Carburateur
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
Carburateur
Ik heb het vermoeden dat mijn koppaking niet goed meer is maar des te meer ik een keer de Murena pak des te vaker ik denk dat het wel eens iets anders kan zijn.
Starten gaat goed maar soms slaat de motor al af als ik het gaspedaal aanraak. Na even stevig intrappen blijft de motor rijden.
Als de motor iets warm is lijkt het wel of het rijden of stilstaan is. Met gas erop gaat de Mu maar zodra ik het gas iets los laat duikt de motor in. Daarna weer gas erop en ik ga weer. Bij bochten en ingetrapte koppeling slaat de motor af maar als ik in z'n twee de koppeling laat opkomen slaat deze direct weer aan.
Waar moet ik het zoeken? Is het echt de koppaking of kan het aan de carburateur liggen. Ik weet niet waar de sproeiernaalden zitten maar ik dacht aan misschien de stationairsproeier. Ik hoor steeds de term tweetraps. Heeft dit betrekking op de 1.6 carburateur en hoe werkt dit.
Graag een beetje feedback zodat ik een weet waar ik moet zoeken.
Starten gaat goed maar soms slaat de motor al af als ik het gaspedaal aanraak. Na even stevig intrappen blijft de motor rijden.
Als de motor iets warm is lijkt het wel of het rijden of stilstaan is. Met gas erop gaat de Mu maar zodra ik het gas iets los laat duikt de motor in. Daarna weer gas erop en ik ga weer. Bij bochten en ingetrapte koppeling slaat de motor af maar als ik in z'n twee de koppeling laat opkomen slaat deze direct weer aan.
Waar moet ik het zoeken? Is het echt de koppaking of kan het aan de carburateur liggen. Ik weet niet waar de sproeiernaalden zitten maar ik dacht aan misschien de stationairsproeier. Ik hoor steeds de term tweetraps. Heeft dit betrekking op de 1.6 carburateur en hoe werkt dit.
Graag een beetje feedback zodat ik een weet waar ik moet zoeken.
greetz Remco
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
tweetraps carbuirator of registercarburator is idd een carburator die wanneer je de gaspedaal zacht intrapt (de eerste trap gebnruikt, wanneer je hem ahrd intrapt de tweede. ALs ik het goed heb heeft de murena een dubbele register. De problemen die je omschrijft kunnen idd te maken hebben met carburatie of ontsteking. Moeilijk uit te maken zonder de wagen te zien.
-
- Posts: 406
- Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
- Location: Purmerend, Nederland
- Contact:
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
Bart, het uitlaatspruitstuk is heel. Ik heb de uitlaat onlangs vervangen en alles is lekdicht. Ik zoek wat uitleg over de carburateur, over de naalden en sproeiers. Waar ze zitten en hoe ik ze kan schoonmaken. Ik heb nog geen ervaring met de carburateur schoonmaken en het wpl handboek geeft onduidelijke doorsneden.
Wie o wie heeft meer info zodat ik verder kan.
Wie o wie heeft meer info zodat ik verder kan.
greetz Remco
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
- GODFRIED
- Posts: 10154
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Remco,
Waarschijnlijk zit je probleem in de carburators.
Blijft de motor stationair goed draaien. Als het stationairtoerental te laag staat zal hij het zelfde doen.
Als je de luchtfilter verwijdert dan kijk je boven op de sproeiers, deze uitdraaien en doorblazen met lucht. Laat ze niet in de carburators vallen.
Gebruik een tang met een smalle lange bek om ze er uit te nemen.
Zijn de benzinefilters zuiver?
Succes.
Waarschijnlijk zit je probleem in de carburators.
Blijft de motor stationair goed draaien. Als het stationairtoerental te laag staat zal hij het zelfde doen.
Als je de luchtfilter verwijdert dan kijk je boven op de sproeiers, deze uitdraaien en doorblazen met lucht. Laat ze niet in de carburators vallen.
Gebruik een tang met een smalle lange bek om ze er uit te nemen.
Zijn de benzinefilters zuiver?
Succes.
Matra Bagheera S - 1977
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
Al met al ben ik de afgelopen maanden bezig geweest met de motor uit de verbrande murena van Laurens.
Hierbij enkele eindplaatjes.
De carburateur heb ik maar teruggeplaatst. Ik weet niet wat ik moet controleren en/of schoonmaken.
Hierbij enkele eindplaatjes.
De carburateur heb ik maar teruggeplaatst. Ik weet niet wat ik moet controleren en/of schoonmaken.
- Attachments
-
- Zo kwam ie binnen
- PICT3262.JPG (34.86 KiB) Viewed 19301 times
-
- Opgeknapt
- PICT3326.JPG (65.11 KiB) Viewed 19301 times
-
- De ombouw
- PICT3445.JPG (60.31 KiB) Viewed 19301 times
-
- Situatie
- PICT3435.JPG (48.54 KiB) Viewed 19301 times
greetz Remco
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
- oetker
- Posts: 8165
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Ja dat koop of maak ik me ook wel eens (zijn niet duur nieuw), dacht er nog een rooster voor te maken waarop ik kleine prul kan spuiten.
Geen stof tijdens het spuiten, achteraf de bak dicht en alles proper.
Geen stof tijdens het spuiten, achteraf de bak dicht en alles proper.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
Bijna klaar alleen de motorruimte nog proper maken.
Wie weet waarvoor de tweede aansluiting op de carburateur voor dient. Deze zat op het oude spruitstuk niet. Momenteel heb ik deze maar afgedopt.
Wie weet waarvoor de tweede aansluiting op de carburateur voor dient. Deze zat op het oude spruitstuk niet. Momenteel heb ik deze maar afgedopt.
- Attachments
-
- Bijna klaar voor montage.
- PICT3456.JPG (71.6 KiB) Viewed 19264 times
-
- 2e aansluiting op inlaatspruitstuk.
- PICT3458.JPG (35.24 KiB) Viewed 19264 times
greetz Remco
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
- oetker
- Posts: 8165
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
- oetker
- Posts: 8165
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Toch bij de 2.2 anders dan.
Die heeft er 1 voor cilinder 1, en 1 voor cilinder 3 hangen.
Verder onder de carberateur nog 1 voor de carterventilatie.
Als je een vacuumlek hebt dan krijgt 1 cilinder een arm mengsel.
De carterventilatie onde de carb had ik ook zo mijn gedachten over.
Vandaar dat ik alles er maar af gegooid heb en voor de electr. vacuum gegaan ben.
Die heeft er 1 voor cilinder 1, en 1 voor cilinder 3 hangen.
Verder onder de carberateur nog 1 voor de carterventilatie.
Als je een vacuumlek hebt dan krijgt 1 cilinder een arm mengsel.
De carterventilatie onde de carb had ik ook zo mijn gedachten over.
Vandaar dat ik alles er maar af gegooid heb en voor de electr. vacuum gegaan ben.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
Vandaag een vrije dag genomen om het blok in één keer er in te kunnen hangen. Na 7 uur ploeteren hangt ie op z'n plek en is (bijna) alles weer terug geplaatst.
De koelbuizen hadden aardig wat roest maar dat leek me een klus voor later. Na het aftikken van wat roest had ik een gaatje dus ik ben aan de beurt.
Heeft iemand een alternatief voor de buizen van Carjoy? De linkerbuis dient vervangen te worden.
De koelbuizen hadden aardig wat roest maar dat leek me een klus voor later. Na het aftikken van wat roest had ik een gaatje dus ik ben aan de beurt.
Heeft iemand een alternatief voor de buizen van Carjoy? De linkerbuis dient vervangen te worden.
- Attachments
-
- Terug geplaatst
- PICT3484.JPG (69.59 KiB) Viewed 19226 times
-
- Op z'n plaats
- PICT3483.JPG (59.77 KiB) Viewed 19226 times
greetz Remco
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
Ik moet ook mijn bandenbak er uit halen. Heeft iemand nog grote platte klinknagels? Ik kan ze alleen per 500 bestellen en dat lijkt me een beetje veel.
- Attachments
-
- Genieten van mijn hefbrug heet dat.
- PICT3488.JPG (44.38 KiB) Viewed 19222 times
greetz Remco
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
- oetker
- Posts: 8165
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik heb ze toen bij carjoy meegenomen, maar heb er nog maar een paar.
Moet ze binnenkort weer is bijhalen.
De koelbuizen ga ik volgend jaar vervangen voor koper en flexibele gepantserde slang in de bochten.
Dit lijkt me mooi spul daarvoor.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT
Moet ze binnenkort weer is bijhalen.
De koelbuizen ga ik volgend jaar vervangen voor koper en flexibele gepantserde slang in de bochten.
Dit lijkt me mooi spul daarvoor.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
- oetker
- Posts: 8165
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
De buitendiameter van de buis is 35mm.
Zit zelf aan koperen buis te denken van 35mm voor de rechte stukken en dan de slang voor de bochten.
De Superflex slang is ook prima bruikbaar in de motorruimte.
Het is zeer flexibel.

Zit zelf aan koperen buis te denken van 35mm voor de rechte stukken en dan de slang voor de bochten.
De Superflex slang is ook prima bruikbaar in de motorruimte.
Het is zeer flexibel.

I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
- oetker
- Posts: 8165
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Het is al weer een tijdje geleden dat ik dit gemeten heb, maar zal deze week is controleren.
In mijn gedachten was het 35mm, maar je zou gelijk kunnen hebben of de 2.2 moet dikkere buis hebben??
De harddisk bovenin slaat wel eens over
In mijn gedachten was het 35mm, maar je zou gelijk kunnen hebben of de 2.2 moet dikkere buis hebben??
De harddisk bovenin slaat wel eens over

I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek