echter hier komt toch aardig kracht op met schroeven. Een aangezien de busjes die ik heb niet te lijmen zijn (PE ofzo), houd het volgens mij ook op.
Heeft iemand hier al een leuke oplossing voor bedacht?
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
Kung je er niet zo'n ijzeren klemmetje met een gat achter kwijt? Zo een die over het polyester wordt geschoven en waarin dan de schroef zich vast zet?
Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
als ik iets in polyester dien te bevestigen gebruik ik vaak van die rubber inserts met een boutje, komt uit de motorsport en in verschillende maten verkrijgbaar, je propt de rubber plug in het gat en wanneer je de bout aandraait trek je het rubber samen waardoor het gaat klemmen, werkt prima. In m'n bagheera zitten er verscheidene 

- Attachments
-
- cb_1_b.jpg (14.84 KiB) Viewed 4797 times
Bagheera X '78
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
dit is het mooiste ja. wat is de naam hiervan. en weet je waar ik die kan bestellen op internet?Vollegaaz wrote:als ik iets in polyester dien te bevestigen gebruik ik vaak van die rubber inserts met een boutje, komt uit de motorsport en in verschillende maten verkrijgbaar, je propt de rubber plug in het gat en wanneer je de bout aandraait trek je het rubber samen waardoor het gaat klemmen, werkt prima. In m'n bagheera zitten er verscheidene
@martijn. de klemmetjes zijn misschien ook wel en idee ja. stuk afzagen, en enkel het plaatjes met het gat vastlijmen tegen de achterkant van het polyester. zou kunnen werken
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
dit plamuur is niet sterk genoeg voor de deurpaneel denk ik. het slaan van de deur levert toch wat krachten . en ik denk dat het plamuur wel sneller bezwijkt dan werken met een matjeUrbain wrote:Je kan het te groot geworden gat ook een beetje uitkrabben en dicht maken met polyester - glasvezel plamuur. Daarna kun je terug een gaatje boren van de juiste diameter. Ik heb het zo opgelost voor de schroeven in de afdekkapjes in de voorbumper.
Die busjes lijken me wel wat, dan kan ik het gewoon goed en makkelijk doen.
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 406
- Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
- Location: Purmerend, Nederland
- Contact:
Mijn deur panelen zitten vast met behulp van popnagels met getapt schroefdraad erin.
Popnagels met een grote oppervlakte door het polyester, en een ring aan de achterkant. Vastpoppen. Vervolgens het stalen kern eruit tikken, en dan m4 schroefdraad erin tappen. Daarna kan de deurpanelen met m4 schroefjes vastgezet worden.
Popnagels met een grote oppervlakte door het polyester, en een ring aan de achterkant. Vastpoppen. Vervolgens het stalen kern eruit tikken, en dan m4 schroefdraad erin tappen. Daarna kan de deurpanelen met m4 schroefjes vastgezet worden.
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
deurpanelen vastzetten
Hallo jongens
jaren geleden heb ik er al eens een artikel voor het clubblad van de S&MSC over geschreven :
" Toglerpluggen "
In elke goede DHZ-zaak te koop; je hebt ze in 3 maten en de kleinste maat voldoet perfect als je de gaten niet al te groot gemaakt hebt in het verleden, anders moet je een grotere maat plug. Je vijlt met een klein vierkant vijltje de gaten vierkant zodat de plug niet mee kan draaien. Dan duw je de plug tot de aanslag er in en met een bijgeleverd rood stiftje duw je de plug aan de achterkant van de deur uit elkaar ( je hoeft dus niet aan de binnenkant van de deur te zijn! het pennetje gaat dóór de plug) en vervolgens kun je er gewone tappers in gebruiken.Hoe dikker de tapper hoe vaster de plug. Ook hier gebruik ik altijd schoteltjes en dekseltjes uit de DHZ regaal voor zodat je de parkertjes niet ziet zitten . De dekseltjes zijn in bruin, beige en zwart verkrijgbaar en werken de zaak erg mooi af, en zijn makkelijk los te maken als de deurplaten er eens af moeten.
Nog een tip :
Vaak hoor je de deurplaten als je er tegen aan leunt in de auto kraken tegen het polyester ; heb ik het volgende op gevonden. Zelfklevende rubberen tochtband, die in zwart en bruin verkrijgbaar is plak ik rond de raakvlakken van het deurpaneel en schroef vervolgens het paneel gewoon vast : stilte treedt in als je er tegen aanleunt..
Zo en nu allemaal aan de slag ; er is vanavond toch niks op de TV
meet....
jaren geleden heb ik er al eens een artikel voor het clubblad van de S&MSC over geschreven :
" Toglerpluggen "
In elke goede DHZ-zaak te koop; je hebt ze in 3 maten en de kleinste maat voldoet perfect als je de gaten niet al te groot gemaakt hebt in het verleden, anders moet je een grotere maat plug. Je vijlt met een klein vierkant vijltje de gaten vierkant zodat de plug niet mee kan draaien. Dan duw je de plug tot de aanslag er in en met een bijgeleverd rood stiftje duw je de plug aan de achterkant van de deur uit elkaar ( je hoeft dus niet aan de binnenkant van de deur te zijn! het pennetje gaat dóór de plug) en vervolgens kun je er gewone tappers in gebruiken.Hoe dikker de tapper hoe vaster de plug. Ook hier gebruik ik altijd schoteltjes en dekseltjes uit de DHZ regaal voor zodat je de parkertjes niet ziet zitten . De dekseltjes zijn in bruin, beige en zwart verkrijgbaar en werken de zaak erg mooi af, en zijn makkelijk los te maken als de deurplaten er eens af moeten.
Nog een tip :
Vaak hoor je de deurplaten als je er tegen aan leunt in de auto kraken tegen het polyester ; heb ik het volgende op gevonden. Zelfklevende rubberen tochtband, die in zwart en bruin verkrijgbaar is plak ik rond de raakvlakken van het deurpaneel en schroef vervolgens het paneel gewoon vast : stilte treedt in als je er tegen aanleunt..
Zo en nu allemaal aan de slag ; er is vanavond toch niks op de TV
meet....
The Pete
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Dat idee van Vollgaaz spreekt me nog meer aan als de rivet moeren.
Zal ze ook is proberen
http://cgi.ebay.co.uk/M4-Rubber-Well-Nu ... 3cb5367610
Zal ze ook is proberen
http://cgi.ebay.co.uk/M4-Rubber-Well-Nu ... 3cb5367610
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Bij Auto5 gehaald?hendrik wrote:Dag matramannen, ik heb deze gebruikt voor mijn deurpanelen en ze zijn goed. Voor 15 stuks heb ik 5€ betaald daar kan je niet voor prusen.
grt harry de matra.
Ik heb ook altijd een doos vol van die verschillende pennetjes.

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986