Wat ooit begon met een folder uit 1974 is nu eindelijk WERKELIJKHEID!
Op mn oprit staat een complete en volledig originele Bagheera type 1 uit 1974 met een chassis dat door de jaren heen steeds in de gaten gehouden is en zodoende stand gehouden heeft.De wagen is afkomstig uit Parijs(zelf opgehaald met plateauwagen) en zou 25 jaar lang in dezelfde familie gebleven zijn.De auto is vergezeld van controle-attesten en is nog steeds in orde volgens de franse normen.Dat wil al iets zeggen naar Bagheera-normen,geloof ik(qua roest,voorts geen kwaad woord over deze franse schone!).De bekleding is nog volledig origineel geel-zwart en nergens gescheurd desondanks de matige kwaliteit van de eerste mousse zetels,enkel de plafondbedekking ontbreekt,maar daar is gauw een mauw aan te passen.Hij rijdt prima (nogal rijk afgesteld) en het schakelen is naar Bagheera-normen soepel te noemen.De zetels zitten gewoon prima.De koplampen klappen uit eens de motor wat luchtdruk heeft opgebouwd,enkel de verstralers heb ik nog niet aan de praat gekregen en de claxon laat het ook afweten maar dat kan geen probleem zijn.De algemene staat mag ronduit goed genoemd worden.
De bedoeling is uiteraard deze auto in stand te houden en behoeft naast een nieuwe frisse (gele) laklaag enkel een grondige controle en opfrissing.
Laswerk is op het eerste zicht niet nodig,de deurdorpels en bodemplaat zijn al vervangen,hoe het er onder de voorruit eruit ziet,weet ik nog niet.Uiteraard zal het chassis veel aandacht krijgen om het te beschermen.
Ik hou jullie op de hoogte!Hij staat intussen lekker binnen en is gered!