BEZOEK UITLATENFABRIEK
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
BEZOEK UITLATENFABRIEK
Voor alle leden die interesse hebben zie http://www.matramania.be/login/nieuws.php
Gelieve uw deelname te mailen voor 20/11/2008 naar matra.mania@skynet.be.
Gaan zeker mee
Jean
Andr?
Alain
Jos en nog 2 liefhebbers.
Gelieve uw deelname te mailen voor 20/11/2008 naar matra.mania@skynet.be.
Gaan zeker mee
Jean
Andr?
Alain
Jos en nog 2 liefhebbers.
Last edited by ALAIN VAN AKEN on Fri Nov 21, 2008 10:17 pm, edited 2 times in total.
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Helaas iets te ver voor me op het moment, was best wel interessant geweest.
Had niet verwacht dat Bosal zich op deze markt zou begeven.
Dat zijn meestal tekenen dat het slecht in de branche gaat.
De old/young timer markt begint schijnbaar groter te worden, waardoor het interessant wordt voor dit soort firma's zich daar op te begeven.
We krijgen vast wel een uitgebreid verslag hier.
Als er een interview komt, stel even de volgende vragen.
1 Wat de beweegredenen zijn om zich op deze markt te begeven?
2 Wat gaat de prijsstelling worden, (NB:vermoedelijk hoog) voor deze uitlaten.
Nou zal daar waarschijnlijk geen zinnig antwoord op komen, maar het is altijd leuk om de te horen welke schijn bewegingen met woorden als, marktconform, of interessante prijsstelling, ze zich er uit draaien
Ze zullen zich toch competatief op moeten stellen, want er is veel universeel spul op de markt, en iedereen die een lasapparaat kan vasthouden kan met deze materialen een prima uitlaat maken.
Had niet verwacht dat Bosal zich op deze markt zou begeven.
Dat zijn meestal tekenen dat het slecht in de branche gaat.
De old/young timer markt begint schijnbaar groter te worden, waardoor het interessant wordt voor dit soort firma's zich daar op te begeven.
We krijgen vast wel een uitgebreid verslag hier.
Als er een interview komt, stel even de volgende vragen.
1 Wat de beweegredenen zijn om zich op deze markt te begeven?
2 Wat gaat de prijsstelling worden, (NB:vermoedelijk hoog) voor deze uitlaten.
Nou zal daar waarschijnlijk geen zinnig antwoord op komen, maar het is altijd leuk om de te horen welke schijn bewegingen met woorden als, marktconform, of interessante prijsstelling, ze zich er uit draaien

Ze zullen zich toch competatief op moeten stellen, want er is veel universeel spul op de markt, en iedereen die een lasapparaat kan vasthouden kan met deze materialen een prima uitlaat maken.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ik kan moeilijk geloven dat dit een wistgevende zaak gaat worden. Wie weet wat ze vragen voor een uitlaat! Ik vermoed niet te betalen!!
De nieuwe uitlaten zijn zo goed gemaakt dat ze 15 jaar mee kunnen en dan staan de meeste wagens ergens op een afbraak of ze worden naar het buitenland geexporteerd en daar maakt het niet veel uit met of zonder uitlaat als ze maar kunnen zijden.
Ik weet nog niet of ik mee ga maar laat dan wel optijd iets weten.
De nieuwe uitlaten zijn zo goed gemaakt dat ze 15 jaar mee kunnen en dan staan de meeste wagens ergens op een afbraak of ze worden naar het buitenland geexporteerd en daar maakt het niet veel uit met of zonder uitlaat als ze maar kunnen zijden.
Ik weet nog niet of ik mee ga maar laat dan wel optijd iets weten.
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Gisteren was een z??r interresant en leerrijk bezoek aan de Bosal-fabriek.
Nooit gedacht dat aan de ontwikkeling van een knalpot zoveel vooraf ging.
Denk toch niet dat dit vroeger voor onze matra's zo uitvoerig getest en gemeten werd.
Maar de normen van tegenwoordig liggen dan ook een stuk hoger als toendertijd.
En zoals altijd: degene die het gemist hebben laten weer een gat in hun cultuur open.
Nooit gedacht dat aan de ontwikkeling van een knalpot zoveel vooraf ging.
Denk toch niet dat dit vroeger voor onze matra's zo uitvoerig getest en gemeten werd.
Maar de normen van tegenwoordig liggen dan ook een stuk hoger als toendertijd.
En zoals altijd: degene die het gemist hebben laten weer een gat in hun cultuur open.
-
- Posts: 189
- Joined: Sat Oct 13, 2007 9:47 pm
- Location: Leopoldsburg
Ik deel volledig de mening van Jos in verband met het bezoek van gisteren aan het Research en Development Center van Bosal te Lummen.
We hebben onze ogen eens flink de kost kunnen geven en ik ben er zeker van dat het voor ieder van ons zeer interessant was.
Vooral het feit dat de vestiging in Lummen een research center is en geen pure productielijn, sprak mij enorm aan.
Bij de vraag of het initiatief van Bosal naar de oldtimer-markt toe, ook effectief een voordeel kan brengen - en dan specifiek naar onze Matra club toe - heb ik echter mijn bedenkingen.
Onze voorzitter Alain zal zeker hier omtrent zijn standpunt wel te kennen geven.
Alain, nogmaals bedankt voor de uitnodiging.
Groetjes.
Andr?
We hebben onze ogen eens flink de kost kunnen geven en ik ben er zeker van dat het voor ieder van ons zeer interessant was.
Vooral het feit dat de vestiging in Lummen een research center is en geen pure productielijn, sprak mij enorm aan.
Bij de vraag of het initiatief van Bosal naar de oldtimer-markt toe, ook effectief een voordeel kan brengen - en dan specifiek naar onze Matra club toe - heb ik echter mijn bedenkingen.
Onze voorzitter Alain zal zeker hier omtrent zijn standpunt wel te kennen geven.
Alain, nogmaals bedankt voor de uitnodiging.
Groetjes.
Andr?