Bagheera vollegaas

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
Vollegaaz

Post by Vollegaaz »

Stroomverlies is opgelost, afgelopen zondag een hele dag mee zoet geweest. Het relais van de dimlichten bleef aangetrokken, zit nu mee achter de schakelaar en na een week stilstand geen verlies meer. Dat stuk kabelboom was bij aankoop een stuk opgerookt, had het hele stuk al vernieuwd met 1 hoofdzekering maar daar zat nog een foutje.
Morgen nog een nieuw setje luidsprekers plaatsen, want de originele hebben hun beste tijd gehad, de originele roostertjes blijven wel behouden, en volgend weekend krijgt ze een heuse dinitrol behandeling, alle holle ruimtes krijgen een behandeling.

blijft nog te doen : 1 koelpijp, veertje benzineklep en nog wat klein prul...
Bagheera X '78
GODFRIED

Post by GODFRIED »

Ik heb zo een spanningsregelaar al jaren op mijn bagheera staan en deze werk zeer goed. Voorheen ook mee gepruld laden niet laden!! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Vollegaaz

Post by Vollegaaz »

update.

De koelbuizen blijken zeer zeldzaam, vooral in goede staat welteverstaan. Simon kan ze leveren vanaf februari, wel in inox, dus dat zal de volgende investering worden.

Vandaag wel een kompleet blok afgehaald in nederland, incl. versnellingsbak, alternateur, starter en carbu...dat is m'n volgende opdracht, revisie en upgrade van een standaard blok.

helaas tijdens het laatste ritje richting Bassboss een steentje in het raam gekregen, sierlijst en raam gekwetst, blijkt nauwelijks te herstellen, de expert ter zake was in verlof maar k'vrees het ergste.
Bagheera X '78
benny

Post by benny »

Dat zal wel een steen geweest zijn, in plaats van een steentje. Indertijd heb ik dat ook gehad met mijn Bagheera. Gelukkig was ik glasverzekerd.
Bij Verhulst zouden normaal gezien ook nog koelbuizen moeten liggen die gegalvaniseerd zijn, of misschien in inox. Ik heb bij Verhulst inoxen buizen gekocht voor de Murena..
GODFRIED

Post by GODFRIED »

Spijtig die stomme steen, had die geen ruit kunnen kiezen die verzekerd is. Ik heb ook al verschillende inslagen op mijn bagheeraruit door stenen, gelukkig geen barstjes maar het is wel zichtbaar. Dus mijn ruit ziet er niet nieuw meer uit alhoewel ze het is. Dit is het risico van een rijdende bagheera en dat nemen we er maar bij. :wink:

Sterkte!!!
Matra Bagheera S - 1977
Vollegaaz

Post by Vollegaaz »

t'slechte nieuws is dat de ruit om zeep is, toen ik gisteren plaats maakte om het andere blok in de garage te leggen zag ik dat het ondertussen al een barst is van ruim 15cm, daar werd ik toch niet echt blij van, bijzonder onverwachtte extra kost en zoektocht naar een andere of nieuwe ruit, om maar te zwijgen van de plaatsing en de sierlijsten.

Ik ga nu toch genoodzaakt op zoek naar een ander bagheera om af te breken, k'had het al veel eerder moeten doen.

De Koelbuizen zijn niet meer verkrijgbaar bij Verhulst, hij had nog 1 stel gepoederlakte liggen, maar die waren beloofd aan een Nederlander of zoiets. Ondertussen heb ik wel antwoord van Simon, die kan terug roestvrije (inox) exemplaren leveren een een schappelijke prijs. Dus k'zal daar na nieuwjaar nog maar eens een bestellinkje plaatsen 8)

achja, het ritje naar Bassboss was het laatste voor deze winter, dus nu blijft ze genoodzaakt op stal en ze komt er niet uit alvorens ze terug pico-bello staat.
Bagheera X '78
oetker

Post by oetker »

Hier kun je nog nieuwe ruiten krijgen.

http://www.dk.nl/prijslijst/talbot.htm
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Marcel

Post by Marcel »

Heb nog een nieuwe ruit ter beschikking,kostprijs 240 ?.
Vollegaaz

Post by Vollegaaz »

aha...
Bagheera X '78
GODFRIED

Post by GODFRIED »

Ik heb ook een nieuwe voorruit reserve liggen maar deze is niet te koop. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Marcel

Post by Marcel »

Als ge de ruit toch niet verkoopt waarom er dan opzetten,?
GODFRIED

Post by GODFRIED »

Hoe bedoel je!! Ik heb een nieuwe ruit geplaatst bij de restauratie en weet hoevlug deze kapot kan zijn, daarom een reserve. Is daar iets mis mee??? :wink:
Matra Bagheera S - 1977
oetker

Post by oetker »

Hier staat er nog 1 voor een prijsje :lol:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Matra-Si ... .m20.l1116
Vollegaaz

Post by Vollegaaz »

loll, das wat teveel van het goeie, daar koop ik een hele bagheera voor :lol:

k'heb nog een nieuwe ruit gevonden, toch bedankt om mee uit te kijken.
Bagheera X '78
erwin

re

Post by erwin »

godfried wat marchel bedoeld is dat vollegaaz een ruit te koop zoekt en dat als jij er 1 hebt maar niet verkoopt hij er ook weinig aan heeft dan, dus is het berichtje van je wel leuk, maar aan jouw voorruit heeft hij dan toch niks!! dat heet in nederland iemand blij maken met een dooie mus!! haha , maar ook ik ben op zoek naar een nwe voorruit dus marchel of iemand anders die er nog een te koop heeft, ik heb er wel interesse in, ik ben er nog wel met 1 bezig, maar die bestelling duurt al een tijdje , en ik wil nu wel eens mijn bagheera af maken!!!
Vollegaaz

Post by Vollegaaz »

mja, ik begrijp best dat er stukken gehamsterd worden, maar aan dooie mussen heb ik anderzijds geen boodschap, komt een beetje over als "je krijgt hem lekker niet" en laat je bagh maar aan de kant staan.
Ik heb nog een nieuwe ruit gevonden Erwin, maar check je pm.
Marcel ook bedankt voor het aanbod.
Bagheera X '78
GODFRIED

Post by GODFRIED »

Hiermee wil ik maar zeggen dat je vooruit moet denken, dit heeft niks met een dode mus te maken, waarom denk je dat ik die tweede ruit gekocht heb!!!! In de toekomst zal dit met veel meer onderdelen het geval zijn, dus als je niet zorgt dat je wat reserve hebt liggen dan moet je de volle pot betalen. Ja, hamsteren is dat maar het zal nodig zijn geloof me maar.

Als je niet beseft dat je wat geld moet investeren in onderdelen zul je regelmatig moeten zoeken en betalen wat ze er voor vragen.

Het is helemaal niet de bedoeling om een boodschap over te brengen van " je krijgt hem lekker niet" Dit maak je er zelf van!!.

Dit is niet mijn gewoonte om zo te reageren maar ik ben waarschijnlijk met het verkeerde been uit het bed gestapt.
Succes met het vinden van een ruit. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Vollegaaz

Post by Vollegaaz »

je hoeft je niet op te winden Godfried, maar stel als jezelf reeds 2 maand op zoek bent naar een nieuwe/andere ruit en reeds alle mogelijke leveranciers hebt gebeld/gemaild dan was jou berichtje er net iets teveel aan. Anderzijds heb ik in het verleden steeds goede zaken met jou gedaan, en als ik iets moet hebben speelt geld geen rol en wordt alles meteen correct betaald
De reden waarom ik nu die S sloop en niet opmaak, ik heb ook graag een voorraadje onderdelen, ook al was ze nog te redden. Moraal van het verhaal, je mag geen Bagheera's slopen die nog te redden zijn, maar het is al behoorlijk moeilijk om de nodige onderdelen te vinden om er eentje rijdend te houden, tja dan is de circkel rond.

tja...laten we dit maar snel vergeten. :wink:
Bagheera X '78
GODFRIED

Post by GODFRIED »

Ik kan je wel begrijpen. Ik had een moeilijk moment, sorry.
Groetjes, :wink:
Matra Bagheera S - 1977
matrafan

Post by matrafan »

Hier kun je nog nieuwe ruiten krijgen.

http://www.dk.nl/prijslijst/talbot.htm

Helaas is de ruit die u zoekt niet meer leverbaar.
Wel kunnen wij de ruit hier zelf produceren, wij hebben daar uw oude
ruit voor nodig.
Heeft u geen oude ruit meer dan dient u zelf een mal aan te leveren, op
onze website kunt u de richtlijnen voor een mal verkrijgen.
De kosten van een door ons geproduceerde ruit zijn 300 euro exclusief Btw.
Momenteel is de levertijd 4-6 weken.
Wij hopen u voldoende geinformeerd te hebben.
Mocht u vragen hebben, kunt u ons op onderstaand telefoonnummer bellen.
Met vriendelijke groet,
Autoglas D&K
Cindy van Muiswinkel
H. Kamerlingh Onnesweg 19b
NL 2408 AX ALPHEN AAN DEN RIJN
The Netherlands
(+31) (0)172 490905 tel
(+31) (0)172 426738 fax
www.dk.nl
Vollegaaz

Post by Vollegaaz »

bedankt voor de moeite matrafan, ik had verleden maand reeds met die mensen gebeld en wist bijgevolg al wat ze konden. Voorlopig wacht ik af tot er ergens een alternatief opduikt. M'n bagheera staat nu ergens bij een witloofboer in een schuur in schril contrast met landbouwmachines :lol: Ik zie wel hoe het loopt, voorlopig blijft ze daar logeren.
Bagheera X '78
matrafan

Post by matrafan »

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ge een ruit gevonden had?????

Blijkbaar is dit niet zo.
GODFRIED

Post by GODFRIED »

Ik heb gisteren een telefoontje gedaan waar ik mijn ruiten haal.
Vandaag weet ik of ze nog te verkrijgen zijn!
Ik heb terloops ook gevraagd wat de de ruiten van de murena daar kosten, deze heb ik niet reserve en als de prijs mee valt dan zal ik het overwegen.
Hopelijk hebben we geluk!!!!!!! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Vollegaaz

Post by Vollegaaz »

matrafan wrote:Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ge een ruit gevonden had?????

Blijkbaar is dit niet zo.
der was mij iemand voor :-?
Bagheera X '78
GODFRIED

Post by GODFRIED »

De bagheeraruit en de murenaruit zijn niet meer leverbaar bij mijn leverancier. Zeer spijtig. :cry:
Matra Bagheera S - 1977
Vollegaaz

Post by Vollegaaz »

ik had niet anders verwacht Godfried, ik heb via de BSCA (waar ik al jaren lid ben) elk mogelijke leverancier in de Benelux gecontacteerd zonder resultaat. Ik probeer het nu via mr Hellemans... die zal hier door sommige nog wel gekend zijn :P
Bagheera X '78
GODFRIED

Post by GODFRIED »

Dat gaat een probleem worden die ruiten, hoe vlug heb je niet een steentje tegen je ruit. Het is gelukkig niet altijd fataal maar soms wel. :x
Matra Bagheera S - 1977
benny

Post by benny »

Ik heb contact opgenomen met CarGlas. Ik moet hen de chassisnummers doorsturen van de wagens. Daaraan kunnen ze dan een referentienummer terugvinden en weten ze welke ruit precies ze zouden moeten bestellen ( maken) Ze hebben nog 3 ruiten liggen voor de Rancho. Die zouden volgens ik begrepen heb 250 euro kosten plaatsing inbegrepen. Voor de Bagheera hebben ze maar ??n grootte van voorruit in hun computer steken. Ik dacht dat de Bagheera van 1980 een grotere voorruit had. De kleuren voor de Bagheera zouden helder of groen zijn en voor de Murena helder of brons. In hun computer staat ook vermeldt dat de ruiten voor de Bagheera en de Murena moeilijk te plaatsen ruiten zijn.Dus dat zou waarschijnlijk een duurdere aangelegenheid zijn. Ik verwacht maandag verder nieuws van CarGlas.
oetker

Post by oetker »

Heb vorig jaar nog bij Carglass gevraagd wat een ruit plaatsen in de Murena kost.
Voor €800 was dat realiseerbaar, en dan doen ze niets aan evt roestvorming in plakranden.
Bij Carjoy kon het ook voor 425,- en dan mag je zelf ter plekke roestpreventie uitvoeren.
Je krijgt hulp bij verwijderen ruit.
Als je dat gedaan hebt komt er een mannetje met ruit die hem er in plakt.
GODFRIED

Post by GODFRIED »

Kan men een autoruit beschermen tegen steenslag??? :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply