remmen
- JEAN
- Posts: 428
- Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
- Location: Roeselare
Godfried,
De remcilinder die erin zat was niet identhiek als deze die er nu inzit.
Heb heel de morgen rond gereden voor een ontluchtingsnippel nergens gevonden heb in de peugoet garage iemand gesproken die nog aan simca gewerkt heeft en die zei zeker vanachter druk zetten (eerst)dan verder doen.
Heb geen ontluchtings machine dus manueel alleen kan ik niet dus wachten tot er iemand kan komen schoonpa of vriend mss vandaag nog wie weet.
Tijd gaat raad brengen zeker zal moeten geduld hebben heb er mij al bij neergelegd dat het nog een tijdje gaat duren voor ik ermee kan rijden "een moelijke bevalling gaat worden".
Heb een ontluchtingsnippel maar iets groter mss boren en draad trekken.
toch bedankt voor alle raad hé
De remcilinder die erin zat was niet identhiek als deze die er nu inzit.
Heb heel de morgen rond gereden voor een ontluchtingsnippel nergens gevonden heb in de peugoet garage iemand gesproken die nog aan simca gewerkt heeft en die zei zeker vanachter druk zetten (eerst)dan verder doen.
Heb geen ontluchtings machine dus manueel alleen kan ik niet dus wachten tot er iemand kan komen schoonpa of vriend mss vandaag nog wie weet.
Tijd gaat raad brengen zeker zal moeten geduld hebben heb er mij al bij neergelegd dat het nog een tijdje gaat duren voor ik ermee kan rijden "een moelijke bevalling gaat worden".
Heb een ontluchtingsnippel maar iets groter mss boren en draad trekken.
toch bedankt voor alle raad hé
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Hij jean, dat met die remmen kan toch niet zo een probleem zijn. En wat die nippel betreft daar kan je ook een ander in zetten maar je moet dan ook een tap en boor kopen voor die nieuw nippel dat heb ik ook moeten doen.
Ik heb dat gewoon uitgeboort opnieuw getapt en klaar is kees. Ik heb in het begin ook wat problemen met de remmen gehad van mijn grijze murena maar nu gaan ze perfect. Maar ik heb wel een fijne ontluchting aparaat dat werk op perslucht dan kan je alleen doen. Succes met je remmen.
grt harry de matra.
Ik heb dat gewoon uitgeboort opnieuw getapt en klaar is kees. Ik heb in het begin ook wat problemen met de remmen gehad van mijn grijze murena maar nu gaan ze perfect. Maar ik heb wel een fijne ontluchting aparaat dat werk op perslucht dan kan je alleen doen. Succes met je remmen.
grt harry de matra.
- murena-man
- Posts: 22
- Joined: Sun Apr 26, 2009 7:38 pm
Dag jean ,
Volhouden , ik heb ook veel werk gehad ,vraag maar aan benny .
Er bleven maar problemen opduiken , de auto was totaal verwaarloosd , lak en interieur waren goed chassis ook , en mooie wielen en banden .
Begonnen met al de remblokken , motorwissel en revisie , boite wissel en bediening origineel gemaakt ,kardans revisie , motorcompartiment hitteplaten , remschijven achter , roulement wissel , elektrisch was er ook de helft niet werkend , ventilator werkte niet op stand 3, ander startcontact ,gordels waren ook niet in orde , wielpoliewissel ,voorste schokdempers , kantellichten stangetjes , voorste bumper hermontage , stabilisatie rubbers voor en montage met draadrevetten , raam rechts demontage zat vast , werkt nu terug , hemel stuk opnieuw geplaatst . achterlicht kap links vervangen , lichten gedicht .en nog wat dingen die we intussen vergeten zijn .
Nu rijdt ie lekker , nog een paar kleinigheden ,spiegel links en raam links .
Volhouden , ik heb ook veel werk gehad ,vraag maar aan benny .
Er bleven maar problemen opduiken , de auto was totaal verwaarloosd , lak en interieur waren goed chassis ook , en mooie wielen en banden .
Begonnen met al de remblokken , motorwissel en revisie , boite wissel en bediening origineel gemaakt ,kardans revisie , motorcompartiment hitteplaten , remschijven achter , roulement wissel , elektrisch was er ook de helft niet werkend , ventilator werkte niet op stand 3, ander startcontact ,gordels waren ook niet in orde , wielpoliewissel ,voorste schokdempers , kantellichten stangetjes , voorste bumper hermontage , stabilisatie rubbers voor en montage met draadrevetten , raam rechts demontage zat vast , werkt nu terug , hemel stuk opnieuw geplaatst . achterlicht kap links vervangen , lichten gedicht .en nog wat dingen die we intussen vergeten zijn .
Nu rijdt ie lekker , nog een paar kleinigheden ,spiegel links en raam links .
- JEAN
- Posts: 428
- Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
- Location: Roeselare
yoo murena man
heb zojuist rest ontluchtingsnippel kunnen verwijderen, nu ga ik op zoek
achter een ontluchtingsnippel heb nog een liggen maar die is groter
anders boor ik gat groter en trek ik draad maar daarvoor moet ik wachten op me vriend.
als dit dan gedaan is nog eens ontluchten hoop dan dat dat klein stukje die er nog in zat het probleem was
jean
heb zojuist rest ontluchtingsnippel kunnen verwijderen, nu ga ik op zoek
achter een ontluchtingsnippel heb nog een liggen maar die is groter
anders boor ik gat groter en trek ik draad maar daarvoor moet ik wachten op me vriend.
als dit dan gedaan is nog eens ontluchten hoop dan dat dat klein stukje die er nog in zat het probleem was
jean
- JEAN
- Posts: 428
- Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
- Location: Roeselare
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Jean als de draad goed is kun je die bout ook gebruiken al nippel. Je kunt ontluchten door de bout bijna los te draaien zodat er olie en lucht uitkan.
Je gaat dan wel wat knoeien maar de lucht is dan wel weg. Heb je een compressor om te gebruiken dit gaat het gemakkelijkste., is op 10min gebeurt.
Ik zou zelf een nippel maken. Als je met zekerheid weet dat het M8 is maak ik je een ontluchtingsnippel en stuur ze je op. Misschien dat je zelf ook kunt??
Je gaat dan wel wat knoeien maar de lucht is dan wel weg. Heb je een compressor om te gebruiken dit gaat het gemakkelijkste., is op 10min gebeurt.
Ik zou zelf een nippel maken. Als je met zekerheid weet dat het M8 is maak ik je een ontluchtingsnippel en stuur ze je op. Misschien dat je zelf ook kunt??
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dit kan lukken maar voorzichtig met de bout aan te draaien, niet te vast anders is je draad weg!! Normaal zit er een fijne draad op en deze maakt het sterker.JEAN wrote:Heeft eens iemand op het forum gezegd dat dit gaat maar dat ik een koperen rondel of vloot moet gebruiken en dan een korten bout van M8 indraaien mar ben nu bezig aan de foto's zal ze dan doorzenden als het lukt hé
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Je hebt er niet veel ijzer over, dus dat het kan mislukken is te begrijpen, maar wel spijtig. Dan maar een andere remklauw kopen. Harry heeft wel iets liggen, komt wel in orde. Beter misgeschoten dan niet geschoten.
Spijtig dat die van de bagheera niet past, daar heb ik een deel van liggen.

Spijtig dat die van de bagheera niet past, daar heb ik een deel van liggen.

Matra Bagheera S - 1977
- JEAN
- Posts: 428
- Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
- Location: Roeselare
hendrik
heb de ene kant weer gemonteerd, morgen doe ik de andere kant, moet nog achter cilindervet enzo, ik hoop op het einde van de week dat de remmen werken.
Wil jij en godfried nog eens bedanken voor de tijd jammer dat ik niet meer tijd had, ik had het gevoel dat ik nog veel kon leren.
grtjs jean
heb de ene kant weer gemonteerd, morgen doe ik de andere kant, moet nog achter cilindervet enzo, ik hoop op het einde van de week dat de remmen werken.
Wil jij en godfried nog eens bedanken voor de tijd jammer dat ik niet meer tijd had, ik had het gevoel dat ik nog veel kon leren.
grtjs jean

- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg