bouw garage.
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
bouw garage.
Zoals sommige misschien weten ben ik eindelijk aan de bouw van mijn garage begonnen.
Ik had nogal wat materialen liggen dus dacht even met een budget van 1500€ toe te komen, durf niet zeggen hoeveel ik daar al over zit
Groot is ze 29.75m² want vanaf 30m² moet je met een architect werken.
4.25m breed en 7 m lang, kroonlijst op 3m en de nok op 4.5m.
Er komt geen brug in te staan (en ook geen put) dus heb ik met een verdiep gewerkt ; onderaan geeft dat 2.2m vrije hoogte en onder de nok op het verdiep kan ik nog goed recht staan.
Foto's komen nog wel eens,moet er eigenlijk nog trekken en ondertussen staat al heel de constructie met OSB3 platen aan de buitenzijde (bouw dus houtskelet met een enkel steen errond) en op het dak liggen de platen ook al op (sectionaal poortpanelen), ontbreekt nog enkel wat afwerking.
Hopelijk kan ik dit weekend nog wat doorwerken want zou het dak potdicht willen krijgen en de deur + ramen (2) willen plaatsen.
Poort zal vermoedelijk niet lukken.
Gisteren wou ik eens een vrije avond nemen maar toen belde schoonpa om hem te helpen verhuizen (verhuisd definitief naar Spanje dus dat zit ook weer goed ).
Dus vanavond maar vrij genomen, toch niet echt goesting om 4.5m hoog op een nat en glad dak te gaan zitten.
En dit is echt wel een hobby ruimte want voor de fietsen en dergelijke had ik al een ander tuinhuis gezet.
Het is ook niet echt België op zijn best hier want voor die 2 huisjes (39.75m²) gaan er 3 stuks koterijen tegen de grond van ca 50m² en komt alles dus reglementair te staan
Ik had nogal wat materialen liggen dus dacht even met een budget van 1500€ toe te komen, durf niet zeggen hoeveel ik daar al over zit
Groot is ze 29.75m² want vanaf 30m² moet je met een architect werken.
4.25m breed en 7 m lang, kroonlijst op 3m en de nok op 4.5m.
Er komt geen brug in te staan (en ook geen put) dus heb ik met een verdiep gewerkt ; onderaan geeft dat 2.2m vrije hoogte en onder de nok op het verdiep kan ik nog goed recht staan.
Foto's komen nog wel eens,moet er eigenlijk nog trekken en ondertussen staat al heel de constructie met OSB3 platen aan de buitenzijde (bouw dus houtskelet met een enkel steen errond) en op het dak liggen de platen ook al op (sectionaal poortpanelen), ontbreekt nog enkel wat afwerking.
Hopelijk kan ik dit weekend nog wat doorwerken want zou het dak potdicht willen krijgen en de deur + ramen (2) willen plaatsen.
Poort zal vermoedelijk niet lukken.
Gisteren wou ik eens een vrije avond nemen maar toen belde schoonpa om hem te helpen verhuizen (verhuisd definitief naar Spanje dus dat zit ook weer goed ).
Dus vanavond maar vrij genomen, toch niet echt goesting om 4.5m hoog op een nat en glad dak te gaan zitten.
En dit is echt wel een hobby ruimte want voor de fietsen en dergelijke had ik al een ander tuinhuis gezet.
Het is ook niet echt België op zijn best hier want voor die 2 huisjes (39.75m²) gaan er 3 stuks koterijen tegen de grond van ca 50m² en komt alles dus reglementair te staan
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1658
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Dat is een mooie ruimte... net ruim genoeg om er een Rancho compleet te restaureren.
Succes met de bouw, je zult er straks veel plezier van gaan beleven.
Plaats je nog wat foto's?
Succes met de bouw, je zult er straks veel plezier van gaan beleven.
Plaats je nog wat foto's?
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- lemans
- Posts: 320
- Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
- Location: rotselaar heikant/berg
Re: bouw garage.
[
hallo jo ........
een garage voor een man is meer dan een droge stalling voor zijn auto/lief... een plaats waar men zich savonds es een uurtje op zijn eentje
kan terugtrekken;..mediteren...over alles , en wat dromen over zijn auto;.
die met een muziekje op de achtergrond en een thermos thee...ik vind
het heeeeeeeeerlijk !! toch ben ik zeker dat je op termijn een smeerput
erin uitgraaft, maar dit kan nog altijd
stef lemans
hquote="jo"]Zoals sommige misschien weten ben ik eindelijk aan de bouw van mijn garage begonnen.
Ik had nogal wat materialen liggen dus dacht even met een budget van 1500€ toe te komen, durf niet zeggen hoeveel ik daar al over zit
Groot is ze 29.75m² want vanaf 30m² moet je met een architect werken.
4.25m breed en 7 m lang, kroonlijst op 3m en de nok op 4.5m.
Er komt geen brug in te staan (en ook geen put) dus heb ik met een verdiep gewerkt ; onderaan geeft dat 2.2m vrije hoogte en onder de nok op het verdiep kan ik nog goed recht staan.
Foto's komen nog wel eens,moet er eigenlijk nog trekken en ondertussen staat al heel de constructie met OSB3 platen aan de buitenzijde (bouw dus houtskelet met een enkel steen errond) en op het dak liggen de platen ook al op (sectionaal poortpanelen), ontbreekt nog enkel wat afwerking.
Hopelijk kan ik dit weekend nog wat doorwerken want zou het dak potdicht willen krijgen en de deur + ramen (2) willen plaatsen.
Poort zal vermoedelijk niet lukken.
Gisteren wou ik eens een vrije avond nemen maar toen belde schoonpa om hem te helpen verhuizen (verhuisd definitief naar Spanje dus dat zit ook weer goed ).
Dus vanavond maar vrij genomen, toch niet echt goesting om 4.5m hoog op een nat en glad dak te gaan zitten.
En dit is echt wel een hobby ruimte want voor de fietsen en dergelijke had ik al een ander tuinhuis gezet.
Het is ook niet echt België op zijn best hier want voor die 2 huisjes (39.75m²) gaan er 3 stuks koterijen tegen de grond van ca 50m² en komt alles dus reglementair te staan[/quote]
hallo jo ........
een garage voor een man is meer dan een droge stalling voor zijn auto/lief... een plaats waar men zich savonds es een uurtje op zijn eentje
kan terugtrekken;..mediteren...over alles , en wat dromen over zijn auto;.
die met een muziekje op de achtergrond en een thermos thee...ik vind
het heeeeeeeeerlijk !! toch ben ik zeker dat je op termijn een smeerput
erin uitgraaft, maar dit kan nog altijd
stef lemans
hquote="jo"]Zoals sommige misschien weten ben ik eindelijk aan de bouw van mijn garage begonnen.
Ik had nogal wat materialen liggen dus dacht even met een budget van 1500€ toe te komen, durf niet zeggen hoeveel ik daar al over zit
Groot is ze 29.75m² want vanaf 30m² moet je met een architect werken.
4.25m breed en 7 m lang, kroonlijst op 3m en de nok op 4.5m.
Er komt geen brug in te staan (en ook geen put) dus heb ik met een verdiep gewerkt ; onderaan geeft dat 2.2m vrije hoogte en onder de nok op het verdiep kan ik nog goed recht staan.
Foto's komen nog wel eens,moet er eigenlijk nog trekken en ondertussen staat al heel de constructie met OSB3 platen aan de buitenzijde (bouw dus houtskelet met een enkel steen errond) en op het dak liggen de platen ook al op (sectionaal poortpanelen), ontbreekt nog enkel wat afwerking.
Hopelijk kan ik dit weekend nog wat doorwerken want zou het dak potdicht willen krijgen en de deur + ramen (2) willen plaatsen.
Poort zal vermoedelijk niet lukken.
Gisteren wou ik eens een vrije avond nemen maar toen belde schoonpa om hem te helpen verhuizen (verhuisd definitief naar Spanje dus dat zit ook weer goed ).
Dus vanavond maar vrij genomen, toch niet echt goesting om 4.5m hoog op een nat en glad dak te gaan zitten.
En dit is echt wel een hobby ruimte want voor de fietsen en dergelijke had ik al een ander tuinhuis gezet.
Het is ook niet echt België op zijn best hier want voor die 2 huisjes (39.75m²) gaan er 3 stuks koterijen tegen de grond van ca 50m² en komt alles dus reglementair te staan[/quote]
- oetker
- Posts: 8020
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Voor €1500.- kun je een groot hondenhok bouwen.
Ik had hier ook een becijfering gemaakt voor deze grootte, maar kwam toch gauw op €8000.- terrecht in dubbelsteens en alles zelf doen behalve het metselen.
Helaas gaat het allemaal niet door
In ieder geval mooi dat je het uiteindelijk allemaal kan verwezelijken.
We zien vast nog wel een foto als je ruimte zo ver is.
succes met het project.
Ik had hier ook een becijfering gemaakt voor deze grootte, maar kwam toch gauw op €8000.- terrecht in dubbelsteens en alles zelf doen behalve het metselen.
Helaas gaat het allemaal niet door
In ieder geval mooi dat je het uiteindelijk allemaal kan verwezelijken.
We zien vast nog wel een foto als je ruimte zo ver is.
succes met het project.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Kom net thuis, Epoxy gietvloer gaan bestellen : 600€ zonder de primer en zelf te gieten.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- oetker
- Posts: 8020
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Vloeren maken is een vak apart.
Was voor de kamer van mijn dochter 9x5 m ook €500.- materiaal kwijt.
Maar dat is al wat jaren geleden.
De vloer barste na een tijdje kapot.
Bleek later een fout in het materiaal.
Dat hebben we dus nog een keer kunnen doen.
Dat was het moment dat ik met wat mensen de Euthanasie mee wilde bedrijven.
Uiteindelijk allemaal goed gekomen, maar een vertraging in het project van 3 maanden.
De vloer 3x moeten storten.
Je denkt namelijk eerst dat de fout bij je zelf ligt.
Was voor de kamer van mijn dochter 9x5 m ook €500.- materiaal kwijt.
Maar dat is al wat jaren geleden.
De vloer barste na een tijdje kapot.
Bleek later een fout in het materiaal.
Dat hebben we dus nog een keer kunnen doen.
Dat was het moment dat ik met wat mensen de Euthanasie mee wilde bedrijven.
Uiteindelijk allemaal goed gekomen, maar een vertraging in het project van 3 maanden.
De vloer 3x moeten storten.
Je denkt namelijk eerst dat de fout bij je zelf ligt.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Betonvloer ligt nu al 2 jaar en in die tijd nog niet gebarsten.
Is wel een 25cm dik met wapening van 10 en extra wapeningsvezels in het beton laten doen ; die zorgen voor een scheurvrij drogen.
Wat de epoxy gaat doen zullen we nog wel zien, had al normale garageverf klaar staan maar op het laatst toch nog verandert vanwege het gemak achteraf.
Vanavond nog arduin onder de poort gestoken en een Citroën blokje open getrokken (broer heeft gescheurde kop op z'n Berlingo).
Is wel een 25cm dik met wapening van 10 en extra wapeningsvezels in het beton laten doen ; die zorgen voor een scheurvrij drogen.
Wat de epoxy gaat doen zullen we nog wel zien, had al normale garageverf klaar staan maar op het laatst toch nog verandert vanwege het gemak achteraf.
Vanavond nog arduin onder de poort gestoken en een Citroën blokje open getrokken (broer heeft gescheurde kop op z'n Berlingo).
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- oetker
- Posts: 8020
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Tja ik had een minimum van 10m³ die ik forfatair moest betalen (ook omwille van de betonpomp van 27m), tuinhuis staat dus ook op 20cm.
Wat je zelf doet doe je beter.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1658
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
jo wrote:
Tja ik had een minimum van 10m³ die ik forfatair moest betalen (ook omwille van de betonpomp van 27m), tuinhuis staat dus ook op 20cm.
Wat je zelf doet doe je beter.
Maar nu heb je tenminste wel een vloeistofdichte vloer in je toekomstige garage... en dat is ook wel handig met de steeds strenger wordende milieu-eisen.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Even niet veel gebeurt maar vandaag wel een andere cilinder in de deur gestoken, systeem bevalt me niet, als je weet hoe ben je met een gastang in 2 sec. binnen.
Heb een veel betere liggen maar de adapter tussen het binnen en buitenslot is verschillen, de nieuwe is met vierkant en de oude met stervorm, valt wel aan te passen als mijn gereedschap op zijn plek ligt.
Het is een industriele nooddeur met puschbar binnen, sluit perfect af en ziet er echt uit.
Heb een veel betere liggen maar de adapter tussen het binnen en buitenslot is verschillen, de nieuwe is met vierkant en de oude met stervorm, valt wel aan te passen als mijn gereedschap op zijn plek ligt.
Het is een industriele nooddeur met puschbar binnen, sluit perfect af en ziet er echt uit.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Nee een safe, dat is nog iets anders.
Al heb ik brandbestendig schuim gebruikt om de ramen te plaatsen.
Ik heb veel gereedschap dat toch allemaal een hoop kost en niet te vergeten een Rancho, dat moet toch veilig staan.
Al heb ik brandbestendig schuim gebruikt om de ramen te plaatsen.
Ik heb veel gereedschap dat toch allemaal een hoop kost en niet te vergeten een Rancho, dat moet toch veilig staan.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Vrijdagavond het poortblad gemonteerd (tot 23.30u ), aansluiten van de verenbalk komt nog wel een keer.
Gisteren epoxy primer gegoten.
Vandaag (net klaar) Epoxy gietvloer gegoten.
