Even weer een kleine update (voordat jullie gaan denken dat ik in de winterslaap gesukkeld ben

):
Het is nog steeds schuren, (spuit)plamuren, opnieuw schuren en primeren hier.
Vooral het schuren van de oude verflaag kost veel tijd.
De Rancho is in het verleden ook al eens opnieuw gespoten, een dikke laag met een vreemde, zachte lak.
En deze lak houdt helemaal niets vast... het is net of je water op een vet motorblok spuit, alles trekt samen en loopt er zo weer af.
Kortom, deze verflaag moet er dus eerst geheel afgeschuurd worden voordat ik kan beginnen met het strak maken... een zeer tijdrovende klus.
(maar goed, ik hoef m'n eigen uren gelukkig niet te betalen

)
Ik ben nu ongeveer halverwege.
De motorkap, paravan en voorspatborden zijn inmiddels strak en in de primer gezet, klaar voor het definitieve spuitwerk:
Het linkerportier en de polyester kap zijn inmiddels ook weer helemaal strak en staan nu in de spuitplamuur te wachten op korrel 800:
En dan moet ook het voorste dakdeel nog, het rechterportier, de achterklep, en het bovenstuk van de achterruit... dit zijn dus nog wel een paar daagjes te gaan.
En tussen al dat schuren door heb ik (en m'n vrouw) de Horizon ook weer geheel rijkaar gekregen.
Alle sapjes van de motor, versnellingbak, differentieel, radiateur en remmen vervangen, nieuwe remblokjes en remschoenen erop, lagers opnieuw ingevet, bodem van buiten behandeld met 1½ liter pure Owatrol-olie en vervolgens met een dikke laag van 5 liter tectyl... die kan er voorlopig weer tegen.
De Horizon heeft de warme stal dus weer verlaten en vrolijkt het straatbeeld in de omgeving van Almelo weer op. (en ik heb dus weer een beetje werkruimte

)
Nu nog even een nieuwe eigenaar zoeken voor m'n '91 Swift en dan is de buurman ook weer tevreden over de parkeerplaatsvulling.
En daarnaast is (na 1½ dag sleutelen en lassen) m'n Suzuki SJ413 ook weer voorzien van een frisse APK.
De eerstvolgende tijd gaat het echter wel weer een heel stuk langzamer, de voorjaarskriebels barsten weer los bij de tuinliefhebbers en al m'n vrije dagen zijn hiervoor volgepland in de komende 6 weken.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969