Na de afstelling van de caburateur, nieuwe bougies, kabels etc, is ook tijd om te zien of ie mooi op tijd staat. Ik heb begrepen dat 10gr het beste is.
Echter is mij niet duidelijk en kan daar ook niet goed wijs uit worden uit het boek, alwaar ik dat precies kan zien. Ik heb rond de ontsteking gekeken, maar kan het niet zien. Wellicht komt dat omdat je er slecht bij komt, zit het gewoon tegen het blok aan?
Ontsteking 1.6
- djapo
- Posts: 105
- Joined: Sun Jun 06, 2010 9:19 pm
- Location: Hilversum (NL)
Ontsteking 1.6
Elk probleem heeft een houdbaarheidsdatum...
Cadillac 1969 V8 8.2L
Oldsmobile 1975 V8 7.5L
Ford (USA) 1979 V6 2.8L
Chevy 1980 L6 4.3L
Matra L4 1.6L
Cadillac 1969 V8 8.2L
Oldsmobile 1975 V8 7.5L
Ford (USA) 1979 V6 2.8L
Chevy 1980 L6 4.3L
Matra L4 1.6L
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
kijk aan de bovenkant waar de bak en motor samenkomen. hier zie je op de bak een uitsparing met nummers (4 tot 14 denk ik).
binnenin zie je de rand van het vliegwiel/kroonwiel. hier zit een putje in. deze zie je op de momenten dat de oscilloscoop licht geeft. deze moet idd op 10. maximaal 12.
ik heb hem op 11,5 ongeveer. vind ik iets fijner.
binnenin zie je de rand van het vliegwiel/kroonwiel. hier zit een putje in. deze zie je op de momenten dat de oscilloscoop licht geeft. deze moet idd op 10. maximaal 12.
ik heb hem op 11,5 ongeveer. vind ik iets fijner.
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
- djapo
- Posts: 105
- Joined: Sun Jun 06, 2010 9:19 pm
- Location: Hilversum (NL)