nieuw...
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
mja, mijn Bagheera gaat best vlot vooruit, in mijn beleving dan toch.
Heb nochtans in het verleden andere dingen onder de kont gehad, Crx Vtec en een civic typeR die ruim 200pk had.
De Bagh is gewoon back to basics, stuurt erg direkt en je voelt wat er gaande is, en je hebt niet de neiging om het onderste uit de kan te halen.
Maar uiterlijk ziet ze er sneller uit dan ze werkelijk is, i don't care !
Maar t'is idd gek hoe dezelde wagens steeds weer op diverse 2de hands website's terugkeren terwijl mooie/betere exemplaren niet verkocht raken.
Heb nochtans in het verleden andere dingen onder de kont gehad, Crx Vtec en een civic typeR die ruim 200pk had.
De Bagh is gewoon back to basics, stuurt erg direkt en je voelt wat er gaande is, en je hebt niet de neiging om het onderste uit de kan te halen.
Maar uiterlijk ziet ze er sneller uit dan ze werkelijk is, i don't care !
Maar t'is idd gek hoe dezelde wagens steeds weer op diverse 2de hands website's terugkeren terwijl mooie/betere exemplaren niet verkocht raken.
Bagheera X '78
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Dat is juist ook mijn punt. Die Bagh's zullen ook nog wel het juiste gevoel opwekken, dat vind ik minder prettig bij de Murena die is gewoon te goed.Vollegaaz wrote: De Bagh is gewoon back to basics, stuurt erg direkt en je voelt wat er gaande is, en je hebt niet de neiging om het onderste uit de kan te halen.
Maar uiterlijk ziet ze er sneller uit dan ze werkelijk is, i don't care !
De rij beleving zit hem juist daar en hoe beter de wagen, des te hoger de snelheid en evenredig het gevaar voor ernstige builen!
Ergens in mijn wagenpark staat een Turbo beest van 220pk en 54/46 gewichtsverdeling. EEN BEEST! Heel erg indrukwekkend.
Eigenlijk ben ik wel bang van te wilde beesten. Gaat loeihard, maar dan wordt het erg gevaarlijk als het fout loopt, dus daar kan je je eigelijk uitsluitend op een circuit met uitleven.
Die rode M530 kat geeft mij ruim voldoende plezier en tegen een relatief lage snelheid, de cick van dat 220pk beest ligt elders en is totaal niet evenredig.
- JEAN
- Posts: 428
- Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
- Location: Roeselare
ik geniet nog altijd van de matra is leuk om iets te hebben die je niet overal ziet.
Ok het is geen raket maar heeft zijn charmes om mee te rijden.
Ik vind het nog altijd een speciale wagen mooi en tof om mee rond te toeren.
Verlang al om ermee weer weg te gaan maar het regent nu en heb hem nog maar gewassen dus nog effen geduld
Ok het is geen raket maar heeft zijn charmes om mee te rijden.
Ik vind het nog altijd een speciale wagen mooi en tof om mee rond te toeren.
Verlang al om ermee weer weg te gaan maar het regent nu en heb hem nog maar gewassen dus nog effen geduld
-
- Posts: 42
- Joined: Tue Apr 27, 2010 11:47 pm
had ze te koop gezet om gewoon te zien wat reactie's had ze nog maar net gekocht, Maar nee ze is niet te koop en nee ik ben ze niet moe, als ik het niet meer kan betalen dan zal ik ze pas verkopen.
ondertussen zijn remklauwen volledig gerevisseerd, zal nu 10 jaar duren eer ze terug vastkomen haha. Alternator ook ok.
Vandaag naar keuring geweest voor oldtimer in te schrijven maar helaas rode kaart stuurchape links speling en rechtse stuurhuishoesje gescheurd, deze dienen vervangen te worden. HAd graag dit weekend oldtimer rit st truiden meegedaan, was maar een 17 km van ons thuis af..... zucht.
Hopelijk vind ik ergens nog die delen. Wie raad heeft stuur maar door.
Voor de rest rijd ze goed, je hebt sportief gevoel zonder hard te rijden.
Alvast bedankt !
ondertussen zijn remklauwen volledig gerevisseerd, zal nu 10 jaar duren eer ze terug vastkomen haha. Alternator ook ok.
