Basskast
-
Basskast
Aangezien Randy en ik geen liefhebber zijn van het Vlaamse- of Nederlandse levenslied ( sorry Frans B.), heb ik voor een beetje meer dynamiek gezorgd in de wagen. Ik heb twee woofers van 20 cm met bijhorende filter geplaatst in een basskast en een versterker van 100 watt aangesloten. Het resultaat ziet er als volgt uit, en speelt prima.
- Attachments
-
- 1245682033NP1020899.JPG (64.2 KiB) Viewed 4494 times
-
- 1245681965NP1020896.JPG (79.14 KiB) Viewed 4494 times
-
- 1245681931NP1020887.JPG (57.01 KiB) Viewed 4494 times
-
- 1245681882NP1020885.JPG (52.11 KiB) Viewed 4494 times
- Vollegaaz
mja, propere/simpele oplossing.
Ik heb er ook lang over nagedacht, in een bagheera heb je nauwelijks plaats om een luidspreker in te bouwen, van die lelijke gaten in de deuren is geen optie.
Uiteindelijk is het bij het originele gebleven, en raad eens, de radio staat zelden aan, heerlijk toch het geluid van die oude typmachine achter je rug
maw, ik begin oud te worden
Ik heb er ook lang over nagedacht, in een bagheera heb je nauwelijks plaats om een luidspreker in te bouwen, van die lelijke gaten in de deuren is geen optie.
Uiteindelijk is het bij het originele gebleven, en raad eens, de radio staat zelden aan, heerlijk toch het geluid van die oude typmachine achter je rug

maw, ik begin oud te worden

Bagheera X '78
- oetker
Een cassettebandje met Murenageluiden kan hier prima op afspelen.
Geeft net even dat extra gevoel met de auto.
Zorg je wel dat de ramen goed vast zitten.
Door de druk vliegen ze er misschien wel uit
Het is altijd lastig een goede oplossing voor het geluid te vinden.
Er zijn nou eenmaal weinig goede plekken om speakers te plaatsen in de Murena..
Zelf overweeg ik nog andere oplossingen, maar dit werkt ook.
Geeft net even dat extra gevoel met de auto.
Zorg je wel dat de ramen goed vast zitten.
Door de druk vliegen ze er misschien wel uit

Het is altijd lastig een goede oplossing voor het geluid te vinden.
Er zijn nou eenmaal weinig goede plekken om speakers te plaatsen in de Murena..
Zelf overweeg ik nog andere oplossingen, maar dit werkt ook.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
-
-
Hey das best leuk,had ik nooit aan gedacht om op die plek een speaker te monteren
Toen ik m`n Murena net had gekocht 10 jaar geleden had ik de middelste stoel er uit gehaald en er een baskist met een 12" woofer in te gemonteerd.
Mijn motto was,als de auto rare geluiden maakt is het zaak om de geluidsinstallatie te upgraden
Ik ben van overtuiging veranderd gelukkig.
Maar slim gevonden om die speaker zo te centreren.

Toen ik m`n Murena net had gekocht 10 jaar geleden had ik de middelste stoel er uit gehaald en er een baskist met een 12" woofer in te gemonteerd.
Mijn motto was,als de auto rare geluiden maakt is het zaak om de geluidsinstallatie te upgraden

Ik ben van overtuiging veranderd gelukkig.
Maar slim gevonden om die speaker zo te centreren.
- matramurena
Da's inderdaad mijn Murena. Staat al weer twee jaar zo stil in de schuur.... Binnenkort komt daar gelukkig verandering in en zal hij het zonlicht weer zien....
Deze plek is op zich prima geschikt voor inbouw van speakers. En alles is nog terug naar origineel te krijgen. Een echte Sub heb je in een Murena niet eens nodig, de cabine is zo klein dat je met een goede mid-range al een heel eind komt.
Laatst kwam ik iemand tegen in een Pikanto, die had pas een goed geluid in de wagen! Klonk echt goed, zelfs mooie plaatsing van het geluid!
http://www.allwheelers.nl/tazteam.html
Deze plek is op zich prima geschikt voor inbouw van speakers. En alles is nog terug naar origineel te krijgen. Een echte Sub heb je in een Murena niet eens nodig, de cabine is zo klein dat je met een goede mid-range al een heel eind komt.
Laatst kwam ik iemand tegen in een Pikanto, die had pas een goed geluid in de wagen! Klonk echt goed, zelfs mooie plaatsing van het geluid!
http://www.allwheelers.nl/tazteam.html
Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
-
Mooi werk in die Picanto. Daar is er meer marge om een zeer goed klinkende installatie in te bouwen in vergelijking met een Murena. Wat ik wel zie is dat hij geen koffer meer heeft want zijn bass-kast neemt de hele koffer in beslag. Mochten wij met onze Murena een grote bass-kast in de koffer plaatsen en die dan verbinden met een buis naar het interieur, dan zou dat ook bonken geven.
Je kan eens vragen aan de eigenaar van de Picanto, hoe hij een installatie zou plaatsen in een Murena. Je weet maar nooit dat hij met een goed idee afkomt.
Je kan eens vragen aan de eigenaar van de Picanto, hoe hij een installatie zou plaatsen in een Murena. Je weet maar nooit dat hij met een goed idee afkomt.
-
Effe een reactie uit de bergen van La suisse, inderdaad je heb eigenlijk geen geluid nodig in zo'n auto, ik ben laatst nog in de ardennen geweest voor 2 dagen met de MG en daar hetzelfde , ik hoor het liefst de motor dan weet je het direct als er wat mis is en wat is mooier dan de sound van een optrekkende wagen in de bergen....
Frank
Frank