Vouwdak
- HF-09-DG
Vouwdak
Matra maniakken,
Graag wil ik jullie laten zien hoe ik in mijn Matra een vouwdak heb geplaatst. het dak is afkomstig uit de US, het windkapje van de sloop... Geheel geopend geeft het een opening van 71x 22 cm.
groet,
Jeroen.
Graag wil ik jullie laten zien hoe ik in mijn Matra een vouwdak heb geplaatst. het dak is afkomstig uit de US, het windkapje van de sloop... Geheel geopend geeft het een opening van 71x 22 cm.
groet,
Jeroen.
- Attachments
-
- murena vouwdak 1.JPG (269.71 KiB) Viewed 7129 times
-
- murena vouwdak 2.JPG (291.86 KiB) Viewed 7129 times
-
- murena vouwdak 3.JPG (241.08 KiB) Viewed 7129 times
- GODFRIED
- HF-09-DG
Hi Godfried,
het dakje is besteld via deze site. de afmetingen zijn: 35"x20".
http://www.slidingragtops.com
groet,
Jeroen.
het dakje is besteld via deze site. de afmetingen zijn: 35"x20".
http://www.slidingragtops.com
groet,
Jeroen.
- oetker
- HF-09-DG
Volgens mij werd er ook een "origineel" vouwdak voor een Murena aangeboden. Dit kon via de dealer worden gemonteerd. Het enige verschil is dat dit dak in twee plooien opvouwt terwijl het "origineel" dat in 1 plooi deed. Op de site van de Franse Matra club wordt een dergelijk dak aangeboden, maar het is mij nooit gelukt om e.e.a. via hun te regelen.
De binnenkant is eerlijk gezegd nog niet af... Er zat al een klapdakje in de auto. dit gat kwam niet helemaal overeen met de huidige uitsparing. op dit moment ligt het hemeltje nog bij een bekleder. Zodra het ook van binnen af is zal ik ook daar foto's van maken.
Met vriendelijke groet,
Jeroen.
De binnenkant is eerlijk gezegd nog niet af... Er zat al een klapdakje in de auto. dit gat kwam niet helemaal overeen met de huidige uitsparing. op dit moment ligt het hemeltje nog bij een bekleder. Zodra het ook van binnen af is zal ik ook daar foto's van maken.
Met vriendelijke groet,
Jeroen.
- oetker
Zit netjes.
Je moet wel erg precies zagen aan het binnendak.
Er is weinig ruimte voor fouten en als het binnendak omhoog gaat zit je gauw te ruim, maar dit is goed gelukt.
Laat de zon maar schijnen zou ik zeggen
Je moet wel erg precies zagen aan het binnendak.
Er is weinig ruimte voor fouten en als het binnendak omhoog gaat zit je gauw te ruim, maar dit is goed gelukt.
Laat de zon maar schijnen zou ik zeggen

I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- pete speed
hallo jongens,
Matra heeft een vouwdak als optie af fabriek geleverd ; dit was, maar dat weet ik niet zeker , ook een Britax-dak. ik kan me herinneren dat mw Evers uit IJsselstein vroeger een blauwe Murena 2.2. had met zo'n dak.
Ook in een van de Murena-folders staat een Murena met een dergelijk vouwdak.(zie groene Murena)
Verder werd als accessoire een zeer groot klapdak geleverd dat in een mooie hoes op de motorafdekplaat tussen de pompen gelegd kon worden ; rondom bleef dan nog 10-15 cm dak staan.
ook heb ik eens een Murena met een Toyota MR2 ( eerste versie) hef-schuifdak gezien, dit dak volgt de daklijn van de Murena perfect.
Dan zijn er nog de lexan-daken die de Murena een exotisch uiterlijk geven , er rijdt een Murena rond, waar dit dak in zijn geheel verwijderd kan worden.
en er is natuurlijk de Chimére, de targaversie , die Chapron Parijs bouwde.
meet.......
Matra heeft een vouwdak als optie af fabriek geleverd ; dit was, maar dat weet ik niet zeker , ook een Britax-dak. ik kan me herinneren dat mw Evers uit IJsselstein vroeger een blauwe Murena 2.2. had met zo'n dak.
Ook in een van de Murena-folders staat een Murena met een dergelijk vouwdak.(zie groene Murena)
Verder werd als accessoire een zeer groot klapdak geleverd dat in een mooie hoes op de motorafdekplaat tussen de pompen gelegd kon worden ; rondom bleef dan nog 10-15 cm dak staan.
ook heb ik eens een Murena met een Toyota MR2 ( eerste versie) hef-schuifdak gezien, dit dak volgt de daklijn van de Murena perfect.
Dan zijn er nog de lexan-daken die de Murena een exotisch uiterlijk geven , er rijdt een Murena rond, waar dit dak in zijn geheel verwijderd kan worden.
en er is natuurlijk de Chimére, de targaversie , die Chapron Parijs bouwde.
meet.......
- Attachments
-
- murena10.jpg (75.2 KiB) Viewed 6966 times
-
- murenaf833.jpg (71.55 KiB) Viewed 6967 times
-
- MVC-007F.jpg (67.63 KiB) Viewed 6968 times
The Pete
- oetker
- matramurena
Er zijn nog vier van die Lexan daken beschikbaar hendrik:
http://carjoy.nl/Database/UserFiles/Ima ... ama_1a.jpg
Krassen zal wel meevallen, het geen gewoon plexiglas.
http://carjoy.nl/Database/UserFiles/Ima ... ama_1a.jpg
Krassen zal wel meevallen, het geen gewoon plexiglas.
Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
- HF-09-DG
Hi Jurgen, het vouwdak zoals het nu in mijn auto zit koste me ongeveer 350 euro (inclusief binnenbekleding) plus 125 euro aan invoerrechten. totaal dus ongeveer 500 euro. het pakket was uitzonderlijk compleet, het enige probleempje was dat er speciale boutjes met US maten meegeleverd worden hier moest ik dus een 3/8" steek/ring sleuteltje voor aanschaffen...