Ik heb spijtig genoeg geen foto gemaakt, stom van me!
Ik zal hier het probleem beschrijven. Als je de linker deur van de murena opendoet en je kijkt op de bovenste scharnier dan zie je dat deze door het polyester is uitgescheurd samen met de plaat achter het polyester. Roest?????? De onderkant zit nog vast. Ik vermoed als men met de deur begint te wringen dat de scharnier van de deur loskomt.
De vraag is nu" hoe kunnen we dit op een eenvoudige manier maken". Ik heb hier een deur staan waar alles is uitgehaald. Ik had voorgesteld om dit langs de binnenkant te doen maar nu ik de deur heb bekeken, zie ik dat het praktisch onmogelijk is om langs deze zijde de scharnierbevestiging te herstellen.
De buitenplaat verwijderen is een optie maar dan moet alles opnieuw gespoten worden, dus dit is de laatste optie.
Volgens mij is het mogelijk om rond de scharnier een stuk polyester te verwijderen en een rechthoekig gat te maken waardoor we dan een stevige plaat van 1.5mm aan de binnenkant plaatsen om alles terug stevig te maken. Het bevestigingsplaatje van de scharnier moet uit de deur gehaald worden en op deze nieuwe plaat bevestigt worden.
Heeft er iemand van jullie een murena deur liggen waarvan de buitenplaat verwijderd is om alles duidelijk te bekijken???
Stef kun je een foto plaatsen van het scharnier om het voor iedereen duidelijk te maken!!!
Dit wil ook zeggen dat jullie het beste een controle doen hoe het zit met de scharnierenbevestiging op jullie murena's. Misschien om te verkomen een wax spuiten aan de binnenkant van de scharnieren van de deur.
Zie de foto en jullie zien dat er roest in de deuren zit!! Zie de witte markering waar de polyester en de achterplaat 5mm zijn naar buiten gekomen. Het polyester is gescheurd, waarshijnlijk de stalen plaat achter het polyester ook.
Wie help ons om een oplossing te zoeken voor dit probleem? Als we onze krachten en kennissen bundelen moet het lukken.
Graag jullie reacties en mogelijke oplossingen.