Omdat de borging van de cilinders die ik heb ooit een keer vernield zijn, heb ik een andere borging toegepast.

Eerst wilde ik de borging op precies dezelfde plek aan de andere zijde maken, maar omdat daar een schuine zijde zit is het moeilijk daar goed een boor op te zetten.
Buiten dat heb ik de originele borgpennen en veertjes niet van de klauwen.
Na tips van Bart en Cornelis heb ik besloten de borging op een vlak stuk op de klauw te maken.

Nog even een passend boutje met sluitring er in dan is de borging weer een feit.
Heb de borging op de onderzijde vd klauw toegepast, omdat daar de minste krachten plaatsvinden.

Het verven van de klauwen en tangen heb ik opgelost.
Had eerst nog de klauwen uitgekookt in sodawater en nog een keer in de Motip gezet en gebakken.

Kon de verf wederom er zo met een doekje afvegen.
Marcel heeft gelijk, dit spul is niets waard.
Heb afgelopen zaterdag met een paar oldtimerboys hier ook nog even een discussie over gehad en de meningen lopen nogal uiteen.
Feit is dat de meesten het niet zo moeilijk zoeken als ik schijnbaar.
Had wat resultaten gezien van iemand die onder zijn Ford Taunus gewoon een roestwerende Rambo verf had opgezet.
Dat zat er na 2 jaar dagelijks gebruik nog goed op.
Het schijnt daar niet zo heet te worden als ik denk.
Uiteindelijk besloten dit ook maar uit te voeren.

We zullen zien hoe het blijft zitten in het komende jaar.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006