toen ik met men pas gekochte murena vanuit duitsland huiswaarts keerde heeft men kilometerteller het begeven ondertussen al een beetje zitten zoeken waar die kabel ergens zit maar bind hem niet bevriende garagist zei dat het kon dat die met sensoren werkte. indien kabeltje welk kabeltje heb ik hiervoor nodig of hoe los ik dit op?
beetje off topic maar binnenkort zal ik men murena laten keuren en daar ik met spax schokdempers (verlaagd) en spoorverbreders rondrijdt zal ik dat wel moeten aanpassen maar tot hoe hoog? Ik ga waarschijnlijk eens naar een keuringcentra rijden om hierover meer te weten te komen
groetjes Bram
defecte kilometerteller
- brammozz
- Posts: 56
- Joined: Fri Jun 17, 2005 10:44 pm
- Location: Wingene
- Contact:
- Danny
- Posts: 43
- Joined: Sun Nov 06, 2005 8:22 pm
- Location: Mechelen
verlaging
Hier vindt je alles wat het verbouwen wat betreft verbouwen en keuring auto's
http://www.goca.be/frames/newdesign.asp
http://www.goca.be/frames/newdesign.asp
Er is geen mooier resultaat dan dat waarvoor je hard hebt gewerkt.
- brammozz
- Posts: 56
- Joined: Fri Jun 17, 2005 10:44 pm
- Location: Wingene
- Contact:
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
De kilometerteller wordt aangedreven door een kabel en niet door een sensor. De kabel loopt van het instrumentenpaneel naar het linker voorwiel. Deze kabel is via de club te bekomen. Wat betreft de verlaging en spoorverbreders, de wagen moet ingevoerd worden vanuit Duitsland. Als op de TUV-brief die in Duitsland bij de wagen moet zijn vermelding gemaakt wordt van de verbreders en verlagingkit MOET deze in Belgi? ook aanvaard worden. Dit is een Europese richtlijn.
- brammozz
- Posts: 56
- Joined: Fri Jun 17, 2005 10:44 pm
- Location: Wingene
- Contact:
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
In Belgi? dienen de voorgeschreven banden en maten gebuikt te worden en mogen ze dus zeker niet buiten de wielkasten komen. Strikt genomen zullen ze in Belgi? bezwaren maken als daar van wordt afgeweken. "Niet volgens voorschrift van de fabrikant" dus, dan gaat men lastig doen. Spoorverbreders kan dus al helemaal niet.
Als de wagen een buitenlandse goedkeuring draagt dient hij wel geacsepteert te worden. Maar het kan lastig worden.
Je zal dus op de hoogte dienen te zijn van de Europese wetgeving als dusdanig.
Als de wagen een buitenlandse goedkeuring draagt dient hij wel geacsepteert te worden. Maar het kan lastig worden.
Je zal dus op de hoogte dienen te zijn van de Europese wetgeving als dusdanig.