Vandaag naar keuring geweest voor oldtimer in te schrijven maar helaas rode kaart stuurchape links speling en rechtse stuurhuishoesje gescheurd, deze dienen vervangen te worden. HAd graag dit weekend oldtimer rit st truiden meegedaan, was maar een 17 km van ons thuis af..... zucht.
Hopelijk vind ik ergens nog die delen. Wie raad heeft stuur maar door.
Voor de rest rijd ze goed, je hebt sportief gevoel zonder hard te rijden.
Alvast bedankt !
- oetker
- Posts: 8121
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
De stuurhoezen staan hier.
http://cgi.ebay.co.uk/Steering-Rack-Boo ... arParts_SM
De stuurkogel QR1204S hier
http://cgi.ebay.co.uk/TRACKROD-END-QR12 ... arParts_SM
Of hier als bovenstaande verkoper niet wil verkopen naar Belgie.
http://cgi.ebay.co.uk/Tie-Track-Rod-End ... arParts_SM
http://cgi.ebay.co.uk/Steering-Rack-Boo ... arParts_SM
De stuurkogel QR1204S hier
http://cgi.ebay.co.uk/TRACKROD-END-QR12 ... arParts_SM
Of hier als bovenstaande verkoper niet wil verkopen naar Belgie.
http://cgi.ebay.co.uk/Tie-Track-Rod-End ... arParts_SM
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 42
- Joined: Tue Apr 27, 2010 11:47 pm
vandaag los gemaakt, is niet de stuurkogel, is het bovenste ophangingsgewricht, staat met 2 lange vijzen vast op torsievering en 1 bout in fusee stuk, alleen deze bout krijg ik er niet uit, de moer is los maar de bout niet los te krijgen, is deze ingeschroefd of steekt die er gewoon in en dan de moer er op ? Weet iemand dit ?
- oetker
- Posts: 8121
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Deze bedoel je. QSJ 262
http://cgi.ebay.co.uk/SIMCA-1100-1307-1 ... arParts_SM
De bout steekt er gewoon in.
Even de onderse draagarm met de krik ondersteunen en dan kun je hem er uit tikken.
http://cgi.ebay.co.uk/SIMCA-1100-1307-1 ... arParts_SM
De bout steekt er gewoon in.
Even de onderse draagarm met de krik ondersteunen en dan kun je hem er uit tikken.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8121
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- hendrik
- Posts: 4953
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
-
- Posts: 42
- Joined: Tue Apr 27, 2010 11:47 pm
- oetker
- Posts: 8121
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- matrafan
- Posts: 2194
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Bout zit conisch in het fusee-stuk.baleno wrote:vandaag los gemaakt, is niet de stuurkogel, is het bovenste ophangingsgewricht, staat met 2 lange vijzen vast op torsievering en 1 bout in fusee stuk, alleen deze bout krijg ik er niet uit, de moer is los maar de bout niet los te krijgen, is deze ingeschroefd of steekt die er gewoon in en dan de moer er op ? Weet iemand dit ?
Zoals Herman aanhaalt: arm omhoog krikken.
Vervolgens met twee hamers, één links één rechts op de fusee tikken waar de bout van het ophangingsgewicht door zit.
Zou dan los moeten komen.
Veel succes.
-
- Posts: 42
- Joined: Tue Apr 27, 2010 11:47 pm
deze bout bedoel ik, foto's aan verschillende zijde genomenzoals je kan zien op foto is de kant waar moer op zat (rechts) al af en de andere kant (links) is de kop van de bout afgebroken, stuk bout zit er nog in. Zit deze in fuseestuk ingeschroefd en is de moer die ik afgedaan dienende als contramoer of steekt gewoon de bout los in het fuseestuk (dus goed vastgeroest) en moet ik enkel de bout eruit kloppen. Heb al goed erop gemept maar durf niet harder omdat ik niet zeker weet of ze niet mee in het fuseestuk geschroefd is.
In werkplaatshandboek staat daar niet iets van vermeld.
Miscchien al iemand losgemaakt ?
In werkplaatshandboek staat daar niet iets van vermeld.
Miscchien al iemand losgemaakt ?
- Attachments
-
- HPIM0947.JPG (179.44 KiB) Viewed 17163 times
-
- HPIM0948.JPG (216.28 KiB) Viewed 17163 times
-
- HPIM0949.JPG (212.58 KiB) Viewed 17163 times
- matrafan
- Posts: 2194
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Heb me vergist dacht dat ge met de onderste kogel bezig waard.
