Olielek aan oliedruksensor!!!!
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Olielek aan oliedruksensor!!!!
Ik heb een olielek vastgesteld aan de oliedruksensor. Eerst dacht ik dat de olie tussen de koperdichtingen uitkwam maar nee hij komt onder het plastieken afdekkapje. Dit kapje afgenomen en dan zie je twee gaatjes, ik denk dat het verluchtingsgaatjes zijn!! Ik heb de volledige sensor vervangen door een andere en het blijft olie lekken!!
Wie weet hoe ik dit kan oplossen, misschien maar zoeken naar een nieuw exemplaar?
Wie weet hoe ik dit kan oplossen, misschien maar zoeken naar een nieuw exemplaar?
- Attachments
-
- oliedrukcontact (Small).JPG (65.25 KiB) Viewed 12869 times
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 47
- Joined: Fri Nov 08, 2002 1:00 am
- Location: Fleurus
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Probeer hier toch even mee te denken.
Heb even een tekening opgezocht, en dat maakt het iets duidelijker voor me.

Als ik het goed begrijp, werkt dus de oliedrukmeter met een slangetje, en niet electrisch.
Dan kan het lek alleen maar in het oliedrukcontact zitten.
Dat heb je vervangen zeg je, maar dan moet de vervanger ook lek zijn..
Bij mij heeft deze geen gaatjes, en zit rechtstreeks op het carter.

Heb even een tekening opgezocht, en dat maakt het iets duidelijker voor me.

Als ik het goed begrijp, werkt dus de oliedrukmeter met een slangetje, en niet electrisch.
Dan kan het lek alleen maar in het oliedrukcontact zitten.
Dat heb je vervangen zeg je, maar dan moet de vervanger ook lek zijn..
Bij mij heeft deze geen gaatjes, en zit rechtstreeks op het carter.

I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
De oliedrukmeter werk wel degelijk elektrisch. Dat ventiel of wat het ook is op je foto daar zit bij de bagheera geen kabel op wel op dat potje op de tekening. Ik denk dat er ook gaatjes zitten onder die plastieken deksel op jou onderdeel!! Deze deksel is misschien niet te verwijderen??
Zoals met zoveel hebben ze er een mix van gemaakt bij matra, is het nu nuttig of niet? Ik zou die gaatjes anders dicht kunnen maken!! Waarschijnlijk moet er lucht uit ontsnappen omdat je anders een foutieve meting krijgt op het dasboard, daar lucht samendrukbaar is!!
Zoals met zoveel hebben ze er een mix van gemaakt bij matra, is het nu nuttig of niet? Ik zou die gaatjes anders dicht kunnen maken!! Waarschijnlijk moet er lucht uit ontsnappen omdat je anders een foutieve meting krijgt op het dasboard, daar lucht samendrukbaar is!!
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Nee Godfried, dat dekseltje is niet te verwijderen.
Zit bij mij wel een andere schroefaansluiting op.
Denk dat het oliedrukcontact gewoon gebruikt is om geen nieuwe bout te hoeven ontwerpen waar de boel mee vastzit of zo, want als ik het zo zie zit er gewoon een doorlaat op naar het drukpotje waar gemeten word.
Kan toch niets anders verzinnen dan dat het contact gewoon lek is.
Die gaatjes kan je mijn inziens wel dicht maken, er wordt daat toch niets gemeten als er geen draadje aan zit.
Onthoud echte dat er de volle oliedruk op kan komen als die geheel doorslaat.
Ik zou hem gewoon nogmaals vernieuwen, want mijn inziens is deze ook lek.
Zit bij mij wel een andere schroefaansluiting op.
Denk dat het oliedrukcontact gewoon gebruikt is om geen nieuwe bout te hoeven ontwerpen waar de boel mee vastzit of zo, want als ik het zo zie zit er gewoon een doorlaat op naar het drukpotje waar gemeten word.
Kan toch niets anders verzinnen dan dat het contact gewoon lek is.
Die gaatjes kan je mijn inziens wel dicht maken, er wordt daat toch niets gemeten als er geen draadje aan zit.
Onthoud echte dat er de volle oliedruk op kan komen als die geheel doorslaat.
Ik zou hem gewoon nogmaals vernieuwen, want mijn inziens is deze ook lek.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Nog een tekening van de motor.

Hierop kan je zien dat als er alleen een lampje gestuurd hoeft te worden er een gewoon oliecontact op de plek van het potje zit.
Zou dat ding gewoon als bout gebruiken.
Contactdeel er af zagen, gaatje op de kop dicht lassen (desnoods met een eurocent), en klaar.

Hierop kan je zien dat als er alleen een lampje gestuurd hoeft te worden er een gewoon oliecontact op de plek van het potje zit.
Zou dat ding gewoon als bout gebruiken.
Contactdeel er af zagen, gaatje op de kop dicht lassen (desnoods met een eurocent), en klaar.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact: