door de apk, maar nog een ratel in mijn blok 1.6
-
- Posts: 186
- Joined: Mon Feb 21, 2005 10:19 pm
Hey paul,
als je even kijkt (of in de branche zit )zal je zien dat de prijs voor de remmenreiniger varieerd tussen 0.95 en 1.52 euro voor een bus van "500ml" die 500 ml staat tussen haakjes omdat er nooit zoveel product inzit meestal rond de 430ml ,daarom gebruiken wij hier op het werk ook bidons van 30 liter (75 euro)die we dan in sproeiflessen doen (die ertegen bestand zijn).Belangrijkste voordeel is dat je werkt met een product dat getest is en dus zeker geen kwaad kan voor de dichtingen en rubbers in een motor of op andere plaatsen in een wagen.
Ik heb op diverse forums al dingen tegen gekomen waar een simpele oplossing voor is als de juiste materialen gebruikt of op de juiste plaats info vraagt (of zoekt).
Ik heb in Cuba eens kip gegeten met een lepel... dat gaat ook maar moeilijker dan met een vork....als je begrijpt wat ik bedoel
Frank
als je even kijkt (of in de branche zit )zal je zien dat de prijs voor de remmenreiniger varieerd tussen 0.95 en 1.52 euro voor een bus van "500ml" die 500 ml staat tussen haakjes omdat er nooit zoveel product inzit meestal rond de 430ml ,daarom gebruiken wij hier op het werk ook bidons van 30 liter (75 euro)die we dan in sproeiflessen doen (die ertegen bestand zijn).Belangrijkste voordeel is dat je werkt met een product dat getest is en dus zeker geen kwaad kan voor de dichtingen en rubbers in een motor of op andere plaatsen in een wagen.
Ik heb op diverse forums al dingen tegen gekomen waar een simpele oplossing voor is als de juiste materialen gebruikt of op de juiste plaats info vraagt (of zoekt).
Ik heb in Cuba eens kip gegeten met een lepel... dat gaat ook maar moeilijker dan met een vork....als je begrijpt wat ik bedoel
Frank

-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
Ik heb mijn lagers vervangen, morgen distributie nog vervangen en ben klaar.
Maar ik heb geen hulpstuk op de poelie vast te houden als ik de poulie wil losdraaien.
Ik zou er zelf 1 kunnen maken, maar wat als ik hem in de 1 zet en dan draai? levert dit schade op en werkt dit? zal wel, anders was dat hulpstuk om de boel vast te houden er ook niet geweest.
Maar ik heb geen hulpstuk op de poelie vast te houden als ik de poulie wil losdraaien.
Ik zou er zelf 1 kunnen maken, maar wat als ik hem in de 1 zet en dan draai? levert dit schade op en werkt dit? zal wel, anders was dat hulpstuk om de boel vast te houden er ook niet geweest.
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
distributie vervangen, echt zeker 2 cm speling op en neer. misschien meer.
de nieuwe kreeg ik er zelfs net op. zo strak is die.
na de boel weer dichtgemaakt te hebben gestart met nieuwe lagers en ketting/tandwielen. echt heel constant stationair lopen. ieder kuchje uit de uitlaat heeft een gelijke interval. hiervoor deed hij soms ietsjes raarder kuchen.
heb hem alleen aan de straat gezet omdat de vloeibare pakking ter aanvulling op de normale pakking van de distributiedeksel nog moest drogen.
morgen neem ik de fiets naar het werk. en ga na het werk rustig toeren met de auto om alles te controleren.
edit: trouwens als je de poulie wil losdraaien, dit heb ik na een tip van ruud(carjoy) gedaan door iets de starterskrans te blokkeren.
ik heb een hoekig staal(2 plaate stalen strips in een 90 graden hoek aan elkaar) er tussen gezet. dit pakte de tanden van de starterskrans, en blokkeerde de boel mooi.
de nieuwe kreeg ik er zelfs net op. zo strak is die.
na de boel weer dichtgemaakt te hebben gestart met nieuwe lagers en ketting/tandwielen. echt heel constant stationair lopen. ieder kuchje uit de uitlaat heeft een gelijke interval. hiervoor deed hij soms ietsjes raarder kuchen.
heb hem alleen aan de straat gezet omdat de vloeibare pakking ter aanvulling op de normale pakking van de distributiedeksel nog moest drogen.
morgen neem ik de fiets naar het werk. en ga na het werk rustig toeren met de auto om alles te controleren.
edit: trouwens als je de poulie wil losdraaien, dit heb ik na een tip van ruud(carjoy) gedaan door iets de starterskrans te blokkeren.
ik heb een hoekig staal(2 plaate stalen strips in een 90 graden hoek aan elkaar) er tussen gezet. dit pakte de tanden van de starterskrans, en blokkeerde de boel mooi.
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
net 15 km gereden met een oude oma gang.
niet boven de 2800 toeren gekomen. eerst liep hij nog een beetje laag stationair en reageerde moeilijker als je bij gas los in de drie (40 km/h) gas gaf.
dit verdween na 10 km ong en de auto liep als een zonnetje. retefijn reageren op het gas als ik met een kutgang van 15 in de 2 rij.
ratel heb ik ook niet gehoord meer.
na de eerst 5 km overigens even gekeken onder de auto. paniek paniek. 2 lekpunten.
ff slangenklemmen aangedraaid van de slangen van de koelvloeistof en het was gefixt.
wat is de ideale manier van rijden als je de lagers het minst wil belasten?
is dit laag in toeren, of gewoon weinig gas geven, of een combinatie.
niet boven de 2800 toeren gekomen. eerst liep hij nog een beetje laag stationair en reageerde moeilijker als je bij gas los in de drie (40 km/h) gas gaf.
dit verdween na 10 km ong en de auto liep als een zonnetje. retefijn reageren op het gas als ik met een kutgang van 15 in de 2 rij.
ratel heb ik ook niet gehoord meer.
na de eerst 5 km overigens even gekeken onder de auto. paniek paniek. 2 lekpunten.
ff slangenklemmen aangedraaid van de slangen van de koelvloeistof en het was gefixt.
wat is de ideale manier van rijden als je de lagers het minst wil belasten?
is dit laag in toeren, of gewoon weinig gas geven, of een combinatie.
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
raar raar raar
ik heb nu 2 keer over 20 km gereden.
als ik wegrij is het toerental lager. maar dat kan logisch zijn met koudere/ koude motor.
echter dit blijft, hij daalt naar 700 toeren en reageer niet heel erg lekker op het gas.
als ik dan de auto uitzet(eerste rit sloeg hij af). en daarna weer opnieuw start, dan loopt hij opeens 1200 a 1300 toeren en reageerd echt formidabel op het pedaal, niks schokt dan bij het gas geven in (lagere) toeren.
hoe kan dit in vredesnaam?
ik heb nu 2 keer over 20 km gereden.
als ik wegrij is het toerental lager. maar dat kan logisch zijn met koudere/ koude motor.
echter dit blijft, hij daalt naar 700 toeren en reageer niet heel erg lekker op het gas.
als ik dan de auto uitzet(eerste rit sloeg hij af). en daarna weer opnieuw start, dan loopt hij opeens 1200 a 1300 toeren en reageerd echt formidabel op het pedaal, niks schokt dan bij het gas geven in (lagere) toeren.
hoe kan dit in vredesnaam?
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
ik laat dat ff zitten, heb de bougiekabels losgehad, en verdelerkap.
rotor en verdelerkap schoongemaakt. en volgens mij is het probleem weg.
echt heerlijk loopt ie. in de 3 30 rijden(niet bevordelijk voor de motor volggens mij, maar wel een leuke test), normaal was het dan als je ietsje gas gaf geen reactie tot ineens hij begon te bokken. nu reageerd hij prachtig zonder enig gemaar.
morgen aan het eind van de middag laat ik weten of ik nog steeds blij ben.
rotor en verdelerkap schoongemaakt. en volgens mij is het probleem weg.
echt heerlijk loopt ie. in de 3 30 rijden(niet bevordelijk voor de motor volggens mij, maar wel een leuke test), normaal was het dan als je ietsje gas gaf geen reactie tot ineens hij begon te bokken. nu reageerd hij prachtig zonder enig gemaar.
morgen aan het eind van de middag laat ik weten of ik nog steeds blij ben.
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
raar raar, nog niet opgelost.
vanochtend deed hij slechter lopen stationair, totdat ik hem deed herstarten na paar km, toen perfect.
nu nieuwe verdelerkap+rotor erop zitten, kosten 11,60. andere waren beetje geoxideerd enzo.
heb net weer gereden, met aardig koude motor gestart, liep perfect echt GEWELDIG.
daarna even stilgezet ergens, 2 min later ingestapt en gestart. 150 toeren minder en slechter op het gas reageren. ff gekeken achterin, maar met geen mogelijkheid weer goed te krijgen dat toerental.
totdat ik hem uitzette natuurlijk, en direct weer aan. PERFECT LIEP HIJ. En dan bedoel ik echt perfect. de opel van mijn ouders uit 1997 valt erbij in het niets kwa gas responsie en comfort van het draaien van de motor. geen hikjes of kuchjes, ookal probeer je het.
het percentage van de tijd dat hij slechter loopt neemt wel af, en volgens mij liep hij gisteren nog slechter stationair(1 keer sloeg hij zelfs af).
kan dit te maken hebben met mijn onderhoudsbeurten.
ik vermoed eerder iets met de onsteking (bobine?? of bougiekabels).
net toen hij ruk liep keek ik achterin en zag wel in het donker de bougiekabels oplichten op punten waar hij ergens tegenaan hing(ook rubberen slangen).
en als ik een bougiekabel in mijn hand leg en met mijn lip aan de luchtfilter kom, dan voel ik de miniscule vonkjes van mij naar de massa(filter) vliegen. (per toeval ontdekt).
is dit normaal dat hij oplicht die kabels op dat soort punten?
hoeveel kosten nieuwe kabels?
edit: denk nu na ineens, voor de vacuum vervroeger word het hardst aan de slang gezogen als hij stationair loopt. zou het kunnen zijn dat hij soms blijft hangen(vooral als hij koud is). en dat na een herstart(zuiging aan slang valt even weg) hij plotseling wel weer werkt.
omdat ik geen vol gas geef valt de zuigende werking op de slang nooit helemaal weg. dus zou het kunnen zijn dat hij in het gebied van weinig zuigen(motor uit of hoge toeren) dus een punt heeft waarbij hij blijft hangen. soms wel overheen komt bij de start, en soms ook niet?
edit weer: dat kan dus niet, want hij zuigt juist niet als hij stationair loopt.
zijn er vergelijkbare dingen met mijn bovenstaande theorie. dingen die dus opgestart worden bij de start, en eventueel kunnen blijven "hangen"
vanochtend deed hij slechter lopen stationair, totdat ik hem deed herstarten na paar km, toen perfect.
nu nieuwe verdelerkap+rotor erop zitten, kosten 11,60. andere waren beetje geoxideerd enzo.
heb net weer gereden, met aardig koude motor gestart, liep perfect echt GEWELDIG.
daarna even stilgezet ergens, 2 min later ingestapt en gestart. 150 toeren minder en slechter op het gas reageren. ff gekeken achterin, maar met geen mogelijkheid weer goed te krijgen dat toerental.
totdat ik hem uitzette natuurlijk, en direct weer aan. PERFECT LIEP HIJ. En dan bedoel ik echt perfect. de opel van mijn ouders uit 1997 valt erbij in het niets kwa gas responsie en comfort van het draaien van de motor. geen hikjes of kuchjes, ookal probeer je het.
het percentage van de tijd dat hij slechter loopt neemt wel af, en volgens mij liep hij gisteren nog slechter stationair(1 keer sloeg hij zelfs af).
kan dit te maken hebben met mijn onderhoudsbeurten.
ik vermoed eerder iets met de onsteking (bobine?? of bougiekabels).
net toen hij ruk liep keek ik achterin en zag wel in het donker de bougiekabels oplichten op punten waar hij ergens tegenaan hing(ook rubberen slangen).
en als ik een bougiekabel in mijn hand leg en met mijn lip aan de luchtfilter kom, dan voel ik de miniscule vonkjes van mij naar de massa(filter) vliegen. (per toeval ontdekt).
is dit normaal dat hij oplicht die kabels op dat soort punten?
hoeveel kosten nieuwe kabels?
edit: denk nu na ineens, voor de vacuum vervroeger word het hardst aan de slang gezogen als hij stationair loopt. zou het kunnen zijn dat hij soms blijft hangen(vooral als hij koud is). en dat na een herstart(zuiging aan slang valt even weg) hij plotseling wel weer werkt.
omdat ik geen vol gas geef valt de zuigende werking op de slang nooit helemaal weg. dus zou het kunnen zijn dat hij in het gebied van weinig zuigen(motor uit of hoge toeren) dus een punt heeft waarbij hij blijft hangen. soms wel overheen komt bij de start, en soms ook niet?
edit weer: dat kan dus niet, want hij zuigt juist niet als hij stationair loopt.
zijn er vergelijkbare dingen met mijn bovenstaande theorie. dingen die dus opgestart worden bij de start, en eventueel kunnen blijven "hangen"
Last edited by MatraMurena.nl on Wed Feb 22, 2006 7:43 pm, edited 1 time in total.
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
filter in de benzinetank?????? ken er wel 1 die in de aanvoerleiding achter de pomp zit.
overigens die rubberen slang waar ook blauw licht zichtbaar was van bougiekabel naar slang was een koelvloeistofslang.
kan het misschien zijn dat de bougiekabels zijn gaan lekken wegens te veel weerstand/veroudering?
overigens die rubberen slang waar ook blauw licht zichtbaar was van bougiekabel naar slang was een koelvloeistofslang.
kan het misschien zijn dat de bougiekabels zijn gaan lekken wegens te veel weerstand/veroudering?
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Controleer eens of de onderdrukmembraam op de delco in orde is.
je moet een darmpje op het klokje steken en het darmpje in je mond steken. Nu zuigen. Je mag maar een heel klein beetje lucht uit het klokje krijgen. Indien je altijd voort lucht eruit krijgt, is het onderdrukklokje stuk. Dat klokje zorgt voor je voorontsteking. Wanneer je tijdens het rijden gas geeft, krijg je je voorontsteking, maar een paar seconden later verdwijnt die door het verlies aan onderdruk. Daardoor krijg je een te late ontsteking, en heb je vermogensverlies en zuigt de motor langs daar valse lucht.
Succes met het oplossen
Benny.
je moet een darmpje op het klokje steken en het darmpje in je mond steken. Nu zuigen. Je mag maar een heel klein beetje lucht uit het klokje krijgen. Indien je altijd voort lucht eruit krijgt, is het onderdrukklokje stuk. Dat klokje zorgt voor je voorontsteking. Wanneer je tijdens het rijden gas geeft, krijg je je voorontsteking, maar een paar seconden later verdwijnt die door het verlies aan onderdruk. Daardoor krijg je een te late ontsteking, en heb je vermogensverlies en zuigt de motor langs daar valse lucht.
Succes met het oplossen
Benny.
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
even naar de vacuum vervroeging (klokje)..
dit kan geen effect hebben lijkt me. hij zuigt tenslotte niet als je geen gas geeft. en het probleem is stationair.
venturis zou kunnen, deze zijn weer iets losser gaan zitten nadat ik ze vast had gezet met het soort van reviseren van de carb.
ik geloof niet dat het dit kan zijn eigenlijk. het is zo gerelateerd aan het opnieuw starten namelijk.
je moet het zo zien. de auto heeft 2 standen. goed en slecht lopen. Goed is stand A en slecht is stand B.
als je de auto start kiest hij A of B willekeurig lijkt wel(met koude motor eerder geneigt naar A(slecht)).
als je hem dan uitzet en meteen weer start, dan word het meestal meteen stand B(goed lopen).
hoewel ik van daag met een goed lopende motor de boel uitzetten en 2 min later het weer starte liep hij slecht. Dus van B naar A
het is me nog niet voorgekomen dat hij onder het rijden van A naar B, of van B naar A deed wisselen.
verder een mededeling die ik nog moest laten horen voor de eventuele liefhebber(zal jullie wel niet veel kunnen schelen)
Mijn murena pronkt nu met een Talbot-Matra stikker achterop. eerder had ik links achter een stikker van murena zitten die normaal alleen op de neus zit. nu is dus alle bestikkering heel mooi en origineel.
dit kan geen effect hebben lijkt me. hij zuigt tenslotte niet als je geen gas geeft. en het probleem is stationair.
venturis zou kunnen, deze zijn weer iets losser gaan zitten nadat ik ze vast had gezet met het soort van reviseren van de carb.
ik geloof niet dat het dit kan zijn eigenlijk. het is zo gerelateerd aan het opnieuw starten namelijk.
je moet het zo zien. de auto heeft 2 standen. goed en slecht lopen. Goed is stand A en slecht is stand B.
als je de auto start kiest hij A of B willekeurig lijkt wel(met koude motor eerder geneigt naar A(slecht)).
als je hem dan uitzet en meteen weer start, dan word het meestal meteen stand B(goed lopen).
hoewel ik van daag met een goed lopende motor de boel uitzetten en 2 min later het weer starte liep hij slecht. Dus van B naar A
het is me nog niet voorgekomen dat hij onder het rijden van A naar B, of van B naar A deed wisselen.
verder een mededeling die ik nog moest laten horen voor de eventuele liefhebber(zal jullie wel niet veel kunnen schelen)
Mijn murena pronkt nu met een Talbot-Matra stikker achterop. eerder had ik links achter een stikker van murena zitten die normaal alleen op de neus zit. nu is dus alle bestikkering heel mooi en origineel.
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
als ik koud start met choke dan blijft hij net lopen, en naar een paar seconden loopt hij richting 1300, na stukje rijden richting 2000. wanneer ik de choke weg doe gaat hij naar de 1000 of gaat hij bagger lopen (dus A of B)
of de eerste paar seconden net lopen van de auto als je hem start te maken heeft met het goede of slechte lopen weet ik niet.
of de eerste paar seconden net lopen van de auto als je hem start te maken heeft met het goede of slechte lopen weet ik niet.
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
super 98, zonder loodvervanger. Met XMILE (was gratis)
dat is nieuw:
http://www.xmile.info/
Het werkzame bestandeel in XMILE? is een mengsel van enzymen, dat wordt gewonnen uit groene planten. De enzymen in XMILE? katalyseren reacties in de brandstof en aan oppervlakken waar verontreinigingen zijn afgezet. XMILE? verbetert de brandstofkwaliteit en haalt daardoor het beste uit moteren in de vorm van meer vermogen, een lager brandstofverbruik en minder vervuilding. XMILE? voldoet aan de Europese normen voor brandstofkwaliteit.
tankstation de tatelaar is de eerst die dat in nederland heeft. nu zijn er enkele in nederland die dat hebben, soort concurentie op vpower etc
het is van planten gemaakt. misschien lust mijn auto geen groenten
dat is nieuw:
http://www.xmile.info/
Het werkzame bestandeel in XMILE? is een mengsel van enzymen, dat wordt gewonnen uit groene planten. De enzymen in XMILE? katalyseren reacties in de brandstof en aan oppervlakken waar verontreinigingen zijn afgezet. XMILE? verbetert de brandstofkwaliteit en haalt daardoor het beste uit moteren in de vorm van meer vermogen, een lager brandstofverbruik en minder vervuilding. XMILE? voldoet aan de Europese normen voor brandstofkwaliteit.
tankstation de tatelaar is de eerst die dat in nederland heeft. nu zijn er enkele in nederland die dat hebben, soort concurentie op vpower etc
het is van planten gemaakt. misschien lust mijn auto geen groenten

- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Die laatste regel die je schrijf lijkt mij juist.
Al lust een Matra motor nu ook weer geen rouw vlees!
Tank eens die V-Power daar ben ik voorlopig wel tevreden over, ik voeg wel loodvervanger toe maar iets minder als voorgeschreven.
Ik moet melden dat ik over het algemeen met Esso het gevoel heb dat alles iets beter presteert.
Ik vermoed echter dat het voor uw probleem niet onmiddelijk een oplossing brengt, of, het zou een afzonderlijk toevoegmiddel moeten zijn die XMILE?.

Al lust een Matra motor nu ook weer geen rouw vlees!

Tank eens die V-Power daar ben ik voorlopig wel tevreden over, ik voeg wel loodvervanger toe maar iets minder als voorgeschreven.
Ik moet melden dat ik over het algemeen met Esso het gevoel heb dat alles iets beter presteert.
Ik vermoed echter dat het voor uw probleem niet onmiddelijk een oplossing brengt, of, het zou een afzonderlijk toevoegmiddel moeten zijn die XMILE?.