Heeft iemand wel eens de bougiekabels gemeten.
Ik heb alles vervangen inclusief de bougies en het starten was al wonderbaarlijk.
Ik was toch nieuwschierig en heb de bougiekabels gemeten en kwam tot de volgende waarden:
2 stuks van 2 k Ohm
1 stuks van 2,25 k Ohm
1 stuk van 2,5 k Ohm
Bobinekabel: 3,8 k Ohm
De twee stuks boven de 2 k Ohm lijken me niet goed meer maar wat is eigenlijk de juiste waarde?
Bougiekabels
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
Bougiekabels
greetz Remco
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Ik heb het pas gemeten bij mijn Berlingo, waarde boven 5 Ohm is vuilbak(manual).
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1674
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Gemeten heb ik ze nooit. (de lengte dan even buiten beschouwing gelaten...
)
Maar die kabels zijn ook niet zo duur dat ik er veel moeite voor ga doen om te kijken of ze nog weer bruikbaar zijn.
Van m'n Suzuki SJ413 heb ik ze 2 jaar geleden moeten vervangen vanwege een bezoekje van een steenmarter onder de motorkap.
Van de Rancho heb ik ze vervangen omdat het een allegaartje was van verschillende kleuren en doppen, en van de Horizon heb ik ze vervangen omdat m'n haren recht overeind gingen staan toen ik ze per ongeluk aanraakte met draaiende motor...

Maar die kabels zijn ook niet zo duur dat ik er veel moeite voor ga doen om te kijken of ze nog weer bruikbaar zijn.
Van m'n Suzuki SJ413 heb ik ze 2 jaar geleden moeten vervangen vanwege een bezoekje van een steenmarter onder de motorkap.
Van de Rancho heb ik ze vervangen omdat het een allegaartje was van verschillende kleuren en doppen, en van de Horizon heb ik ze vervangen omdat m'n haren recht overeind gingen staan toen ik ze per ongeluk aanraakte met draaiende motor...
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8165
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Zoals Muddy zegt, standaard vervangen, incl doppen kap en rotor.
De waarden die je meet zijn afhankelijk van de lengte van de kabel.
Het gaat hier echter om dingen die een hoogspanning moeten geleiden, en die zoeken net als de bliksem de weg van de minste weerstand.
De lekken in de kabels kun je niet meten, echter wel zichtbaar maken door met water te nevelen over de componenten, bvb met een fles ruitenreiniger waar water in zit.
Ook mag je niet aan de kabels trekken, want dan beschadig je de koolsttof kern.
Zijn niet zo duur, en op E-bay kun je zelfs complete sets kabels vinden voor iets van €20.-
De waarden die je meet zijn afhankelijk van de lengte van de kabel.
Het gaat hier echter om dingen die een hoogspanning moeten geleiden, en die zoeken net als de bliksem de weg van de minste weerstand.
De lekken in de kabels kun je niet meten, echter wel zichtbaar maken door met water te nevelen over de componenten, bvb met een fles ruitenreiniger waar water in zit.
Ook mag je niet aan de kabels trekken, want dan beschadig je de koolsttof kern.
Zijn niet zo duur, en op E-bay kun je zelfs complete sets kabels vinden voor iets van €20.-
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
- oetker
- Posts: 8165
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik denk dat je K-ohm bedoeld? =x1000.
Als dat het geval is, dan is het wel ongeveer goed.
En als het zo laag is als je aangeeft, dan zit er geen ontstoordop op en heb je koper kern.
Ontstoordop is al gauw 5 K-ohm, en als je weerstandkabel er in hebt zou je 5 K-ohm per 30 cm bij benadering moeten meten.
Als het echt heel veel hoger is dan is het fout.
Als dat het geval is, dan is het wel ongeveer goed.
En als het zo laag is als je aangeeft, dan zit er geen ontstoordop op en heb je koper kern.
Ontstoordop is al gauw 5 K-ohm, en als je weerstandkabel er in hebt zou je 5 K-ohm per 30 cm bij benadering moeten meten.
Als het echt heel veel hoger is dan is het fout.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006