remmen
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Quote Jean
-------------
Verstopping zou ik raar vinden er komt olie uit.
=================================
Als de remolie lang niet vervangen is, of het remsysteem lang droog gestaan heeft, kan er roest ontstaan in de leidingen.
Bij trappen op het pedaal gaat de olie dan heen, maar op de terugweg kan zwevende roest voor verstopping zorgen.
Bij de slangen idem, maar dan los zittend rubber.
-------------
Verstopping zou ik raar vinden er komt olie uit.
=================================
Als de remolie lang niet vervangen is, of het remsysteem lang droog gestaan heeft, kan er roest ontstaan in de leidingen.
Bij trappen op het pedaal gaat de olie dan heen, maar op de terugweg kan zwevende roest voor verstopping zorgen.
Bij de slangen idem, maar dan los zittend rubber.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- JEAN
- Posts: 428
- Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
- Location: Roeselare
remmen
Vandaag weer aan de remmen bezig geweest samen met Benny. En je raadt het nooit, de Murena remt! Het enige wat nog moet bijgepast worden is dat de pedaal vroeger moet aanpakken. Ik denk dat het gewoon wat regelwerk is.
Als tegenprestatie heb ik Benny's Murena maar eens gekuist.
Hier enkele foto's van deze heuglijke dag.
Als tegenprestatie heb ik Benny's Murena maar eens gekuist.

- Attachments
-
- foto jean en benny.JPG (79.38 KiB) Viewed 9908 times
- JEAN
- Posts: 428
- Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
- Location: Roeselare
slecht ontluchten er is ook een nippel bovenaan gebroken die zat er zo in
ge weet wel die nippel in die grote moer heb jij nog één zo'n liggen?
want uitboren zie ik zo niet zitten zoek dus die moer met de nippel erin.
wat denk jij om de pedaal nog vroeger te zetten regelen aan de rembekrachtiger?? We hebben deze al iets meer uitgedraaid of zijn er nog enkele mogelijkheden?
Heb vanavond ook nog de relantie iets verhoogd draaide maar 6OO toeren had last om in gang te blijven nu 1000 toeren en draait mooier en heeft geen moeite meer om in gang te blijven.
vandaag plakken aan gehangen en toch een km of 20 rond gereden
ge weet wel die nippel in die grote moer heb jij nog één zo'n liggen?
want uitboren zie ik zo niet zitten zoek dus die moer met de nippel erin.
wat denk jij om de pedaal nog vroeger te zetten regelen aan de rembekrachtiger?? We hebben deze al iets meer uitgedraaid of zijn er nog enkele mogelijkheden?
Heb vanavond ook nog de relantie iets verhoogd draaide maar 6OO toeren had last om in gang te blijven nu 1000 toeren en draait mooier en heeft geen moeite meer om in gang te blijven.
vandaag plakken aan gehangen en toch een km of 20 rond gereden

-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Veel plezier deze zomer! en de volgende en de ........ 

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Mooi, opgelost dus.
Wat me opvalt als ik zo de forums lees is dat mensen vaak verkeerd ontluchten.
Je moet beginnen achter.
Pompen tot je druk hebt, pedaal vast houden, en iemand draait dan de nippel open en laat olie af tot het pedaal de vloer raakt.
Nippel dicht, dan pas pedaal loslaten.
Vervolgens weer druk pompen, pedaal vast houden, enzo voort tot er geen lucht meer komt.
Vervolgens doe je de voorzijde op dezelfde manier.
Na een tijdje gebuik herhaal je dat om de laatste belletjes er uit te laten.
Pedaal moet hard zijn, zonder sponzig gevoel
Met de koppeling werkt het op de zelfde manier.
Zal er een keer een filmpje van maken ter lering en vermaak.
Wat me opvalt als ik zo de forums lees is dat mensen vaak verkeerd ontluchten.
Je moet beginnen achter.
Pompen tot je druk hebt, pedaal vast houden, en iemand draait dan de nippel open en laat olie af tot het pedaal de vloer raakt.
Nippel dicht, dan pas pedaal loslaten.
Vervolgens weer druk pompen, pedaal vast houden, enzo voort tot er geen lucht meer komt.
Vervolgens doe je de voorzijde op dezelfde manier.
Na een tijdje gebuik herhaal je dat om de laatste belletjes er uit te laten.
Pedaal moet hard zijn, zonder sponzig gevoel
Met de koppeling werkt het op de zelfde manier.
Zal er een keer een filmpje van maken ter lering en vermaak.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
En ik dacht dat jullie daar hard gewerkt zouden hebben, als ik die foto's zie dan denk ik dat jullie daar veel plezier hebben beleeft.
Benny, Proficiat. Je hebt weer een streep of ster meer verdient.
Ik denk dat jullie een goed team zijn. Mooi opgelost.
Wat was nu de boosdoener???
Jean, 600tr/m is veel te weinig, 1000tr/min is veel beter.
Waarom moet de stand van het pendaal verandert worden??

Benny, Proficiat. Je hebt weer een streep of ster meer verdient.
Ik denk dat jullie een goed team zijn. Mooi opgelost.

Wat was nu de boosdoener???
Jean, 600tr/m is veel te weinig, 1000tr/min is veel beter.
Waarom moet de stand van het pendaal verandert worden??
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- JEAN
- Posts: 428
- Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
- Location: Roeselare
Vandaag effen gereden en de wagen remt slecht moet mijn pedaal helemaal indrukken dan remt hij maar ik kan je wielen niet doen blokkeren zo moet ik niet naar de keuring gaan
Mijn matra is mijn liefde aan het testen denk ik
jammer maar is nu éénmaal zo
Hier verliest nergens remolie mss weer eens ontluchten wi weet zit
er nog lucht in

Mijn matra is mijn liefde aan het testen denk ik

jammer maar is nu éénmaal zo

Hier verliest nergens remolie mss weer eens ontluchten wi weet zit
er nog lucht in

- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
Ik heb een vraagje over de achterste remklauw:
Ik ben van mijn net aangeschaft 2.2s de remmen aan het losmaken.
Nu ben ik bij het 2e wiel aangekomen. Dit is het linker achterwiel.
eerst een paar keer gedrukt om de cilinder naar buiten te laten komen. viesigheid langs de rand van de zuiger er af geveegd. beetje kruipolie er tegenaan. en vervolgens begonnen met naar binnen draaien.
Draaien lukt wel, maar de cilinder komt niet naar binnen. Waar ligt dit aan? iemand tips op de cilinder naar binnen te krijgen?

Ik ben van mijn net aangeschaft 2.2s de remmen aan het losmaken.
Nu ben ik bij het 2e wiel aangekomen. Dit is het linker achterwiel.
eerst een paar keer gedrukt om de cilinder naar buiten te laten komen. viesigheid langs de rand van de zuiger er af geveegd. beetje kruipolie er tegenaan. en vervolgens begonnen met naar binnen draaien.
Draaien lukt wel, maar de cilinder komt niet naar binnen. Waar ligt dit aan? iemand tips op de cilinder naar binnen te krijgen?
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Je moet drukken en draaien om hem naar binnen te draaien.
Best wat kracht voor nodig als de boel nog aangesloten in de auto hangt
Ook kan de tang de alu cilinder licht ovaal drukken waardoor de zuiger te zwaar gaat.
Best even van elkaar scheiden en roestvrij maken.
Hoofdoorzaak plakkende remmen.
Best wat kracht voor nodig als de boel nog aangesloten in de auto hangt
Ook kan de tang de alu cilinder licht ovaal drukken waardoor de zuiger te zwaar gaat.
Best even van elkaar scheiden en roestvrij maken.
Hoofdoorzaak plakkende remmen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
ik wil hem eerst even gangs hebben. later ga ik de boel pas echt aanpakken zodra ik mooie klauwen op de schap heb liggen die ik kan uitwisselen.oetker wrote:Je moet drukken en draaien om hem naar binnen te draaien.
Best wat kracht voor nodig als de boel nog aangesloten in de auto hangt
Ook kan de tang de alu cilinder licht ovaal drukken waardoor de zuiger te zwaar gaat.
Best even van elkaar scheiden en roestvrij maken.
Hoofdoorzaak plakkende remmen.
Ik zal morgen nog even proberen met drukken erbij. Dit heb ik bij mijn 1.6 nooit hoeven doen om de zuiger naar binnen te krijgen.
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Als de boel nog in de auto hangt moet je ook de tegendruk overwinnen en de vloeistof terug drukken.
Dat gaat een heel stuk zwaarder dan dat de boel op tafel ligt.
We hebben het onlangs met yoran zijn auto met 2 man gedaan.
We hebben er wel het juiste gereedschapje voor en daar 2 schroevendraaiers kruislings tegenaan gedrukt.
Viel best tegen om te doen.
Dat gaat een heel stuk zwaarder dan dat de boel op tafel ligt.
We hebben het onlangs met yoran zijn auto met 2 man gedaan.
We hebben er wel het juiste gereedschapje voor en daar 2 schroevendraaiers kruislings tegenaan gedrukt.
Viel best tegen om te doen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006