bougiekabels
- raf
- Posts: 112
- Joined: Wed Mar 30, 2005 1:21 pm
- Location: lommel
bougiekabels
Hallo,
Kan er mij iemand vertellen waar ik nog nieuwe bougiekabels kan kopen voor mijn bagheera 1.3 1973 en X 1.5 van 1979? Als ik hier in de omtrek (lommel) een autozaak binnen loop met een onderdeel van matra in mijn hand zie ik soms het personeel met de handen in de lucht zwaaiend weglopen...
of weet iemand vervangnummers?Ook, flexibele remleidingen is een probleem.
Alvast bedankt,
Raf
Kan er mij iemand vertellen waar ik nog nieuwe bougiekabels kan kopen voor mijn bagheera 1.3 1973 en X 1.5 van 1979? Als ik hier in de omtrek (lommel) een autozaak binnen loop met een onderdeel van matra in mijn hand zie ik soms het personeel met de handen in de lucht zwaaiend weglopen...
of weet iemand vervangnummers?Ook, flexibele remleidingen is een probleem.
Alvast bedankt,
Raf
-
- Posts: 191
- Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
- Location: kranenburg brd
re
kijk eens bij www.ebay.de onder de zoeker MATRA daar vindt je bijna alles, of bij SIMON in duitsland, is bij aachen net over de grens , ff googlen onder simon matra, veel succes
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Hoi Raf,
Heb indertijd bougiekabels gehaald bij Autocenter Mattie in Peer, heeft ook een zaak in Lommel in de Stationstraat.
Tevens heb ik onlangs nog remflexibels voor m'n bagheera daar besteld.
Prijs was evenveel als die ze in de clubstock aangeven.
Denk als ge in Lommel bij Timmermans langsgaat dat deze U ook kunnen voorthelpen.
En anders als Erwin aangeeft.
Heb indertijd bougiekabels gehaald bij Autocenter Mattie in Peer, heeft ook een zaak in Lommel in de Stationstraat.
Tevens heb ik onlangs nog remflexibels voor m'n bagheera daar besteld.
Prijs was evenveel als die ze in de clubstock aangeven.
Denk als ge in Lommel bij Timmermans langsgaat dat deze U ook kunnen voorthelpen.
En anders als Erwin aangeeft.
- raf
- Posts: 112
- Joined: Wed Mar 30, 2005 1:21 pm
- Location: lommel
Zowel bij Timmermans als in de stationstraat waren ze niet te krijgen vertelde ze mij, Ik zal eens in peer gaan kijken.Ik heb bij mattie in de stationstraat wel flexibels gekocht, maar later bleek dat de draad net iets anders was.Het probleem is vaak dat matra niet meer in de computer staat, en dan moet je gaan vergelijken met bv een horizon of solara enz, en daar hebben veel bedrijven geen tijd (of goesting) voor.Misschien rij ik wel naar simon , ik heb nog een behoorlijke verlanglijst van onderdelen.Maar morgen eerst naar peer.Alvast bedankt
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat bougiekabels een probleem zijn, voor m'n Rancho was het nog geen 10 minuten werk.
De locale onderdelentoko hier (Brezam) heeft er honderden op voorraad in het magazijn...ze gaan gewoon met de oude kabels de rekken langs en vergelijken als de computer even geen uitkomst biedt.
Toen de artikelnummers van de gevonden kabels ingevoerd waren bleek Matra daar trouwens ook nog in de computer vermeld.
De Matra hoort in hun computer dus bij Chrysler France, net zoals Simca, Talbot, Sunbeam enzovoort.
Tsja, dat moet je ook maar net even weten.
De locale onderdelentoko hier (Brezam) heeft er honderden op voorraad in het magazijn...ze gaan gewoon met de oude kabels de rekken langs en vergelijken als de computer even geen uitkomst biedt.
Toen de artikelnummers van de gevonden kabels ingevoerd waren bleek Matra daar trouwens ook nog in de computer vermeld.
De Matra hoort in hun computer dus bij Chrysler France, net zoals Simca, Talbot, Sunbeam enzovoort.

Tsja, dat moet je ook maar net even weten.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Weet niet of dat nog zo is, maar vroegah kocht je de kabels gewoon op de rol.
Je schroeft er dan zelf de doppen en zo.
De kabel moet een bepaalde weerstand hebben voor ontstoring.
Staat ergens in de manual.
Je schroeft er dan zelf de doppen en zo.
De kabel moet een bepaalde weerstand hebben voor ontstoring.
Staat ergens in de manual.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Da's die "old skool" tijd Herman, tegenwoordig is het "plug and play".oetker wrote:Weet niet of dat nog zo is, maar vroegah kocht je de kabels gewoon op de rol.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
- raf
- Posts: 112
- Joined: Wed Mar 30, 2005 1:21 pm
- Location: lommel
Ja het probleem is dat de meeste zaken niet veel op stock meer willen hebben, alles met de computer doen enz, 5 a 10 jaar geleden had ik meestal nooit problemen om aan onderdelen te komen, maar nu viel het me ineens op dat er steeds minder te krijgen is, wel goed om te horen dat er nog zaken zijn waar je nog wel aan onderdelen kan komen, Kga zaterdag morgen naar peer; oh ja ik kwam laatst op een site waar ze inox uitlaten hadden voor Bagheera, heeft daar iemand al ervaring mee?
Grtz
Raf
Grtz
Raf
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Quote
-------
Voor 130€ heb je een nieuw stalen uitlaat en deze gaat toch ook 10 jaar mee!!
==============================================
Inderdaad, maar dan zonder dat sportieve geluidje
-------
Voor 130€ heb je een nieuw stalen uitlaat en deze gaat toch ook 10 jaar mee!!
==============================================
Inderdaad, maar dan zonder dat sportieve geluidje

Last edited by oetker on Thu Jun 25, 2009 12:51 pm, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtop ... ht=uitlaatoetker wrote:Dat is een mooie prijs voor Inox.
Laat is een foto daarvan zien Jurgen.
- Attachments
-
- IMG_2430.JPG (129.23 KiB) Viewed 16321 times
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
- raf
- Posts: 112
- Joined: Wed Mar 30, 2005 1:21 pm
- Location: lommel
ah zo te zien is er al wat meer over inox uitlaten gesproken...(da komt er van als je er een tijdje uit bent geweest
)Ik denk dat ik onder mijn bagheera 's ze gaan vervangen, onder mijn X heb ik al 2 nieuwe gehad (inderdaad prijs zo rond de 130 dacht ik) maar ze zijn allebij beginnen te rammelen, het plaatwerk binnenin, wat niet gelast maar gekneld is of geflenst (hoe zeg je dat?) kwam na een jaartje los.Ik heb er dan 1 opgeslepen en alles vastgepunt... Ik denk (hoop) dat die inox beter zijn, mag ook wel voor die prijs.Maar eerst de bougiekabels en de remmen, maar dat komt wel goed n.a.v. bovenstaande tips

-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Hoe gaat het bij Matra (op langere duur) met de combinatie inox tegen het gietijzeren uitlaatspruitstuk?
Ik zit hier zelf namelijk ook over te denken voor m'n Rancho, maar gezien de ervaringen die ik heb met Suzuki ben ik eigenlijk ook een beetje huiverig om dit te doen...vooral in combinatie met LPG.
Bij Suzuki staat deze combinatie eigenlijk al garant voor gescheurde uitlaatspruitstukken, en zet je er dan een inox header op verbrand je de kleppen...
Ik zit hier zelf namelijk ook over te denken voor m'n Rancho, maar gezien de ervaringen die ik heb met Suzuki ben ik eigenlijk ook een beetje huiverig om dit te doen...vooral in combinatie met LPG.
Bij Suzuki staat deze combinatie eigenlijk al garant voor gescheurde uitlaatspruitstukken, en zet je er dan een inox header op verbrand je de kleppen...

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Het schijnt dat je door RVS minder warmteafvoer hebt.
Mijn uitlaat doet het nog, maar denk dat het ook aflopend is.
De 2.2 heeft toch al problemen genoeg met de warmteafvoer.
Zal maar is op zoek gaan naar een partij oude verwarmingbuis met bochten.
Dan maken we zelf maar een pasta sportuitlaat.
het moto is dan, weinig demping en veel herrie.
Dat geeft namelijk het gevoel dat je harder gaat
Mijn uitlaat doet het nog, maar denk dat het ook aflopend is.
De 2.2 heeft toch al problemen genoeg met de warmteafvoer.
Zal maar is op zoek gaan naar een partij oude verwarmingbuis met bochten.
Dan maken we zelf maar een pasta sportuitlaat.
het moto is dan, weinig demping en veel herrie.
Dat geeft namelijk het gevoel dat je harder gaat

I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Die knetterpijpen zijn vaak gewoon klankkasten zonder absorptiemateriaal erin, hebben enkel een hoog "sjonnie"-gehalte en niks met sport en vermogenwinst uit te staan...oetker wrote: Dan maken we zelf maar een pasta sportuitlaat.
het moto is dan, weinig demping en veel herrie.
Een goede sportuitlaat hoeft absoluut geen herrie te maken.
Het is gewoon een kwestie van een goede absorptiedemper gebruiken, zo weinig mogelijk bochten en buis van de juiste diameter.
In combinatie met een goede header (alle buizen dus even lang) is er dan best wel wat vermogen te winnen.
Ik heb echter alleen problemen gehad met inox tegen het gietijzer of rechtstreeks aan het blok.
M'n Suzuki heeft nu een gewoon metalen header die met een flexibele koppeling overgaat in een inox uitlaat, alles van eigen fabrikaat.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Het spruitstuk wil ik zo laten.
Heb nog een reserve ook dus moet nog even kunnen.
De 2.2 heeft een alluminium kop.
Weet niet wat het effect met rvs zal zijn.
Achter onder de Murena is het al warm genoeg.
In de koffer kun je op een lange rit wel een magnetronmaaltijd klaar stomen.
Moet ik nog is over brainstormen met mezelf.
Voorlopig doet ie het nog goed hoop ik.
Heb nog een reserve ook dus moet nog even kunnen.
De 2.2 heeft een alluminium kop.
Weet niet wat het effect met rvs zal zijn.
Achter onder de Murena is het al warm genoeg.
In de koffer kun je op een lange rit wel een magnetronmaaltijd klaar stomen.
Moet ik nog is over brainstormen met mezelf.
Voorlopig doet ie het nog goed hoop ik.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006