Het lijkt mij wel, maar ik check het liever even...........
Achterste motor rubber (gummi lager)
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
Achterste motor rubber (gummi lager)
Nu ik op de kop onder de auto lig viel mijn oog op het achterste motorophang rubber, die ziet er uit alsof hij elk moment uit elkaar van vallen. Is deze met gemonteerde motor te vervangen ?
Het lijkt mij wel, maar ik check het liever even...........

Het lijkt mij wel, maar ik check het liever even...........
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
hallo Richard,
snel vervangen , bij mij is ie al eens afgebroken en dan sta je stil; je kunt hem met het blok erin vervangen.
nee Matrafan het blok ligt links en rechts bovenop de rubbers bij de 1.6, het kan niet naar beneden vallen, maar als de middelste rubber breekt kun je er niet meer mee rijden
succes ermee
meet...
snel vervangen , bij mij is ie al eens afgebroken en dan sta je stil; je kunt hem met het blok erin vervangen.
nee Matrafan het blok ligt links en rechts bovenop de rubbers bij de 1.6, het kan niet naar beneden vallen, maar als de middelste rubber breekt kun je er niet meer mee rijden
succes ermee
meet...
Last edited by pete speed on Sat May 29, 2010 7:45 pm, edited 1 time in total.
The Pete
- lemans
- Posts: 320
- Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
- Location: rotselaar heikant/berg
Re: Achterste motor rubber (gummi lager)
[ no problem,
ik verving recent mijn murena motor , we monteerden eerst de 2 laterale
enginesupports en de achterste derde int midden , was er één man die
hem opduwde terwijl een andere de bouten monteerde, wel opletten,
de massakabel gevlochten 2 cm brede kabel kan misschien wel
wat te fel aanspannen door hangend motorgewicht misshien best ook
losmaken en nadien terug monteren
stef lemans
achterste motorophang rubber, die ziet er uit alsof hij elk moment uit elkaar van vallen. Is deze met gemonteerde motor te vervangen ?
Het lijkt mij wel, maar ik check het liever even...........
[/quote]
ik verving recent mijn murena motor , we monteerden eerst de 2 laterale
enginesupports en de achterste derde int midden , was er één man die
hem opduwde terwijl een andere de bouten monteerde, wel opletten,
de massakabel gevlochten 2 cm brede kabel kan misschien wel
wat te fel aanspannen door hangend motorgewicht misshien best ook
losmaken en nadien terug monteren
stef lemans
achterste motorophang rubber, die ziet er uit alsof hij elk moment uit elkaar van vallen. Is deze met gemonteerde motor te vervangen ?
Het lijkt mij wel, maar ik check het liever even...........
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
De motor ondersteunen is niet nodig.
gewoon losdraaien en het rubber eruit halen.
monteren is:
los vast zetten zodat er speling is.(dat hij nog kan schuiven)
schudden aan de uitlaat zodat het blok wiebelt en uitdeint. zo komt het rubber in de juiste positie. Nu schroeven vastdraaien.
overigens rijden met kapot rubber lukt wel hoor. alleen hij wiebelt heel erg omdat hij heel veel speling krijgt onder. dit is dan heel erg te merken bij wisselen van gas.
gewoon losdraaien en het rubber eruit halen.
monteren is:
los vast zetten zodat er speling is.(dat hij nog kan schuiven)
schudden aan de uitlaat zodat het blok wiebelt en uitdeint. zo komt het rubber in de juiste positie. Nu schroeven vastdraaien.
overigens rijden met kapot rubber lukt wel hoor. alleen hij wiebelt heel erg omdat hij heel veel speling krijgt onder. dit is dan heel erg te merken bij wisselen van gas.
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Dat is zeker niet normaal.
Daar is serieus aan geprult.
Gaten mogen zeker niet groter zijn dan in de rubberblok.
Anders kunt ge de motor niet uitlijnen en gaat ge problemen krijgen met uw aandrijfassen.
Zou zeggen op zoek naar andere steun en anders langs beide zijden een rondel op vast lassen zodat ge terug twee vaste gaten hebt.
Daar is serieus aan geprult.
Gaten mogen zeker niet groter zijn dan in de rubberblok.
Anders kunt ge de motor niet uitlijnen en gaat ge problemen krijgen met uw aandrijfassen.
Zou zeggen op zoek naar andere steun en anders langs beide zijden een rondel op vast lassen zodat ge terug twee vaste gaten hebt.
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
ja die plaatjes zaten er bij mij ook tussen. Met het nieuwe rubber gaat dat niet meer passen want die is dikker op dat stuk. Zal dus niet meer nodig zijn

Ik denk dat ik het rubber monteer en vervolgens de plaatjes die erop zaten op de steun las. Als het rubber recht zit zal volgens het boek de locatie juist moeten zijn.

Ik denk dat ik het rubber monteer en vervolgens de plaatjes die erop zaten op de steun las. Als het rubber recht zit zal volgens het boek de locatie juist moeten zijn.
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
Omdat ik inderdaad moet gaan lassen aan de steun wil ik wel graag zeker weten dat de de gaten op de juiste plaats zitten. Daarom heb ik ook de zij motorsteunen vervangen. En inderdaad het blok lijkt iets omhoog te zijn gekomen. Dit kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat het zich nog weer moet gaan 'zetten'.
De nieuwe steunen is wel aan te zien dat ze al een jaartje of wat hebben liggen wachten, hier en daar zitten er wat scheurtjes in het rubben. Ik ga er maar van uit dat het er iig niet slechter van wordt.



De nieuwe steunen is wel aan te zien dat ze al een jaartje of wat hebben liggen wachten, hier en daar zitten er wat scheurtjes in het rubben. Ik ga er maar van uit dat het er iig niet slechter van wordt.



Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
De meeste rubberdingen die ik wil bewaren vet ik in met vaseline en verpak ik luchtvrij.
Als er geen zuurstof bij kan is er ook geen veroudering denk ik dan maar.
Moet toch is een keer een vacumeermachientje kopen.
Als er geen zuurstof bij kan is er ook geen veroudering denk ik dan maar.
Moet toch is een keer een vacumeermachientje kopen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
Zo, de steun zit ook weer zoals het zou moeten. Gisteren aan het lassen geweest, vandaag wilde ik de zaak afbramen en glas maken..... maarrr..... de regio zat zonder stroom. Wilde toch graag verder dus zo de zaak er maar onder gezet. Afbramen doen we later wel weer.


Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016