hartelijk dank iedereen voor de tips,want daar zonder zal het niet gaan.wat dat aluminium betreft, kunnen we ze zo het helemaal maken ,dan hebben we er geen werk meer aan, dan roesten ze zeker niet meer.groetjes ludo.
Das ook waar. Inox is wel duur maar gaat dan ook veeeeeel langer mee.
Ik hoop van binnen een tweetal weken terug verder te kunnen werken aan mijn fran?aise. Vanaf december zal het terug goed opschieten! Ik moet er de voorruit nog uitnemen. Lukt dit over het algemeen zonder schade? Er zijn er die beweren dat het moeilijk is om deze zonder scherven eruit te halen...
Indien ja, kunnen de lijmresten gemakkelijk met thinner verwijderd worden? Naar het schijnt zou er een leverancier zijn die nog Bagheera-voorruiten met een mooie zonneband in voorraad heeft!
p.s.: Hoe was je examen, Benny? Al terug bezig met de Matra?
Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Ik ben geslaagd voor het eerste examen. Nu moet ik studeren voor het tweede deel. Daardoor ligt alle Bagheera-werk stil. Ik moet toegeven dat het op mijn systeem werkt. De laswerken zijn gedaan en nu staat hij daar. Op het moment dat het mooie werk begint, moet ik wachten. Maar dat is het leven. Je kan niet alles hebben.
Een voorruit uitnemen is geen moeilijke zaak. Met een gepaste snaar en een tweede persoon is het zeker te doen. De resten lijn kan je eerst met een stanleymes wegsnijden, en dan met een verfschraper de restjes tot op het metaal weghalen. De eventuele resten kan je dan wegnemen met thinner.