Mocht er nog iemand de remschoenen van een Rancho (of Horizon) met Girling remmen moeten vervangen: de remschoenen van een Suzuki Samurai (chassisnr. VSE) of Suzuki Vitara zijn identiek.
Stom genoeg zag ik het vandaag pas toen ik de nieuwe remschoenen voor m'n Horizon binnen kreeg... voor de Samurai heb ik nog 2 nieuwe Lucas-setjes liggen.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Inderdaad dat zijn de verassingen die soms opduiken.
In de autobijbel is daar niets over bekend, en geeft als enige auto de Samurai aan .
Er zit wel 2 mm verschil in doorsnede en ook 2mm in breedte.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Ik heb vandaag zowel de oude als de nieuwe schoenen opgemeten van de Horizon en Rancho, en ook een nieuw setje van de spaanse Samurai.
Voor de zekerheid ook nog even de doorsnede van de trommels van de Horizon, Rancho en een Samurai nagemeten... alles is gelijk.
Ik ben nu bezig met de Girling remblokjes uit te zoeken... kom ik ook al bij Alfa en Volvo terecht.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Tsja, die chaos van verschillende merken remmen is bij de Horizon net zo groot als bij de Rancho... ATE, Girling, Bendix, Teves.
En dan ook nog alles door elkaar gedurende de gehele productie van de auto's, ondanks dat er wel bouwjaren vermeld worden bij de merken.
De Horizon is rondom voorzien van Girling, en ik ben achteraf blij dat ik destijds de Rancho ook rondom geheel voorzien heb van Girling... scheelt nu een beetje voorraad en schapruimte.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969