Er kwam even een metaalsplintertje in m'n oog... heb dus eerst drie dagen gedwongen rust moeten nemen.
Maar ik mag nu alles weer zien van de dokter, dus maar snel weer verder.
De linker kriksteun is inmiddels geplaatst en de auto rust op z'n andere zijkant.
Lasdraad is weer voldoende voorradig en de lege 10 liter gasfles maar weer omgeruild voor een volle 20 liter versie. (10 liter bleek achteraf toch wel veel te klein bij een Rancho uitlassen

)
Tsja, en eigenlijk begint nu alles weer opnieuw.
Alleen is de rechterkant nog een stukje rotter dan dat de linkerkant was, dit geeft toch weer een extra uitdaging.
Om te beginnen de wielkas en de schokbrekertoren achter.
Hier was dus praktisch alles in verregaande staat van ontbinding...slijpen, zagen, hakken, passen en meten om alles zelf weer in model te maken.
En alles gemaakt van 2mm dikke plaat, lekker stevig.
Maar het is gelukt, dr Frankenstein zou nog jaloers kunnen worden op het eindresultaat.
Ik ben zojuist begonnen met de rechterdorpel.
De ellende die ik daar aantrof was dus ruimschoots te vergelijken met de chaos die ik vond aan de linkerzijde, heb daar dus niet zo'n gedetailleerd fotoverslag van gemaakt.
Ook hier weer veel lapwerk van vele lagen plaat over elkaar...
...da's dus roestauratie door de jaren heen...
Maar het scheelt wel aanmerkelijk dat ik nu de ervaring van de andere zijde heb, het hakken/slijpen/zagen gaat nu veel sneller en met grote stukken tegelijk.
Van roestbende tot kale uitgangsbasis in 2? uurtjes, zo even tussen de koffiepauze's door.
Morgen maar eens een begin maken met de nieuwe dorpel, dat zal wel iets langer gaan duren dan het slopen.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969