Zo.
Het is mooi lasweer en de Grand Raid staat maar te wachten...
De dokter kan wat mij betreft de pot op met z'n 4 weken rust... de klompen passen weer om m'n voeten.
Ik had trouwens wel verwacht dat de zwellingen wat sneller weg zouden gaan gezien eerdere ervaringen...de jaren beginnen blijkbaar bij mij ook te tellen.
Even een waarschuwing voor de liefhebbers die ook nog willen paintballen:
Ook m'n knie had ongeveer dezelfde verhouding tussen links en rechts...Het is allemaal nog wel gevoelig maar tenminste weer bruikbaar.
Zoals al gezegd is het nu eindelijk mooi lasweer en ik had een dagje vrij.
Heb vanmorgen het casco dus maar eens naar buiten gerold en ben begonnen met de kleinere laswerkzaamheden.
alle gaatjes in het dak zijn weer netjes dicht, en de paar gaatjes in de achterste chassisbalk ook.
Het leek mij iet handiger om eerst met de simpelste stukjes te beginnen, dan kan het lasapparaat tenminste even aan mij wennen.
De Cebora 155 werkt trouwens perfect, z'n laagste stand is echt ideaal voor dun autoplaatwerk...alles direct en netjes dicht i.p.v. af en toe gaten branden wat het oude apparaat dus deed.
Vervolgens dus het ??rste serieuse stuk, de wielkas links achter zowel van binnen als van buiten.
De situatie bij aanvang, hier is in het verleden dus al eens plaatwerk over de verrotte plaat heen gelast:
...rotte troep eruit en passende plaat maken:
...en vervolgens netjes bakken en braden:
Aangezien de heren ontwerpers van de Simca-fabriek het blijkbaar leuk vonden om alle plaat in tenminste 3 lagen over elkaar heen te zetten moet je deze plekken zowel van binnen als ook van buiten gelijk aanpakken. (als je het tenminste op de originele manier wilt doen)
Kortom, de gehele hoek dus maar gelijk aangepakt.
De oude situatie van buitenaf gezien:
Bovenin nog een rot stuk, en onderin is het gat te zien waar de bodem dus ingeklemd hoort te zitten tussen de wielkas en de langsdrager van de achterzijde.
Om overal maar fatsoenlijk bij te kunnen heb ik de Grand Raid maar eerst op z'n zijkant gelegd, wat later zelfs op z'n dak

en toen weer teruggerold om alle rotte stukken eruit te krijgen...wel handig zo'n kale zandvlakte.
Was vervolgens dus lekker puzzelen, passen, meten en omrollen om deze hoek weer geheel goed te krijgen, maar ik ben tevreden met het resultaat.
Als je je dan bedenkt dat het meeste werk hier dus binnen in/tussen in zat...
Maar het begin is er in ieder geval.
Aangezien ik na 7 uurtjes lassen in de buitenlucht aardig rood begon te kleuren

heb ik ook gelijk maar een partytent gekocht van 3x6 meter, incl. alle zijstukken.
Kan ik m'n volgende vrije dag tenminste droog en uit de zon verder werken. (en hoef ik straks ook niet meer op zoek naar een spuitcabine waar de auto in past...

)
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969