Ik ben niet echt content, hoop dat hij nog een beetje beter uitzaakt maar dat zal ik morgen kunnen zien.
Eerst moet de vloer minimaal 24 uur drogen eer je er op je sokken op kunt, uitdrogen zal 5 dagen duren.
Ik heb me voorgenomen om er tot donderdagavond af te blijven (zal moeilijk worden ), dan kan ik de muren binnenin isoleren en de binnenmuren afwerken.
Dus nu kan ik eindelijk een beetje werk in de tuin verichten want buiten gras afrijden is er nog niet veel gebeurt dit jaar.
Gisteren epoxy primer gegoten.
Vandaag (net klaar) Epoxy gietvloer gegoten.
Ik ben niet echt content, hoop dat hij nog een beetje beter uitzaakt maar dat zal ik morgen kunnen zien.
Eerst moet de vloer minimaal 24 uur drogen eer je er op je sokken op kunt, uitdrogen zal 5 dagen duren.
Ik heb me voorgenomen om er tot donderdagavond af te blijven (zal moeilijk worden ), dan kan ik de muren binnenin isoleren en de binnenmuren afwerken.
Dus nu kan ik eindelijk een beetje werk in de tuin verichten want buiten gras afrijden is er nog niet veel gebeurt dit jaar.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- oetker
- Posts: 8020
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Zo'n gietlaag goed strak maken valt nog niet mee.
Vaak is de substantie een beetje aan de dikke kant om goed uit te vloeien en moet je een beetje helpen met een vloerwisser, maar echt superstrak is me ook nooit gelukt.
Gaat lekker zo.
Over 5 dagen kan de Rancho naar binnen.
Vaak is de substantie een beetje aan de dikke kant om goed uit te vloeien en moet je een beetje helpen met een vloerwisser, maar echt superstrak is me ook nooit gelukt.
Gaat lekker zo.
Over 5 dagen kan de Rancho naar binnen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Ja met een vloerwisser, langs de ene kant vloeit het niet genoeg en langs de andere kant weer teveel..... Niet gemakkelijk.
Volgend weekend beginnen met al mijn gereedschap ed. naar de garage te brengen, dan afbraak van de huidige sleutelruimte......
Volgend weekend beginnen met al mijn gereedschap ed. naar de garage te brengen, dan afbraak van de huidige sleutelruimte......
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
oei ik lees dit topic een beetje laat, wij leggen 1000 tot 5000M2 gietvloer per jaar en had wel wat advies kunnen geven, een giet vloer is minimaal 2kg m2 en je moet hem doorrollen met een prikroller om alle lucht eruit te kunnen krijgen, in een gewone garage zou ik gewoon een pu coating rollen dat voldoet prima en is vele malen eenvoudiger, maar zoals ik zeg een beetje laat, sorry
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Ik heb een 40kg gebruikt bij een kleine 30m².
Is dus ook mijn gedacht dat er eigenlijk te weinig op zit waardoor hij niet perfect uitgevloeid is.
Luchtbelletjes heb ik hier en daar maar niet zo erg, heb ook met 300rpm gemengd om niet teveel lucht in te trekken.
Al bij al zal de vloer wel voldoen. Moet wel hé.
Is dus ook mijn gedacht dat er eigenlijk te weinig op zit waardoor hij niet perfect uitgevloeid is.
Luchtbelletjes heb ik hier en daar maar niet zo erg, heb ook met 300rpm gemengd om niet teveel lucht in te trekken.
Al bij al zal de vloer wel voldoen. Moet wel hé.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
ook al roer je langzaam via gaatjes in de vloer of tijdens gieten krijg je al lucht insluitingen altijd naprikken zelfs met rollen doen we naprikken, primeren doen wij ook altijd met primer en zand en afstrijken met vloertrekkerof rollen en zandinstrooien met die hoeveelheid die jij gebruikt rollen we 2 x is ook eenvoudiger en genoeg voor een normaal vloertje, de epoxy heeft wel als nadeel dat het verschrikelijk vergeelt dus aftoppen met een polyurethaan of polyurea
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
is een in de massa gekleurde epoxy (licht grijs), gaat die ook geel worden?
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
-
- Posts: 1658
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
henk wouterse wrote:yep ook die het valt alleen op als je een kastje weg trekt of een mat erop heb liggen ,anders wordt hij egaal geler en valt het niet op
Kun je volgend jaar dus mooi zien waar de Rancho z'n vaste stalling heeft gekregen...
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Dacht eerst dat ik geen enkele foto van de bouw had maar dank aan de kinderen die weer eens met het toestel aan de haal gingen...
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986