ik zou graag eens weten wat ik best controleer en vervang zodat hij toch wel 'veilig' op de baan kan, ik wil geen ongelukken.
met jullie kennis van dit model moet ik dat wel teweten komen h
belangerijke eisen aan de bagheera
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Ik denk dat je tenminste de keuringseisen als minimale basis moet nemen....
Maar in ieder geval dus de banden, remmen (en remsysteem), stuurinrichting en brandstofleidingen.
Verder de toestand van de wiellagers, aandrijfassen en alle sapjes rondom en in de motor.
Hier in Nederland zeggen we gewoon: Even voor de APK, dan krijg je vanzelf een lijstje met alle gebreken die je moet oplossen...
Maar in ieder geval dus de banden, remmen (en remsysteem), stuurinrichting en brandstofleidingen.
Verder de toestand van de wiellagers, aandrijfassen en alle sapjes rondom en in de motor.
Hier in Nederland zeggen we gewoon: Even voor de APK, dan krijg je vanzelf een lijstje met alle gebreken die je moet oplossen...

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Wat Muddy Bandit hier schrijft is inderdaad een goede basis om te beginnen. Ik schrijf wel basis, omdat er ??n groot zwak punt van de Bagheera maar gedeeltelijk gecontroleerd wordt, en dat is de dragende structuur. Wanneer je de polyesterdelen van de wagen zult afnemen, dan pas weet je hoe je Bagheera er echt aan toe is. Controleer dus zeer goed de wielkasten voor en achter ( ook van in de koffer) de kofferbodem, de vloerplaat voor de zetels, de dragende rail van de bestuurderszetel, de plaat onderaan de voorruit, die onder de polyesterneus zit, en zeer belangrijk: de deurstaander waarop de deuren scharnieren. Vooral waar de A-stijl van de voorruit in de staander gaat. Juist dat onderdeel beslist over de sterkte van je wagen. Wanneer dat in slechte staat is, zakt de wagen door zijn eigen gewicht door. Het gevolg daarvan is dat de deuren klemmen, en bij een eventuele aanrijding vooraan, stuikt de wagen als een slappe vod in elkaar.
-
- Posts: 97
- Joined: Tue Dec 12, 2006 8:03 pm
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Als ze reeds zolang stilstaat zou ik zeker de benzineleidingen vervangen (brandgevaar), kost bijna niets en ben je toch een beetje zekerder.
Ook de rubberen remleidingen zou ik zeker goed nazien daar die ook al eens durven te scheuren.
Als de rest van het carrosserie er volgens je schrijven goed uitziet dan heb je een mooie bagheera aan gekocht.
Veel rijgenot
Ook de rubberen remleidingen zou ik zeker goed nazien daar die ook al eens durven te scheuren.
Als de rest van het carrosserie er volgens je schrijven goed uitziet dan heb je een mooie bagheera aan gekocht.
Veel rijgenot
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Een brandje door de benzineleiding kost aardig wat geld om terug in orde te brengen... Kan ik van meespreken.matrafan wrote:Als ze reeds zolang stilstaat zou ik zeker de benzineleidingen vervangen (brandgevaar), kost bijna niets en ben je toch een beetje zekerder.
Ook de rubberen remleidingen zou ik zeker goed nazien daar die ook al eens durven te scheuren.
Als de rest van het carrosserie er volgens je schrijven goed uitziet dan heb je een mooie bagheera aan gekocht.
Veel rijgenot

Last edited by jurgen M on Sun Jan 18, 2009 3:44 pm, edited 2 times in total.