Deze zit dus niet conich in de fusee maar is gewoon een recht asje.
Normaal zit de bout los in de fusee niet geschroefd.
Dus wat kruipolie erop en eruit kloppen die handel, eventueel een beitel voorzichtig in de gleuf van de fusee slaan.
Veel succes.
Deze zit dus niet conich in de fusee maar is gewoon een recht asje.
Normaal zit de bout los in de fusee niet geschroefd.
Dus wat kruipolie erop en eruit kloppen die handel, eventueel een beitel voorzichtig in de gleuf van de fusee slaan.
Veel succes.
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
Hallo Baleno,
Hopelijk heb je dat eindje schroefdraad niet kapot geklopt en kan je er nog een moer op plaatsen.
Als dat nog kan beginnen met een te grote rondel(vulring)+ een juiste en dan de moer deftig op spanning brengen en dan aan de andere zijde met een doorslag of juist passend staafje trachten te kloppen en dan maar hopen dat hij zich verzet. Als hij dan een beetje gaat terug spanning bij zetten op de moer, denk dat dit moet lukken.
Als de chappe van de stuurinrichting nog moet dienen is het wenselijk om een chappentrekker te gebruiken.
Mvg,
Matra 530 LX
Hopelijk heb je dat eindje schroefdraad niet kapot geklopt en kan je er nog een moer op plaatsen.
Als dat nog kan beginnen met een te grote rondel(vulring)+ een juiste en dan de moer deftig op spanning brengen en dan aan de andere zijde met een doorslag of juist passend staafje trachten te kloppen en dan maar hopen dat hij zich verzet. Als hij dan een beetje gaat terug spanning bij zetten op de moer, denk dat dit moet lukken.
Als de chappe van de stuurinrichting nog moet dienen is het wenselijk om een chappentrekker te gebruiken.
Mvg,
Matra 530 LX
-
- Posts: 1666
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Het ziet er allemaal hetzelfde uit als bij de Rancho.
Als je die fusee eerst even weer vastbout aan de bovenste draagarm dan tik je die pen er zo uit met een hamer + drevel.
Vervolgens even een krik tussen de onderste en bovenste draagarm zetten en de boel IETS op spanning brengen.
Nu kun je die kogelpen los krijgen door hem te laten schrikken met 2 hamers, even gelijktijdig een ferme tik aan weerszijden op de plek waar je de spie eruit getikt hebt. (dit kan eventueel ook goed met shockspray)
Die stuurkogel krijg je het makkelijkste los met een kogeltrekker (=chappentrekker), maar met een kleine poelietrekker kun je er ook nog wel tussen komen.
Als je die fusee eerst even weer vastbout aan de bovenste draagarm dan tik je die pen er zo uit met een hamer + drevel.
Vervolgens even een krik tussen de onderste en bovenste draagarm zetten en de boel IETS op spanning brengen.
Nu kun je die kogelpen los krijgen door hem te laten schrikken met 2 hamers, even gelijktijdig een ferme tik aan weerszijden op de plek waar je de spie eruit getikt hebt. (dit kan eventueel ook goed met shockspray)
Die stuurkogel krijg je het makkelijkste los met een kogeltrekker (=chappentrekker), maar met een kleine poelietrekker kun je er ook nog wel tussen komen.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 42
- Joined: Tue Apr 27, 2010 11:47 pm
WD40 EROP EN 24 UUR LATEN TREKKEN, ZONET MET LICHTE HAMER ER ZO UITGEKLOPT EN HET STUURGEWRICHT LICHTE TIK OP EN DIREKT UIT. DINSDAG EENS ZIEN OF ZE DAT HIER LOKAAL KUNNEN BESTELLEN AAN DE HAND VAN DE NRs DIE JULLIE OPGEGEVEN HEBBEN . DIKKE MERCI VOOR DE TIPS !!!!!! JA MIJN CAPS LOCK TOETS BLIJFT HANGEN HAHAHAHAbaleno wrote:deze bout bedoel ik, foto's aan verschillende zijde genomenzoals je kan zien op foto is de kant waar moer op zat (rechts) al af en de andere kant (links) is de kop van de bout afgebroken, stuk bout zit er nog in. Zit deze in fuseestuk ingeschroefd en is de moer die ik afgedaan dienende als contramoer of steekt gewoon de bout los in het fuseestuk (dus goed vastgeroest) en moet ik enkel de bout eruit kloppen. Heb al goed erop gemept maar durf niet harder omdat ik niet zeker weet of ze niet mee in het fuseestuk geschroefd is.
In werkplaatshandboek staat daar niet iets van vermeld.
Miscchien al iemand losgemaakt ?
-
- Posts: 42
- Joined: Tue Apr 27, 2010 11:47 pm
vandaag verzekering in orde en nummerplaat gehaald OCS-.....
net klein toertje gedaan lijkt goed te gaan, enkel tijdens remmen iedere keer als je remt 'klakt' er iets, zal wiel eens agfnemen en zien misschien rempomp niet vast of klemmentjes boven of onder veer gezet dat de remblokjes los zitten.....
net klein toertje gedaan lijkt goed te gaan, enkel tijdens remmen iedere keer als je remt 'klakt' er iets, zal wiel eens agfnemen en zien misschien rempomp niet vast of klemmentjes boven of onder veer gezet dat de remblokjes los zitten.....
Matra Murena 1.6 1982
Ferrari F355
Suzuki Cappucino Cabrio 600 cc 1994
Toyota MR Tbar usa import
Huyndai H1 170 PK
Citroen 2 pk (new) import France
Motorhome Granduca 2007
+ twingo 1.2, alto 1.0, honda lead 100, yamaha majesty 400
Ferrari F355
Suzuki Cappucino Cabrio 600 cc 1994
Toyota MR Tbar usa import
Huyndai H1 170 PK
Citroen 2 pk (new) import France
Motorhome Granduca 2007
+ twingo 1.2, alto 1.0, honda lead 100, yamaha majesty 400
- oetker
- Posts: 8121
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 42
- Joined: Tue Apr 27, 2010 11:47 pm
"geklak" is weg, heeft eerste dagen wat gedaan en is af, had wel gemerkt dat één van de remblokjes een veertje weg was en zat wat los in, denk dat beetje roestvorming deze vaster gezte heeft, ik ga allesinds die remblokjes vervangen want waren toch niet zo dik meer en door de jaren zijn die toch 'hard' geworden wat de remafstand duidelijk langer maakt.
Voor de rest valt alles goed mee, behalve die zekeringkast waarvan ik om de 2-3 dagen regelmatig de zekeringetjes gooed moet reinigen want die pinnetjes waar zekeringetjes in pakken coroderen makkelijk, heb al wat vet opgedaan en blijft zelfde, is zeer lichte boel, denk dat ik daar een oude zekeringkast van Toyota ga inzetten daar komt niks aan en is voor altijd ophgelost dan. Ook dat parkervijsje (zie andere topic) in de remvloeistofrezervoir waar licht lekt zou een andere op moeten want zit met misschien maar een goei 20cl vloeistof rond te rijden.
Voor de rest valt alles goed mee, behalve die zekeringkast waarvan ik om de 2-3 dagen regelmatig de zekeringetjes gooed moet reinigen want die pinnetjes waar zekeringetjes in pakken coroderen makkelijk, heb al wat vet opgedaan en blijft zelfde, is zeer lichte boel, denk dat ik daar een oude zekeringkast van Toyota ga inzetten daar komt niks aan en is voor altijd ophgelost dan. Ook dat parkervijsje (zie andere topic) in de remvloeistofrezervoir waar licht lekt zou een andere op moeten want zit met misschien maar een goei 20cl vloeistof rond te rijden.
Matra Murena 1.6 1982
Ferrari F355
Suzuki Cappucino Cabrio 600 cc 1994
Toyota MR Tbar usa import
Huyndai H1 170 PK
Citroen 2 pk (new) import France
Motorhome Granduca 2007
+ twingo 1.2, alto 1.0, honda lead 100, yamaha majesty 400
Ferrari F355
Suzuki Cappucino Cabrio 600 cc 1994
Toyota MR Tbar usa import
Huyndai H1 170 PK
Citroen 2 pk (new) import France
Motorhome Granduca 2007
+ twingo 1.2, alto 1.0, honda lead 100, yamaha majesty 400
- oetker
- Posts: 8121
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact: