Hallo Baheera fans,
In nummer 134 van Klassiek & Techniek (mei 2009) staat een verhaal van een Bagheera restauratie, en een foto op de frontpage.
De basis moet er goed uitgezien hebben zo te lezen... blijkbaar geen al te grote problemen tijdens de restauratie.
Ik denk dat sommige clubleden met straffere verhalen voor de dag kunnen komen, met daarbij nog een beter resultaat als gevolg van het verzinken van het chassis. Wie komt met zijn verhaal eens naar buiten? Het zou de interesse voor Matra alleen maar kunnen doen toenemen...
Bagheera restauratie in Klassiek&Techniek
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
Bagheera restauratie in Klassiek&Techniek
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Pas maar op dat de intresse niet teveel toeneemt...worden de wagens (en dus ook de onderdelen) alleen maar duur van.
Maar inderdaad, Matra verdient zeker meer als wat ze nu krijgt.
Een restauratieverslag van een nog goede basis kan de intresse doen toenemen, maar het kan vervolgens ook op een teleurstelling uitlopen als later blijkt dat een goede basis al bijna niet meer te vinden is.
Dit zag je zo'n 10 jaar geleden ook met de Fiat 500...werdt in een mum van tijd verheven tot een "cultobject" met als gevolg dat de wrakken goud geld opbrachten en de harde auto onverkoopbaar werd.
Was even een invasie van veel plamuur en verse lak, met als gevolg dat deze wagen nu dus een nog slechtere naam heeft en de goeden ook bijna onverkoopbaar zijn.
Ik zie zelf liever een restauratieverslag vanuit een slechte basis, dit zal de dagdromers gelijk afschrikken maar de echte liefhebber juist aanmoedigen.
En anders moeten we met ons allen de Matra's maar dagelijks op de weg laten zien...100.000km/jaar
...dan komt de belangstelling vanzelf. (het "zien-doet-verkopen" principe laten we maar zeggen)

Maar inderdaad, Matra verdient zeker meer als wat ze nu krijgt.
Een restauratieverslag van een nog goede basis kan de intresse doen toenemen, maar het kan vervolgens ook op een teleurstelling uitlopen als later blijkt dat een goede basis al bijna niet meer te vinden is.
Dit zag je zo'n 10 jaar geleden ook met de Fiat 500...werdt in een mum van tijd verheven tot een "cultobject" met als gevolg dat de wrakken goud geld opbrachten en de harde auto onverkoopbaar werd.
Was even een invasie van veel plamuur en verse lak, met als gevolg dat deze wagen nu dus een nog slechtere naam heeft en de goeden ook bijna onverkoopbaar zijn.

Ik zie zelf liever een restauratieverslag vanuit een slechte basis, dit zal de dagdromers gelijk afschrikken maar de echte liefhebber juist aanmoedigen.
En anders moeten we met ons allen de Matra's maar dagelijks op de weg laten zien...100.000km/jaar

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Heb ooit en m'n glorie-computer dagen een powerpoint-presentatie gemaakt van m'n restauratie van de bagheera.
Dit is zeker niet om mensen te ontmoedigen maar zoals ge zult zien, zitten die 2,5 jaar werk toch ergens in en
is de restauratie van een bagheera alleen voor de echte matra-gekken.
Duurt wel effe om de zaak op te laden en dan af te spelen.
Restauratieproject(65MB, rechtsklik -> opslaan als)
Hier is de presentatie in een webpagina: Restauratieproject
Dit is zeker niet om mensen te ontmoedigen maar zoals ge zult zien, zitten die 2,5 jaar werk toch ergens in en
is de restauratie van een bagheera alleen voor de echte matra-gekken.
Duurt wel effe om de zaak op te laden en dan af te spelen.
Restauratieproject(65MB, rechtsklik -> opslaan als)
Hier is de presentatie in een webpagina: Restauratieproject
Last edited by matrafan on Fri May 08, 2009 9:16 am, edited 1 time in total.
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge