Dat vacuum wordt bij het spruitstuk vandaan getrokken en de meeste systemen lekken min of meer.
Dat geeft dan weer een arm mengsel op de bewuste cilinder die daardoor heet loopt, met alle gevolgen van dien.
In dit topic ga ik daar verandering in brengen.
Het vacuumvat en alle vacuumleidingen van voor tot achter gaan er uit.
Om het verschil met het nieuwe systeem te zien heb ik eerst het vacuum van het oude systeem gemeten.
Meter op de slang van de motor vanachter af aangesloten bij de pot.
Motor gestart en gemeten.
19 Ins/hg
Dat is ruim binnen de norm van de 45 cm/hg die we behoren te hebben.
Maar het kan beter.
Ik heb een paar maanden terug een Volvo diesel omgebouwd naar electr. vacuumsysteem omdat deze voor de derde keer de mechanische pomp defect had.
De remkracht van deze auto is enorm vooruit gegaan.
Eenzelfde systeem gaan we op de murena bouwen.
Darrvoor gebruiken we een electr vacuumpomp van Hella en wel type UP28.
Op Volvo sloperijen nog wel te vinden, want de nieuwprijs wil je echt niet betalen van dit dingetje.
Op de vacuummeter aangesloten.
Wow dat zuigt tenminste.
Zoveel zelfs dat we waarschijnlijk maar naar het pedaal hoeven te wijzen.
Gelukkig heb ik op de sloop ook een begrenzer van dezelfde auto mee genomen.
Deze schakelt de pomp bij een bepaalde onderdruk uit.
Relais er tussen en gaan.
Dit systeem gaat ook de lampen bedienen door een T-stuk.
Even een plekje opsnorren om de boel te monteren.
Er zijn niet zoveel plekjes om iets elegant te monteren, dus hier maar neer gekwakt met een paar rubbers er tussen.
Word vervolgd