centerafstand van de wielen is dit 100 denk van wel dacht effen de alu van de cabrio te proberen maar dit is 108.
Welke modellen van wagens passen de alu op de murena zou graag naar 16inch gaan in de toekomst.
Jean, mazda en toyta past er op.Die wat ik op de gele heb zitten heb ik ook op mijn mazda gehad en die pasen ook op mijn toyta.Je moet wel anderen centerringen zetten.
Zoek maar is op marktplaats naar 4x98
Alfa, fiat, lancia maseratie en nog veel andere auto's hebben dat in het verleden gemonteerd.
Je moet wel even op de ET waarde letten.
Ik had bijna AZEV wielen gekocht met7,5 J ET 38, maar die kwamen niet goed uit.
Ik heb nu 7J ET25 en die passen perfect.
Persoonlijk vind ik 16"te groot.
Zou niet groter dan 15"gaan als je polyester je lief is.
Dan banden maat 55 hou je ongeveer dezelfde diameter.
Er ligt zo maar een stuk van de bumperskirts in een scherpe bocht met een goede kuil.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Zie de wielen wel graag maar ben een liefhebber van alu velgen 18 op mijn bmw 16 op mijn vrouw haar peugeot en als je goed rondkijkt heb je alu velgen met banden aan een spotprijs dat is toch mijn ervaring.
Heb de 16 inch met bijna nieuwe banden gekocht voor 250 euro ze rijdt daar al bijna 4 jaar mee rond.
En van mijn bmw heb ik de m3 velen verkocht en 100 euro bij gelegd en had ik 4 nieuwe alu en banden.
Ik weet ook wel dat de prijs nog dilwijls in de band zit heb je dure banden dan gaat natuurlijk de prijs omhoog maar op de peugeot liggen er toch banden op van een seriues merk op die van de bmw dat is iets anders
Op mijn murena liggen er nieuwe goodyears op was zo als ik hem kochte
Hoe groter het aantal inch, des te platter moet de band worden, of je moet de Matra verhogen.
Hoe platter de band hoe slechter het comfort.
Ik heb inmiddels ondervonden dat niet alles even goed werkt onder de Murena..
De murena kan serieus inveren, en bij een bocht kan dat het polyester beschadigen met grotere wielen.
Trap maar is flink op de rem in een bocht.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
oetker wrote:Quote David
---------------
je moet remmen voor de bocht hé Herman, in de bocht moet je gas geven.
==================================================
Haha, ja, en normaal zal dat ook altijd zo gaan.
Je gaat dat pas merken bij een noodstop in de bocht.
Alleen ligt dan wel de voorbumper op straat.
Als je een F1 bumper erop hebt schraap je de grond al met de standaard velgmaat....
Zelf heb ik er 16" onder en ik vind dit heel netjes staan. Groter vind ik de band te smal worden voor het zicht. Maar smaak is persoonsgebonden uiteraard...