Dat contactslot is tamelijk zwaar belast, en heb al van verschillende kanten gehoord dat het nog wel is doorbrandt.
Dat kan ook niet anders, want als je op een warme regenachtige dag ruitenwisser ventilatie op max en de ventilator voor de radiateur aanslaat, dan is de stroom over dit contactslot zeer hoog.
Die contactsloten zijn nog wel te krijgen, maar een prijskaartje van €150.- of meer is niet ongebruikelijk.
Dat doorbranden is gemakkelijk te voorkomen door een investering van €15.-
Daar kun je dit relais voor gebruiken. Hier te koop.
https://nl.aliexpress.com/item/10050043 ... sn1LOfnHQY
Dit relais is op een simpele manier te monteren in de draadweg van het contactslot naar de zekeringenprint en gebruikt slechts 0.4 ampere..
Het contactslot. Op dit contactslot zie je 3 draden.
1 dikke rode draad
1 dikke grijze draad
1 dunnere grijze draad.
De dunnere grijze draad kan buiten beschouwing blijven.
Deze bediend de startsolenoide.
Onze belangstelling gaat uit naar de dikke grijze en rode draad.
Dit relais is in principe overal waar deze draden lopen te monteren.
Als je de draden volgt dan kom je uiteindelijk hier uit.
De simpelste manier om dit relais te monteren is onder bij de stuurkolom bij draadstekkers een plekje voor dit relais te zoeken. Zelf kies ik er waarschijnlijk voor deze in de buurt van het zekeringenpaneel te plaatsen (NB: dit in verband met andere uitbreidingen.).
Als je dat doet dan zorg dat het relais met de contacten naar beneden gemonteerd word vanwege waterinloop.
Hieronder de tekening van de aanpassing.
Als er draad bij getrokken moet worden zorg dat deze de juiste dikte heeft.
De tekening is na wat opmerkingen van leden aangepast en bevat wat meer informatie dan de tekening op de meeting.