Het grote remmentopic van Herman. een vervolgverhaal.
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik zit altijd een beetje op te letten of ik dingen zie die ook op de Matra zitten, of overeenkomsten vertonen waar wat mee te doen valt.
Soms heb ik de indruk dat bepaalde dingen al tijdens de bouw van de Matra opgekochte oud stock waren.
Sommige dingen gaan terug naar 60er 70er jaren op een 80s auto.
Beetje puzzelen is wel leuk.
Niet alles leid tot succes, maar het houd me bezig.
Soms heb ik de indruk dat bepaalde dingen al tijdens de bouw van de Matra opgekochte oud stock waren.
Sommige dingen gaan terug naar 60er 70er jaren op een 80s auto.
Beetje puzzelen is wel leuk.
Niet alles leid tot succes, maar het houd me bezig.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Er was de afgelopen dagen weinig brugtijd, maar wat ik buiten kon doen dan ook maar gedaan.
Vanochtend de laatste hand aan de remmen kunnen leggen.
Ik heb 2 remboosters hier en beide uit elkaar gehaald, om te constateren dat er eigenlijk weinig aan mankeert.
De rubbers zijn nog allemaal goed, en er hoefde alleen maar filters vervangen te worden.
Die hebben we zelf geknipt.

De afgebroken bout een nieuwe slotbout in gelast, en de boel weer inlkaar gezet na grondige reinigen en het nodige ATE vet tussen de rubbers.

De boel gezandstraalt en gespoten en samen met een nieuwe hoofdremcilinder weer gemonteerd.

Ik had al een nieuwe kit voor de booster gevonden. a €30.-, maar eigenlijk niet nodig gehad.
Heb hem dus liggen voor degene die hem nodig denkt te hebben.
Op dat adres zijn er nog 2 te koop.
Heb ze nog niet binnen, dus nog geen linkje.
Er was veel ruimte op de vacuumslang.
Die zoog absoluut valse lucht.
Daar ook maar een klem gemonteerd.

Een uitgebreide revisie van de bekrachtiger staat hier.
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtop ... 3e074641f0
Het remmenproject is hiermee klaar, en alles is zo ongeveer vervangen.
De auto remt als een nieuwe, en de Visa remklauw zit er nog op.
Die houd ik even in test om te proberen.
Uiteindelijk zal de oude klauw met de zuiger uit de nieuwe worden terug gezet.
Aanvankelijk was men hier sceptisch over wat er nu over de remmen van een Murena te vertellen viel.
Gezien de lengte van dit topic denk ik dat het nog aardig wat is geweest.
Ik denk dat het een uitgebreide tutorial is geworden van de facetten die je tegen kunt komen tijdens zo'n revisie.
Vanochtend de laatste hand aan de remmen kunnen leggen.
Ik heb 2 remboosters hier en beide uit elkaar gehaald, om te constateren dat er eigenlijk weinig aan mankeert.
De rubbers zijn nog allemaal goed, en er hoefde alleen maar filters vervangen te worden.
Die hebben we zelf geknipt.
De afgebroken bout een nieuwe slotbout in gelast, en de boel weer inlkaar gezet na grondige reinigen en het nodige ATE vet tussen de rubbers.
De boel gezandstraalt en gespoten en samen met een nieuwe hoofdremcilinder weer gemonteerd.
Ik had al een nieuwe kit voor de booster gevonden. a €30.-, maar eigenlijk niet nodig gehad.
Heb hem dus liggen voor degene die hem nodig denkt te hebben.
Op dat adres zijn er nog 2 te koop.
Heb ze nog niet binnen, dus nog geen linkje.
Er was veel ruimte op de vacuumslang.
Die zoog absoluut valse lucht.
Daar ook maar een klem gemonteerd.
Een uitgebreide revisie van de bekrachtiger staat hier.
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtop ... 3e074641f0
Het remmenproject is hiermee klaar, en alles is zo ongeveer vervangen.
De auto remt als een nieuwe, en de Visa remklauw zit er nog op.
Die houd ik even in test om te proberen.
Uiteindelijk zal de oude klauw met de zuiger uit de nieuwe worden terug gezet.
Aanvankelijk was men hier sceptisch over wat er nu over de remmen van een Murena te vertellen viel.
Gezien de lengte van dit topic denk ik dat het nog aardig wat is geweest.
Ik denk dat het een uitgebreide tutorial is geworden van de facetten die je tegen kunt komen tijdens zo'n revisie.
Last edited by oetker on Sun Mar 25, 2012 3:28 pm, edited 4 times in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Afgelopen week een 200 km met de Visa klauw rondgereden.
Aanvankelijk trok de auto een klein beetje naar rechts met remmen, maar na 50 km was dat O.K.
Moest nog een beetje inlopen denk ik.
Het werkt dus wel goed, maar vertrouw de constructie niet.
Vandaag dus de originele klauw maar weer geplaatst met de zuiger uit de visa klauw.

Had nog een paar old stock remslangen opgedoken voor een paar Euro.
Die doen het voorlopig wel weer bij mij.


Deze zijn voor een Talbot Alpine en Solara.
Hebben exact de goede lengte (NB: 34 cm) en de schroefdraad is goed.

Ik heb Peter ook maar een Eezibleed ontlucht vaatje gegeven.
Kan die in zijn eentje ontluchten.
Werkt goed trouwens.

Je vult het potje met remolie.
Laat de bandendruk van het reservewiel terug lopen naar 1 Bar (NB: zeker niet de volle bandendruk gebruiken, anders ploft het potje).
Ventieltje er op en je kunt zeer snel ontluchten.

Aanvankelijk trok de auto een klein beetje naar rechts met remmen, maar na 50 km was dat O.K.
Moest nog een beetje inlopen denk ik.
Het werkt dus wel goed, maar vertrouw de constructie niet.
Vandaag dus de originele klauw maar weer geplaatst met de zuiger uit de visa klauw.
Had nog een paar old stock remslangen opgedoken voor een paar Euro.
Die doen het voorlopig wel weer bij mij.
Deze zijn voor een Talbot Alpine en Solara.
Hebben exact de goede lengte (NB: 34 cm) en de schroefdraad is goed.
Ik heb Peter ook maar een Eezibleed ontlucht vaatje gegeven.
Kan die in zijn eentje ontluchten.
Werkt goed trouwens.
Je vult het potje met remolie.
Laat de bandendruk van het reservewiel terug lopen naar 1 Bar (NB: zeker niet de volle bandendruk gebruiken, anders ploft het potje).
Ventieltje er op en je kunt zeer snel ontluchten.
Last edited by oetker on Mon May 21, 2012 2:41 am, edited 2 times in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
Bij mij werkt het ook prima met de eezibleed, ook zonder olie in het potje te doen. Wel even het remolie nivo in de gaten houden dan.
Ik kreeg ook weer post van de chinese remklauw fabrikant, ik post het maar even. Misschien zit er iets bruikbaars tussen.
===============================================
Hi Richard
Good day.
Long time no talk with you,are you OK?
In these days,we have some new informations as Brake caliper in our auto parts,the calibre of piston is 45mm,
I believe that you will find our details helpful,should you have any further inquiries,however,call me,let's talk more!
With my kindest regards I remain
Anne Ding
sales
2010-06-28
UTS AutoParts
Tel (0086)(0)573.8729.9914
Fax (0086)(0)573.8722.1618
Mobile:13515731034
Msn: annedwy@hotmail.com
Skype:flyingfish8010
www.utsauto.com
www.utsauto.net
Ik kreeg ook weer post van de chinese remklauw fabrikant, ik post het maar even. Misschien zit er iets bruikbaars tussen.
===============================================
Hi Richard
Good day.
Long time no talk with you,are you OK?
In these days,we have some new informations as Brake caliper in our auto parts,the calibre of piston is 45mm,
I believe that you will find our details helpful,should you have any further inquiries,however,call me,let's talk more!
With my kindest regards I remain
Anne Ding
sales
2010-06-28
UTS AutoParts
Tel (0086)(0)573.8729.9914
Fax (0086)(0)573.8722.1618
Mobile:13515731034
Msn: annedwy@hotmail.com
Skype:flyingfish8010
www.utsauto.com
www.utsauto.net
- Attachments
-
- UTS BRAKE CALIPER-piston in 44-45mm.xls
- excel sheet met gegevens
- (49.5 KiB) Downloaded 236 times
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Dat klopt dus niet die 45 mm piston.
Ik had bij het vullen van het remsysteem de potjes helemaal gevuld.
Gelukkig dat ik nog een keek, want beide potjes waren zo goed als leeg op het laatst.
Ik had bij het vullen van het remsysteem de potjes helemaal gevuld.
Gelukkig dat ik nog een keek, want beide potjes waren zo goed als leeg op het laatst.
Last edited by oetker on Fri Mar 30, 2012 7:46 pm, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Jongens, vergeet die Chinese hap.
Ik ken ze langer als vandaag.
Op het moment dat het op de boot is weten ze van niks meer en ze sturen maar wat.
Ze doen gewoon of ze je niet begrijpen.
Als je daar echt wat voor elkaar wil krijgen moet je er naar toe en beginnen over 5000 stuks.
ff naar de plaatselijke dames, lekker eten, en een handtekening klaar.
En dan maar hopen dat er wat kloppends aankomt.
Ik ken ze langer als vandaag.
Op het moment dat het op de boot is weten ze van niks meer en ze sturen maar wat.
Ze doen gewoon of ze je niet begrijpen.
Als je daar echt wat voor elkaar wil krijgen moet je er naar toe en beginnen over 5000 stuks.
ff naar de plaatselijke dames, lekker eten, en een handtekening klaar.
En dan maar hopen dat er wat kloppends aankomt.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
ik zou er ook geen zaken mee doen hoor, ik post het puur om geen info voor mijzelf te houden die een ander misschien graag had gehad. Ik zou denk ik eerder kiezen voor een set AT bij Simon, dit zijn volgens mij gereviseerde en dan weet je dat je het juiste hebt.
of dit:
http://cgi.ebay.de/2-Bremssattel-Talbot ... 25597acadb
of dit:
http://cgi.ebay.de/2-Bremssattel-Talbot ... 25597acadb
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik sprak ruud nog op SMSC meeting, en die vertelde dat die dingen helemaal niet duur waren, en dat kloptte ook 2 jaar terug.
Nu is het een ander verhaal.
Ruud is er al een tijdje uit, dus niet helemaal op de hoogte.
Nu is het een ander verhaal.
Ruud is er al een tijdje uit, dus niet helemaal op de hoogte.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
Ik neem aan dat je die AT dan bedoeld ?
Niet duur................ goedkoop is ook anders............. maarja dan weet
je wel wat je hebt. Als je het uit een vaag buitenland haalt en het komt nooit aan of past niet, heb je alsnog duurkoop en een hoop ergenis
Niet duur................ goedkoop is ook anders............. maarja dan weet
je wel wat je hebt. Als je het uit een vaag buitenland haalt en het komt nooit aan of past niet, heb je alsnog duurkoop en een hoop ergenis
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Van NK zijn ze mij niet bekend.
Dit is het lijstje met fabrikanten die ze gemaakt hebben.
Heb daar evt. ook alle bestelnummers van.
De reparatiekits (seals) zitten ook in diverse Fiats (124-X1/9), en zijn voor weinig overal te vinden.
Dit is het lijstje met fabrikanten die ze gemaakt hebben.
Heb daar evt. ook alle bestelnummers van.
De reparatiekits (seals) zitten ook in diverse Fiats (124-X1/9), en zijn voor weinig overal te vinden.
- Attachments
-
- remklauw.JPG (105.52 KiB) Viewed 8705 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik denk dat ze de eerste jaren zo wel kunnen.
De bendix aan voorzijde kwamen er bij mij nog goed onder vandaan na bijna 30 jaar.
Behalve de zuigers dan.
Grappig om te zien dat de zuigers die er in zitten ook dat hapje uit de rand hebben.
De bendix aan voorzijde kwamen er bij mij nog goed onder vandaan na bijna 30 jaar.
Behalve de zuigers dan.
Grappig om te zien dat de zuigers die er in zitten ook dat hapje uit de rand hebben.
Last edited by oetker on Mon Jul 05, 2010 10:45 am, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
Deze stonden op E-bay. Ik heb ze eronder zitten. I.i.g. ziet het er voor het oog al wat beter uit.



Ik heb zo juist even getest, het remmen lijkt wel iets beter te gaan, maar ik ben nog niet onder de indruk. Bij een noodstop kon ik wel eens een probleem hebben.
Ik heb dus de hoofdremcylinder vervangen, leidingen + slangen vervangen en nu ook de voorste klauwen. E.e.a. heb ik ontlucht aan de remklauw kant. kan het zijn dat ik ergens anders nog een luchtbel heb zitten of had ik misschien de bekrachtiger (uitgaande as) anders moeten instellen nu ik de nieuw hoofdrem ylinder heb geplaatst ?
Heb Oetker op U-tube wel eens piepend tot stilstand zien komen, maar dat gaat mij niet lukken..........



Ik heb zo juist even getest, het remmen lijkt wel iets beter te gaan, maar ik ben nog niet onder de indruk. Bij een noodstop kon ik wel eens een probleem hebben.
Ik heb dus de hoofdremcylinder vervangen, leidingen + slangen vervangen en nu ook de voorste klauwen. E.e.a. heb ik ontlucht aan de remklauw kant. kan het zijn dat ik ergens anders nog een luchtbel heb zitten of had ik misschien de bekrachtiger (uitgaande as) anders moeten instellen nu ik de nieuw hoofdrem ylinder heb geplaatst ?
Heb Oetker op U-tube wel eens piepend tot stilstand zien komen, maar dat gaat mij niet lukken..........
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Als de remmen goed zijn, dan moeten alle 4 de wielen kunnen blokkeren bij een noodstop.
Wat waarschijnlijk aan de orde is dat de bekrachtiging niet voldoende functioneert door te weinig vacuum vanaf het spruitstuk bij jou door de ombouw naar die carbs.
Of een vacuumlek ergens.
Als je een beetje geduld hebt, het volgende project word electronische vacuumbekrachtiging bij mij.
Heb een paar maanden geleden een diesel hier op omgebouwd.
De wagen heeft nog nooit zo goed geremd.
Ik ga dat bij de Murena toepassen, alleen maar om van dat zuigen van valse lucht op het spruitstuk af te komen.
Wat waarschijnlijk aan de orde is dat de bekrachtiging niet voldoende functioneert door te weinig vacuum vanaf het spruitstuk bij jou door de ombouw naar die carbs.
Of een vacuumlek ergens.
Als je een beetje geduld hebt, het volgende project word electronische vacuumbekrachtiging bij mij.
Heb een paar maanden geleden een diesel hier op omgebouwd.
De wagen heeft nog nooit zo goed geremd.
Ik ga dat bij de Murena toepassen, alleen maar om van dat zuigen van valse lucht op het spruitstuk af te komen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Oh, nog 1 ding.
Ik heb al meegemaakt dat rempads van vage merken niet de juiste compound hebben.
Daar is de remkracht beduidend minder van.
Je moet zoeken naar Ferodo FB-235 (A) of afgeleiden van een merk.
Weet niet of dat bij jou ook speelt, maar hou er rekening mee.
Ik heb al meegemaakt dat rempads van vage merken niet de juiste compound hebben.
Daar is de remkracht beduidend minder van.
Je moet zoeken naar Ferodo FB-235 (A) of afgeleiden van een merk.
Weet niet of dat bij jou ook speelt, maar hou er rekening mee.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
Zitten nu voor van die groene (EBC ??) blokken onder.
V.w.b. het vacuum ik heb alle aansluitingen (koppelingen van 'harde leiding') naar T-stukjes en terugslagkleppen al vervangen. Kan nog eens kijken of ik daar nog een extra klem op moet zetten.
Zou het vacuum minder zijn dan ? hij haalt het nog steeds van de inlaat van cylinder 1...
v.w.b. het kunnen laten blokkeren van de wielen. Stel in het voorste gedeelte zit nog ergens iets lucht en achter niet..... blokkeren ze dan alleen achter of gaat het hele systeem dan onderuit ?
V.w.b. het vacuum ik heb alle aansluitingen (koppelingen van 'harde leiding') naar T-stukjes en terugslagkleppen al vervangen. Kan nog eens kijken of ik daar nog een extra klem op moet zetten.
Zou het vacuum minder zijn dan ? hij haalt het nog steeds van de inlaat van cylinder 1...
v.w.b. het kunnen laten blokkeren van de wielen. Stel in het voorste gedeelte zit nog ergens iets lucht en achter niet..... blokkeren ze dan alleen achter of gaat het hele systeem dan onderuit ?
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Bij mij werd na de 2e keer ontuchten het pedaal nog wat harder.
Lijkt wel of je alle lucht er niet in 1 x uit krijgt.
Heb dat al 2x zo gehad.
Toen ik alles achter vervangen had was de remkracht aan die kant wat groter, en blokkeerde achter eerder als voor.
Nu is dit andersom, maar bij noodstop blokkeren alle 4 de wielen.
Dat vacuum is een beetje gissen, en zou eigenlijk gemeten moeten worden.
De flow is hoger door de vrij grote open kleppen bij gas geven in jou geval.
Zou best kunnen zijn dat het vacuum aan de rempot iets lager is.
ivm het nieuwe project wil ik dat meten, maar bij Peter ligt geen vacuummeter.
Denk dat ik er maar 1 ga aanschaffen.
Wil toch weten wat de cijfertjes zijn, en gaan worden.
Lijkt wel of je alle lucht er niet in 1 x uit krijgt.
Heb dat al 2x zo gehad.
Toen ik alles achter vervangen had was de remkracht aan die kant wat groter, en blokkeerde achter eerder als voor.
Nu is dit andersom, maar bij noodstop blokkeren alle 4 de wielen.
Dat vacuum is een beetje gissen, en zou eigenlijk gemeten moeten worden.
De flow is hoger door de vrij grote open kleppen bij gas geven in jou geval.
Zou best kunnen zijn dat het vacuum aan de rempot iets lager is.
ivm het nieuwe project wil ik dat meten, maar bij Peter ligt geen vacuummeter.
Denk dat ik er maar 1 ga aanschaffen.
Wil toch weten wat de cijfertjes zijn, en gaan worden.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Gisteren een testrit gedaan met de Murena en het volgende voorgehad. De remmen kwamen vast. Ik kon druk opbouwen maar de druk verdween niet maar met het rempedaal in de ruststand. Vandaag de hoofdrempomp eens uit elkaar gehaald en wat vind ik? Blijkbaar heb ik een Murena met een oud model hoofdrempomp. Is hij destijds vervangen geweest of is hij origineel zo geplaats zal voor altijd een raadsel blijven. Ipv een klem op de achterzijde zitten twee asjes onder de rubbers van het plastiek potje. Ik slaag er nog niet in om druk op te bouwen maar ik zal morgen de leidigen nog eens ontluchten.