Ben sinds kort mijn matra wat meer gaan gebruiken en hierbij is me opgevallen. Dat de electric niet in orde is de ene keer start de motor heel goed de andere keer is het net of mijn accu leeg is.
Toch maar even het zekeringskastje gedemonteerd.
Hoe kom ik aan stekkers en eventueel aan een print. Alleen zonder stekkers heb ik niets aan de print dan ben ik net zo ver als nu.
Ben sinds kort mijn matra wat meer gaan gebruiken en hierbij is me opgevallen. Dat de electric niet in orde is de ene keer start de motor heel goed de andere keer is het net of mijn accu leeg is.
Toch maar even het zekeringskastje gedemonteerd.
Hoe kom ik aan stekkers en eventueel aan een print. Alleen zonder stekkers heb ik niets aan de print dan ben ik net zo ver als nu.
Groet Fjodor
Ik bestelde 100 stekkertjes via mijn citro?n garage, k zal deze week eens navragen of hij ze nog terugvindt, hij is nogal slordig
Alvast bedankt voor het informeren. Ik ga zelf morgen naar een computerzaakje toe in de hoop dat zij iets hebben. Denk het niet want volgens is het voor een auto toch iets anders. Wie niet waagt wie niet wint
Alvast bedankt voor het informeren. Ik ga zelf morgen naar een computerzaakje toe in de hoop dat zij iets hebben. Denk het niet want volgens is het voor een auto toch iets anders. Wie niet waagt wie niet wint
Groet Fjodor
Waren klemmetjes met een peugeot referentie, ergens op het forum vindt je de referentie wel.
Vrij zeker ga je die klemmetjes in de computershop niet vinden.
Ook de print is al geprobeerd een soldeerlaagje te leggen.
Dat gaat niet werken op den duur.
Deze contacten kunnen zeer warm worden en het soldeer smelt daar vrij snel al weer weg.
Bij mij zit op deze kant van de print de draden er gewoon op gesoldeerd.
De print is nog gewoon te krijgen bij de dealers a €65.-
Het probleem met de aardcontacten vanaf de accu op het chassis komt omdat deze auto verzinkt is, waardoor er oxydatie optreed tussen de chassis/kabel verbindingen.
Het beste is al deze contacten even na te lopen, ook achter bij de motor.
Demonteren, staalborstel er over, beetje zuurvrije vaseline er op en eventueel met een gekartelde ring op het zink weer monteren.
Deze ringen bijten zich vast in het chassis, waardoor een beter verbinding ontstaat.
succes
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Ik was al druk aan het zoekenop het forum. Dan moet er maar een nieuwe print in komen het is niet anders. voor de stekkers ga ik naar de peugot dealer.
Maar nog een klein vraagje die stekkertje van de print he krijg je die goed aangeknepen. mijn littlefuse tang gaat niet want de maat 1.5 zit op de derde plek naar binnen toe en dan gaat het klemmtje stuk.
Heeft iemand een merk van een tangetje wat wel goed is dan kan ik dat bestellen.
Dus maar even met iets anders bezig gegaan.
Vocht doet wel zijn werk in de loop van de jaren maar nu is er een stekker weer goed. bling bling
Ik hoop dat iemand mij kan helpen aan die tang
Trouwens een stekker is genoeg op een dag daarna heb je hernia.
ik zou toch eerst die massa kabel contoleren .v.d accu naar chassis
onder de stuurinrichting.
dit is het meest voorkomend euvel ,dat het de ene keer wel goed rondraaid en de volgende keer net of de accu leeg is.
en ook de massa naar startmotor toe.
ik heb nu al 11 murena's gereden,waarbij bij de helft dit euvel voorkwam.
Ik heb nieuwe gekartelde ringen gekocht en aan de voorkant de massa goed gemaakt. Maar het stekkertje aan de print is bijna weg vandaar dat ik de stekkertjes wil vervangen. Morgen weer een dag ga dan maar eens verder kijken.
Quote
---------
Trouwens een stekker is genoeg op een dag daarna heb je hernia.
===========================================
Voor de Murena moet je slangenmens zijn.
Ook na een dagje onder het dashboard weet je gelijk weer welke spieren je nooit gebruikt, en voor sommige dingen ben je het best lullliepieter, euh dwerg.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Ik heb de tijd ik wil eerst nog de stekkertjes ook nog vernieuwen want die heb ik binnen.(nog bedankt Urbain) Nu nog een week wachten op de tang. De tang die ik heb is niet goed genoeg. Dan blijft er niets over van het klem gedeelte van de klemmetjes. Het aller belangrijkste is dat ie klaar is voor 2 mei voor een leuk ritje. Altijd leuk een stukkie rijden.
Ga binnekort wel even bij ruud lang om ook nog een groen stekkertje te scoren. Want zoals je hierboven ergens ziet is die half vedwenen. Want wat ik belangrijk vind is dat het origineel blijft.
Zo we kunnen weer verder!!!
Onderdeeltjes besteld bij simon. En paar dagen later spulletjes binnen heeft simon er een berg stekkers bij gedaan voor op de print. Dit vind ik echt top van dit bedrijf.
Nu nog de moed verzamelen om weer verder te gaan. Wel sinds kort een poets brug aangeschaft ivm rug problemen.
Goed aangepakt Fjodor.
Dat gaat weer een tijdje probleemloos zijn.
Zo te zien is er boven de Murena niet veel ruimte voor een brug, maar als je op de grond moet werken dan is iedere cm mee genomen.
1 meter vd grond scheelt toch een hoop wat krom staan en bukken betreft.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Zo eindelijk verder aan de murena zijn eletric.
I.v.m het vernieuwen van stekkers van de print plaat omdat deze een beetje last hadden van corrosie. Het gaat dan vooral over de gene aan de kant van het raam.Dit zijn de groene en de gele, hiervan waren er een aantal afgebroken en/of niet zuiver meer.
Zo even een tang aan moeten passen!
De mooie nieuwe stekkers!
Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft.
groet Fjodor
Ziet er weer perfect uit Fjodor.
Die stekkers heb je gewoon bij Simon of Car-joy besteld?
Zit er over te denken om dit ook uit te voeren, omdat ik nog geen goed alternatief heb kunnen uit dokteren.
Alleen ga ik dan de zwaarst belaste connectorpennen ontlasten door een deel van het circuit met zweefzekeringen om te leiden.
Het grootste probleem zit namelijk links achter op de print.
Deze groep wordt gewoon te zwaar belast.
Daar lopen de hoogste stromen en als je dat kan ontlasten vermijd je denk ik de grootste problemen.
We gaan er is over puzzelen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
De plastic stekkers bij simon erbij gevraagd en gratis 2 gele en 2 groene gekregen. Dus als je ermee bezig wil gaan dan kan je helpen aan deze stekkers.
Beste matra vrienden,
Ik heb een beetje zitten zoeken naar een elektrische benzine pomp van pierburg (0,27-0,38bar) Kan ik deze voor mijn murena gebruiken????