Ik heb dus een murena 1.6 met koni oranje rondom en korte 2.2 veren achter. voor origineel torsie veren.
Voor vind ik de auto nog te slap voor eigenlijk. achter goed. echter mag de rol wel minder in de bocht.
Ik weet dat de 2.2 torsie achter dikker is als bij de 1.6. geldt dit ook voor de voorzijde?
Is er veel verschil te merken?
Torsiestangen murena - verschil 1.6 en 2.2
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
-
- Posts: 129
- Joined: Wed Feb 19, 2003 11:30 pm
- Location: nederland--rotterdam
ik heb ze erop zitten,voor en achter en idd ze zijn dikker
met 2.2 draagarmen en veren
vergeet niet de beugel en rubber v.d 2.2 te gebruiken
je merkt dit in de bochten/drempels,de auto helt minder daarin.
is wel raadzaam ze te plaatsen
met 2.2 draagarmen en veren
vergeet niet de beugel en rubber v.d 2.2 te gebruiken
je merkt dit in de bochten/drempels,de auto helt minder daarin.
is wel raadzaam ze te plaatsen

Talbot Matra Murena 2.2 Fleischmann F3 
Talbot matra murena 3.0v6
Matra simca bagheera S

Talbot matra murena 3.0v6

Matra simca bagheera S

- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik denk dat er een paar dingen door elkaar lopen.
Volgens mij zijn de torsiestangen hetzelfde.(ben ik niet helemaal zeker van).
Wel is stabilsatorstang dikker (dwarsstang).
Deze heeft ook andere en dikkere rubbers.
Ook de voorschokbrekers zijn anders (veel stugger).
Naar mijn mening veel te stug.
De Koni's staan er om bekend dat ze zachter van aard zijn op de Murena.
Zelf heb ik er Simca 1100 schokbrekers van Monroe onder zitten.
Dat maakt de wagen een stuk comfortabeler.
Ik denk dat je probleem in de zachtere schokbrekers zit in combinatie met je stabilisatorstang.
Weet ook niet of het echt een probleem is.
Een Murena helt altijd wel enigzins.
Ga je de rally van Monte carlo er mee doen of zo
Edit,
Heb even bij Car-joy op de site gekeken, en daar hebben de Torsiestangen ook verschillende nummers.
Moet dus verschil in zitten.
Volgens mij zijn de torsiestangen hetzelfde.(ben ik niet helemaal zeker van).
Wel is stabilsatorstang dikker (dwarsstang).
Deze heeft ook andere en dikkere rubbers.
Ook de voorschokbrekers zijn anders (veel stugger).
Naar mijn mening veel te stug.
De Koni's staan er om bekend dat ze zachter van aard zijn op de Murena.
Zelf heb ik er Simca 1100 schokbrekers van Monroe onder zitten.
Dat maakt de wagen een stuk comfortabeler.
Ik denk dat je probleem in de zachtere schokbrekers zit in combinatie met je stabilisatorstang.
Weet ook niet of het echt een probleem is.
Een Murena helt altijd wel enigzins.
Ga je de rally van Monte carlo er mee doen of zo

Edit,
Heb even bij Car-joy op de site gekeken, en daar hebben de Torsiestangen ook verschillende nummers.
Moet dus verschil in zitten.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
Jongens we gaan de discussie stoppen, de torsie veren van een 1.6 hebben een diameter van 18.5m/m en zijn rechts groen+rood gemerkt, links groen+blauw gemerkt.
De diameter bij de 2.2 is 19.2m/m en zijn rechts wit+rood gemerkt,links wit+blauw gemerkt.
Dat is de rede van de verschillende ref.nummers.
Mvg,
Matra 530. LX
De diameter bij de 2.2 is 19.2m/m en zijn rechts wit+rood gemerkt,links wit+blauw gemerkt.
Dat is de rede van de verschillende ref.nummers.
Mvg,
Matra 530. LX
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Tja, dat is moeilijk te beoordelen.
Dat moet je echt in de praktijk uitproberen.
Er zullen er weinig zijn die dit uitgetest zullen hebben, dus zal je zelf proefkonijn moeten zijn.
In theorie zou de boel wat stijver moeten worden.
De enigste die dat misschien ooit uitgetest heeft zou Ruud kunnen zijn, maar zoals je weet is die voor de Matragemeenschap verloren.
Je zou hem is kunnen bellen.
succes
Dat moet je echt in de praktijk uitproberen.
Er zullen er weinig zijn die dit uitgetest zullen hebben, dus zal je zelf proefkonijn moeten zijn.
In theorie zou de boel wat stijver moeten worden.
De enigste die dat misschien ooit uitgetest heeft zou Ruud kunnen zijn, maar zoals je weet is die voor de Matragemeenschap verloren.
Je zou hem is kunnen bellen.
succes
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006