Ombouwproject Murena.
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ombouwproject Murena.
Carjoy heeft tegenwoordig ombouw kits voor andere motoren.
http://www.youtube.com/watch?v=lur3NqDtzBk
http://www.youtube.com/watch?v=lur3NqDtzBk
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- JEAN
- Posts: 428
- Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
- Location: Roeselare
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
160 pk voor een 1.6 is wel vooruitgang.
Is wel een prijzig pakket heb ik vernomen.
€8000.- incl motor en aangepaste draagarm.
Wel even zelf inbouwen
Origineel, hmm.....tja......voor de waarde van een Murena hoef je het niet te laten.
Is wel een prijzig pakket heb ik vernomen.
€8000.- incl motor en aangepaste draagarm.
Wel even zelf inbouwen

Origineel, hmm.....tja......voor de waarde van een Murena hoef je het niet te laten.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
Ik zit al 6 jaar met een mi16 in mijn hoofd. Dacht dit zelf te kunnen doen. nooit aan toegekomen tot dusver. en mijn 1.6 is ook mijn 1e auto vandaar. dus stilzetten kan niet zo maar 1.2.3.
Dacht dat projectje van carjoy kan wat wezen. maar met de prijs haak ik af. Daarnaast komen ook kost en voor het herkeuren van de auto. en als nooit iemand eerder de mi16 heeft gekeurt in de 1.6 bij de rdw (nederland). dan kan het zo 600 a 800 euro kosten voordat je auto legaal 160 pk op papier heeft.
Dankzij het project van carjoy weet ik in elk geval dat inbouwen zonder lassen kan. Wat een prioriteit voor mij heeft (wil niks onherstelbaar aanpassen).
Dacht dat projectje van carjoy kan wat wezen. maar met de prijs haak ik af. Daarnaast komen ook kost en voor het herkeuren van de auto. en als nooit iemand eerder de mi16 heeft gekeurt in de 1.6 bij de rdw (nederland). dan kan het zo 600 a 800 euro kosten voordat je auto legaal 160 pk op papier heeft.
Dankzij het project van carjoy weet ik in elk geval dat inbouwen zonder lassen kan. Wat een prioriteit voor mij heeft (wil niks onherstelbaar aanpassen).
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Peugeot 205 en 106 forums afzoeken, kom je dikwijls de zotste ombouws tegen.
Mi16 is niet goedkoop en zeker niet gereviseerd, dan moet je de ombouw nog kopen, persoonlijk vind ik de motor op lage toeren als een stoomtrein lopen maar op toeren o zo mooi.
http://www.youtube.com/watch?v=2fYz5UbkYQ4
Mi16 is niet goedkoop en zeker niet gereviseerd, dan moet je de ombouw nog kopen, persoonlijk vind ik de motor op lage toeren als een stoomtrein lopen maar op toeren o zo mooi.
http://www.youtube.com/watch?v=2fYz5UbkYQ4
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Wees blij dat het in Nederland kan; in België is het gewoon verboden.MatraMurena.nl wrote:... daarnaast komen ook kost en voor het herkeuren van de auto. en als nooit iemand eerder de mi16 heeft gekeurt in de 1.6 bij de rdw (nederland). dan kan het zo 600 a 800 euro kosten voordat je auto legaal 160 pk op papier heeft.

- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
Pete. Als je de nieuwe motor keurt bij de RDW kan de verzekering niet moeilijk doen. dan heb je een legale murena mi16. Het keuren kost een paar honderd euro. en ik dacht als het blok niet eerder gekeurd is nog wat hondjes extra om hem te keuren in lelystad op een testcircuit?.
Er rijden enkel mi16 murena's, echter betwijfel ik of ze gekeurd zijn als mi16.
Er rijden enkel mi16 murena's, echter betwijfel ik of ze gekeurd zijn als mi16.
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Klopt Laurens, Als de RDW hem goedkeurt is hij legaal , maar dat geldt voor Nederland en niet voor België en Duitsland, daar krijg je de ombouw niet goedgekeurd.Hij kan dus ook nooit meer naar het buitenland verkocht worden.
En inderdaad als de RDW het niet vertrouwd wordt het in Lelystad een dure business en ik betwijfel of Laslo dat er uit kan halen.
Ik ben ervan overtuigd dat een "S" het enige goede alternatief blijft, óf je zou in Frankrijk een ROC-motor op de kop kunnen tikken; dan staat de weg naar 200 of 300 PK open; die is in basis hetzelfde als de 2.2.
groeten
En inderdaad als de RDW het niet vertrouwd wordt het in Lelystad een dure business en ik betwijfel of Laslo dat er uit kan halen.
Ik ben ervan overtuigd dat een "S" het enige goede alternatief blijft, óf je zou in Frankrijk een ROC-motor op de kop kunnen tikken; dan staat de weg naar 200 of 300 PK open; die is in basis hetzelfde als de 2.2.
groeten
The Pete
-
- Posts: 406
- Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
- Location: Purmerend, Nederland
- Contact:
http://www.anciennes.net/annonce.php?n= ... a%20murenapete speed wrote:...... óf je zou in Frankrijk een ROC-motor op de kop kunnen tikken; dan staat de weg naar 200 of 300 PK open; die is in basis hetzelfde als de 2.2.
groeten

Voor maar 28.000 eurootjes.
Eventueel met ROC motor van 320pk, of een Mathiot motor van 450pk.
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoeveel ik kwijt zou zijn als ik mijn 2.2 deels zou ombouwen naar 2.2S specs. Dubbele carburateur is niet zo nodig, snelle nokkenas wel. En om bij het vliegwiel te komen hoeft de motor er volgens mij niet uit, alleen de bak toch? (druklager moet sowieso vervangen worden, maakt lawaai)
Rest nog het probleem c.q. uitdaging dat ik met de ontsteking heb, ik heb van alles al geprobeerd maar op een of andere manier staat die niet op tijd of zo, het lijkt wel alsof 'ie inhoudt als je volgas geeft. Of het moet de brandstof zijn, ik gooi er altijd V-Power in, da's 97 geloof ik.
Rest nog het probleem c.q. uitdaging dat ik met de ontsteking heb, ik heb van alles al geprobeerd maar op een of andere manier staat die niet op tijd of zo, het lijkt wel alsof 'ie inhoudt als je volgas geeft. Of het moet de brandstof zijn, ik gooi er altijd V-Power in, da's 97 geloof ik.
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Dat enigzins inhouden zou veroorzaakt kunnen worden door een niet originele carberateur.
De dealers heben heel lang carburateurs geleverd van een CX2200.
Volgens mij hebben ze de sproeierbezetting niet aangepast.
Dat kun je aan het nummer terug zien.
34 CIC F141 is origineel, en CIC F161 is CX.
Ook door verslapping van de veertjes in de centrifugaal vervroeger kan op een bepaald toerengebied te veel voorontsteking worden gegeven.
Dat is sterk verbeterd bij mij sinds ik dat heb aangepakt.
Ook de pingel is verdwenen.
Mijn auto loopt trouwens niet goed op V-power.
Ik vertrouw die benzine niet.
Heb het vermoeden dat hier bepaalde dopes in zitten waar onze motoren niet goed mee uit de voeten kunnen.
De dealers heben heel lang carburateurs geleverd van een CX2200.
Volgens mij hebben ze de sproeierbezetting niet aangepast.
Dat kun je aan het nummer terug zien.
34 CIC F141 is origineel, en CIC F161 is CX.
Ook door verslapping van de veertjes in de centrifugaal vervroeger kan op een bepaald toerengebied te veel voorontsteking worden gegeven.
Dat is sterk verbeterd bij mij sinds ik dat heb aangepakt.
Ook de pingel is verdwenen.
Mijn auto loopt trouwens niet goed op V-power.
Ik vertrouw die benzine niet.
Heb het vermoeden dat hier bepaalde dopes in zitten waar onze motoren niet goed mee uit de voeten kunnen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
Ik heb het ook enkele keren geprobeerd, heb het idee dat hij ook minder loopt daarop. 98 loopt stuk beter. (wel 1.6)oetker wrote: Mijn auto loopt trouwens niet goed op V-power.
Ik vertrouw die benzine niet.
Heb het vermoeden dat hier bepaalde dopes in zitten waar onze motoren niet goed mee uit de voeten kunnen.
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Hier geeft Shell zelf antwoord op vragen.
De v-power is speciaal ontwikkelt voor wagens van na 1995 die uitgerust zijn met pingel-sensor.
Ook voor wagens met een hoge compressieverhouding niet zo geschikt.
Werkt goed voor 99% van de auto's van na 1995.
Matra zit meestal bij die 1%
http://z3.viaisn.org/Shell%20V-Power
Ik rij er met een bocht omheen
De v-power is speciaal ontwikkelt voor wagens van na 1995 die uitgerust zijn met pingel-sensor.
Ook voor wagens met een hoge compressieverhouding niet zo geschikt.
Werkt goed voor 99% van de auto's van na 1995.
Matra zit meestal bij die 1%
http://z3.viaisn.org/Shell%20V-Power
Ik rij er met een bocht omheen

I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006