Deze veranderingen worden op eigen risico uitgevoerd.
Onder de murena 2.2 rijders is het geweten dat de achterste remschijven moeilijk en veel te duur te vinden zijn.
Vele geruchten doen de ronde dat er alternatieven zijn!! Na veelvuldig zoeken op het internet hebben we (Oetker en ik) niets kunnen vinden wat bruikbaar was. Dus de vraag bleef bestaat! Zijn er alternatieven of niet!!!
Deze geruchten maakte ons nieuwsgierig en we zouden het zeker willen weten. We zijn begonnen met een lijst waar bijna alle merken remschijven op stonden met al hun maten. Uren hebben we gezocht en vastgesteld dat er niets te vinden was dat eenvoudig kan omgebouwd worden. Maar opgeven dat is niet onze aard, alles werd opnieuw en opnieuw doorgenomen. Verschillende merken en types remschijven werden genoteerd om later grondig te bestuderen. Plotseling scheen er een lichtje in de tunnel, zou het toch mogelijk zijn!!
Op mijn murena werden de achterste remschijven opnieuw gedemonteerd, ze waren al gedemonteerd geweest voor een nieuw lager te plaatsen. het was niet nodig om deze te vervangen, ze hebben nog een dikte van 9.7mm. Tijdens het demonteren werden alle maten nauwkeurig genoteerd en tekeningen gemaakt om te zien wat plaats er is en wat de mogelijkheden zijn.
Onverwacht kreeg ik een bericht van Herman dat hij de remschijven die we in gedachten hadden op Ebay te koop stonden. Nu was het moment om niet meer te twijfelen. Dadelijk kopen stond bij de advertentie, met enkele clicks waren de remschijven van mij. Nu kon het echte werk pas beginnen. De levering volgde enkele dagen later, na het openen van de doos zag ik dadelijk dat ze iets anders waren dan voorgesteld. Ik kreeg het al een beetje benauwd, toch een miskoop!! Herman werd op de hoogte gebracht en de idee?n wisselde elkaar af, dit, dat, nee zo!!
Ik had hier nog verschillende wielnaven van de bagheera liggen, er werd toen een verkeerde beslissing genomen en ik heb deze wielnaven laten afdraaien op de maat van de proefremschijven. Voor dit afdraaien werd beroep gedaan Harry de Matraman. Enkele dagen later was het draaiwerk gebeurd, nu kon ik overgaan tot het boren en tappen voor de draad die nodig is om de remschijven op de wielnaaf te bevestigen. Dit ging allemaal vlot en zonder problemen. Toen werd het tijd om een remschijf te plaatsen op de wielarm, maar helaas.....
Wordt morgen vervolgt. Mijn energie raakt op.